Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában
Szeretettel köszöntöm a jelenlévőket!
Dunaújvárosi Óvoda szervezeti felépítése Humán erőforrás menedzser Szakmai vezető Humán erőforrás menedzser Gazdasági vezető Aprók Háza Bóbita Százszorszép Római városrészi Szivárvány Zalka Máté u. Napsugár Aranyalma Csillagvirág Kincskereső Margaréta Duna-parti Katica Mesevár
Intézményi célok Egységes pedagógiai szemlélet Összehangolt szakmai szellemiség Hatékony, gazdaságos működés Intézményi kultúra fejlesztése „Mi tudat” erősítése Új egységes arculat kialakítása az óvodai egységek sajátosságainak és hagyományainak megőrzése mellet
Alapelveink Gyermekközpontúság Tevékenységközpontúság Érzelmi biztonság Szocializáció biztosítása Egészséges életmód Értelmi fejlesztés Partnerközpontúság
Mi a kompetencia: tudás + képességek + attitűdök ismeretek alkalmazás
Óvodai nevelés kompetencia terület
A programcsomag célkitűzése A magyar óvodák jó gyakorlatának megőrzése mellett, az óvodapedagógiában fellelhető hiányok, esetleges ellentmondások feloldására törekszik a választott nevelési területek feldolgozásával, programcsomag ajánlásával
A programcsomag fogalma • Egy adott céllal létrejövő tanulási-tanítási folyamat megvalósítását szolgáló teljes eszközrendszer. • Magában foglalja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését segítő eszközöket.
I. Szerkezetében II. Tartalmában III. Értékrendjében A programcsomag specialitásai I. Szerkezetében II. Tartalmában III. Értékrendjében
I. Szerkezeti specialitások Programcsomag Óvoda-iskola átmenet Inkluzív pedagógia -integráció differenciálás Játék, érzelmi, erkölcsi nevelés
I. Szerkezeti specialitások • Egymástól el nem választható területek • Egymással szorosan összekapcsolódó területek • Koherensek egymással • Egymásra épülnek a területek • Kölcsönhatásban vannak egymással
II. Tartalmi specialitások • Szakmai koncepció • Óvoda-iskola átmenet értelmezésében • Inklúzió értelmezésében • A gyermek fejlődésének nyomon követésében • Képességszintek meghatározása
Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé III. Értékrendi specialitás Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé
A programcsomag jellemzői-illeszkedési pontok • Képességdefiniáltság • Komplexitás • Nevelési programhoz illeszthetőség • Gyermek fejlődésének nyomon követése • Fejleszthetőség • Átmenetek • Gyermek-centrikusság
Köszönöm a figyelmet! 2008. Január 25.