Szeretettel köszöntöm

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
SZAKMAI NAP HAJDÚSZOBOSZLÓ március 30.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Óvodai hálózatszervező
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
A koragyermekkori nevelésről
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Kompetencia alapú óvodai programcsomag
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
A nevelési-oktatási program előzményei
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Inklúzív nevelés Magyarországon
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetése a Dunaújvárosi Óvodában

Szeretettel köszöntöm a jelenlévőket!

Dunaújvárosi Óvoda szervezeti felépítése Humán erőforrás menedzser Szakmai vezető Humán erőforrás menedzser Gazdasági vezető Aprók Háza Bóbita Százszorszép Római városrészi Szivárvány Zalka Máté u. Napsugár Aranyalma Csillagvirág Kincskereső Margaréta Duna-parti Katica Mesevár

Intézményi célok Egységes pedagógiai szemlélet Összehangolt szakmai szellemiség Hatékony, gazdaságos működés Intézményi kultúra fejlesztése „Mi tudat” erősítése Új egységes arculat kialakítása az óvodai egységek sajátosságainak és hagyományainak megőrzése mellet

Alapelveink Gyermekközpontúság Tevékenységközpontúság Érzelmi biztonság Szocializáció biztosítása Egészséges életmód Értelmi fejlesztés Partnerközpontúság

Mi a kompetencia: tudás + képességek + attitűdök ismeretek alkalmazás

Óvodai nevelés kompetencia terület

A programcsomag célkitűzése A magyar óvodák jó gyakorlatának megőrzése mellett, az óvodapedagógiában fellelhető hiányok, esetleges ellentmondások feloldására törekszik a választott nevelési területek feldolgozásával, programcsomag ajánlásával

A programcsomag fogalma • Egy adott céllal létrejövő tanulási-tanítási folyamat megvalósítását szolgáló teljes eszközrendszer. • Magában foglalja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését segítő eszközöket.

I. Szerkezetében II. Tartalmában III. Értékrendjében A programcsomag specialitásai I. Szerkezetében II. Tartalmában III. Értékrendjében

I. Szerkezeti specialitások Programcsomag Óvoda-iskola átmenet Inkluzív pedagógia -integráció differenciálás Játék, érzelmi, erkölcsi nevelés

I. Szerkezeti specialitások • Egymástól el nem választható területek • Egymással szorosan összekapcsolódó területek • Koherensek egymással • Egymásra épülnek a területek • Kölcsönhatásban vannak egymással

II. Tartalmi specialitások • Szakmai koncepció • Óvoda-iskola átmenet értelmezésében • Inklúzió értelmezésében • A gyermek fejlődésének nyomon követésében • Képességszintek meghatározása

Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé III. Értékrendi specialitás Gyermekek felé Óvodapedagógusok felé Szülők felé

A programcsomag jellemzői-illeszkedési pontok • Képességdefiniáltság • Komplexitás • Nevelési programhoz illeszthetőség • Gyermek fejlődésének nyomon követése • Fejleszthetőség • Átmenetek • Gyermek-centrikusság

Köszönöm a figyelmet! 2008. Január 25.