Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Az iskolai dokumentumok
A kulcskompetenciák.
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Angol nyelvi kompetencia
Változások a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjában Budapest, Váci Mihály Kollégium április 29. KollOKA-XIII.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Szakmára előkészítő évfolyam. avagy: „Macskafogó”
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
1 „Nem tudtam, hogy lehetetlen, ezért megcsináltam!”
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
5. Tétel – A Life Long Learning
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.

TEMATIKA 1., JAVASLAT A HPP MÓDOSÍTÁSÁRA A TANULÓK SZERVEZETT SZABADIDŐS TEVÉKENYSÉGÉNEK VONATKOZÁSÁBAN 2., A KORMÁNY 202/2007.(VII.31.) RENDELETE A NEMZETI ALAPTANTERV KIADÁSÁRÓL, BEVEZETÉSÉRŐL ÉS ALKALMAZÁSÁRÓL 3.,A NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS BEVEZETÉS AZ 5-6. ÉVFOLYAMON

DATI SPICC

NAT Mottó: LEHET, HOGY MÁR NAGYON UTÁLJUK, DE TALÁN JÓ IS KISÜLHET BELŐLE …

MIÉRT FONTOS ÉS SZÜKSÉGSZERŰ A PP ÁT DOLGOZÁSA?  JOGSZABÁLYI ELŐÍRÁS - 202/2007. (VII.31.) Rendelet ( melléklete a NAT ) - nincs szükség szakértői közreműködésre  EURÓPAI ÉS HAZAI ELVÁRÁSOK  AZ ÉRTÉKRENDSZER, CÉL-, A FELADATOK KOHERENSEK-E A KÖRNYEZETI VÁLTOZÁSOKKAL  AZ INTÉZMÉNYVEZETŐ MANDÁTUMÁNAK LEJÁRTA ELŐTTI ÉVBEN JÁRUNK

kulcskompetenciák EU

KULCSKOMPETENCIA: A KULCSKOMPETENCIÁK AZOK A KOMPETENCIÁK, AMELYEKRE MINDEN EGYÉNNEK SZÜKSÉGE VAN SZEMÉLYES BOLDOGULÁSÁHOZ ÉS FEJLŐDÉSÉHEZ, AZ AKTÍV ÁLLAMPOLGÁRI LÉTHEZ, A TÁRSADALMI BEILLESZKEDÉSHEZ ÉS A MUNKÁHOZ.

ANYANYELVI KOMMUNIKÁCIÓ IDEGEN NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ MATEMATIKAI KOMPETENCIA

TERMÉSZETTUDOMÁNYOS KOMPETENCIA DIGITÁLIS KOMPETENCIA A HATÉKONY, ÖNÁLLÓ TANULÁS

SZOCIÁLIS ÉS ÁLLAMPOLGÁRI KOMPETENCIA KEZDEMÉNYEZÉS ÉS VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA ESZTÉTIKAI-MŰVÉSZETI TUDATOSSÁG ÉS KIFEJEZŐKÉSZSÉG

Modulok 1.ALAPKÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE: ÍRÁS, OLVASÁS, SZÁMOLÁS 2.SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS-ÖNISMERET 3.ÁLTALÁNOS SZÓBELI KOMMUNIKÁCIÓ 4.TANULÁSMÓDSZERTAN 5.SZÁMÍTÁSTECHNIKAI ISMERETEK

KOMPETENCIÁK 1.FELADATÁT ÖNÁLLÓAN ÖNÁLLÓAN MEGTERVEZI 2.KIEMELI A LÉNYEGET 3.MEGÉRTI MÁSOK KOMMUNIKÁCIÓJÁT 4.KÉRDÉSEKET TESZ FEL 5.SZÁZALÉKOT SZÁMOL 6.KITARTÓAN FIGYEL 7.CSOPORTBAN DOLGOZIK 8.TISZTÁN, ÉRTHETŐEN BESZÉL 9.OLVASHATÓAN ÍR 10.KAPCSOLATOT TEREMT 11.ELFOGADJA A CSOPORTNORMÁKAT STB……..

3.OSZTÁLY KULCSKOMPETENCIA ANYANYELVI KOMMUNIKÁCIÓ IDEGEN NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ DIGITÁLIS KOMPETENCIA MODUL ALAPKÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS ALAPKÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE SZÁMÍTÁSTECHNIKAI ALKALMAZÁS KOMPETENCIA SZÖVEGET LEÍR,MÁSOL MEGÉRTI AZ OLVASOTTAKAT SEGÍTSÉGET KÉR FELADATÁT ÖNÁLLÓAN VÉGREHAJTJA MEGOSZTJA INFORMÁCIÓIT OLVASHATÓAN ÍR SZÁMÍTÓGÉPET,PERIFÉRIÁT BE- ILL. KIKAPCSOL

8.OSZTÁLY KULCSKOMPETENCIÁK SZOCIÁLIS ÉS ÁLLAMPOLGÁRI KOMPETENCIA IDEGEN NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ ESZTÉTIKAI-MŰVÉSZETI TUDATOSSÁG MODUL SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS ÁLTALÁNOS SZÓBELI KOMMUNIKÁCIÓ SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS- ÖNISMERET KOMPETENCIÁK KOMPROMISSZUMOT KÖT BETARTJA AZ INTÉZMÉNY SZABÁLYAIT ELFOGADJA A CSOPORTNORMÁKAT MEGFOGALMAZZA A VÉLEMÉNYÉT BEMUTATKOZIK ÉRZELMEIT KIFEJTI

Köszönöm a figyelmet !