Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program"— Előadás másolata:

1 TÁMOP 3.1.4/08/02 -2009-0042 Társadalmi Megújulási Operatív Program
- a kompetencia alapú oktatás implementációja - a hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása - új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása

2 KULCSKOMPETENCIA A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét kiteljesíthesse és fejleszthesse, be tudjon illeszkedni a társadalomba és foglalkoztatható legyen. A kulcskompetenciákat, a kötelező oktatás illetve képzés időszaka alatt kell elsajátítani. A későbbiekben, az egész életen át tartó tanulás során mindenféle tanulás alapját ezek a kompetenciák képezik.

3 Nyolc kulcskompetencia
Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák Digitális kompetencia A tanulás tanulása Személyközi és állampolgári kompetenciák Vállalkozói kompetencia Kulturális kompetencia

4 újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok, taneszközök bevezetése
digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése pedagógusok felkészítése fentiek intézményi implementációjára mentori és szakértői támogatás igénybevétele hátrányos helyzetű gyerekek többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, a szakmai felkészülést szolgáló pedagógus továbbképzéseken való részvétel, továbbá az elsajátítottak intézményi adaptációját segítő szolgáltatások megvalósítása sajátos nevelési igényű gyerekek többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, a szakmai felkészülést szolgáló pedagógus továbbképzéseken való részvétel, továbbá az elsajátítottak intézményi adaptációját segítő szolgáltatások megvalósítása intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása, oly módon, hogy az a jelen pályázatban vállalt tevékenységek sikeres megvalósítását elősegítse és támogassa tanácsadói segítséget kötelesek igénybe venni a komplex- és IKT helyzetelemzés elkészítéséhez, az esélyegyenlőségi helyzetelemzés figyelembevételével (az így elkészült helyzetelemzések alapján kell összeállítani a projektet) nyilvánosság biztosítása - a tervezés során - a projekt során - a projekt végén

5 Kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése
- "Szövegértés-szövegalkotás" (anyanyelvi kommunikáció) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése 1.a Horváthné Somogyi Erika, 7.b Tarné Sári Mária,1.b,1.c Vida Jácint Ferenc - "Matematika" kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése Birkás Éva, Misalekné Zsigó Katalin – 5.a,5.b -Egyéb, választott "Szociális-, életviteli- és környezeti" (szociális és állampolgári) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése 6.b Horváthné Sörös Anita

6 Tantárgytömbösített oktatás
Történelem: 5.a, 5.b (Tyavoda Julianna) Természetismeret: 5.a , 5.b (Tóth Tibor Győző) Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása (választott műveltségterület) Magyar nyelv és irodalom: 6.b (Horváthné Sörös Anita), 7.b (Tarné Sári Mária) Három hetet meghaladó projekt megszervezése – „Szülővárosom, Kiskunhalas” Birkás Éva Témahét megszervezése – „Egészségedre” Horváthné Somogyi Erika Moduláris program megszervezése-”Nem mind arany, ami fénylik” Tóth Tibor Győző

7 2 jó gyakorlat átvétele:
„CMPC-vel támogatott 1:1 tanulási környezet” Deák-Diák Általános Iskola Budapest Felelős: Vida Jácint 2. Tanulásmódszertan- és gondolkodásfejlesztés tudástérképek segítségével Fazekas Gábor Utcai Általános Iskola Kiskunhalas Felelős: Horváthné Sörös Anita

8 Fenntarthatóság 5 évig Feladatok Bevont tanulócsoportok 2009/2010
Bevonásra kerülő tanulócsoportok 2010/2011 2011/2012 2012/2013 2013/2014 Szövegértés-szövegalkotás 1.a,1.b,1.c Horváthné Somogyi Erika, Vida Jácint 2.a,2.b,2.c 2.a,2.b,2.c,2.d 7.b Tarné Sári Mária 8.b 7. évfolyam 8. évfolyam Matematika 5.a,5.b Birkás Éva Misalekné Zsigó Katalin 6.a,6.b 5.a, 5.b, 5.c 6.a, 6.b, 6.c Szociális és életviteli 6.b Horváthné Sörös Anita 6.a Jeszenszky Zoltán 6. évfolyam

9 Moduláris oktatás 8.b Tóth Tibor Győző 8.osztály Témahét „Egészségedre” Felső tagozat Horváthné Somogyi Erika Összes tanuló Három hetet meghaladó projekt „Szülővárosom, Kiskunhalas” 5.a, 5.b Birkás Éva 5.a, 5.b 5. évfolyam Tematikus tábor „Ha azt akarod, hogy a barátod legyen,szelí-dítsd meg” Tyavoda Julianna Misalek Tibor Krupa Teréz Alsó tagozat „Csupafül” Burányi Erika Füzér Anita Somogyi Erika Szögi Andrea olvasótábor


Letölteni ppt "TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program"

Hasonló előadás


Google Hirdetések