Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,"— Előadás másolata:

1 A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem, Veszprémvassvili63@gmail.com

2 A FEJLESZTÉS TERÜLETEI Tanterv Értékelés Tanítás

3 Miről lesz szó? Mi történik a nagyvilágban? Mi történik a nagyvilágban? A 2007. évi felülvizsgálat elvei és célkitűzései A 2007. évi felülvizsgálat elvei és célkitűzései Az implementáció területei Az implementáció területei A háromszögek titka A háromszögek titka Következtetés Következtetés

4 A legnépszerűbb témák ASCD ASCD Differenciálás, megértés, „ami működik” Differenciálás, megértés, „ami működik” Újra gondolás (Anglia) Újra gondolás (Anglia) Tanulás, iskola, vezetés Tanulás, iskola, vezetés

5 A hozzáadott érték +34% vezetés, +10% tanulói teljesítmény +34% vezetés, +10% tanulói teljesítmény +49% vezetés, +22% tanulói teljesítmény +49% vezetés, +22% tanulói teljesítmény Iskolavezetés, ami működik. A kutatástól az eredményekig. Robert J. Marzano mtsai (2005) Iskolavezetés, ami működik. A kutatástól az eredményekig. Robert J. Marzano mtsai (2005) 2802 iskola, 1.4 millió tanuló, 14e tanár (2004)

6 A hozzáadott érték A tanítás művészete és tudománya, 2007. A tanítás művészete és tudománya, 2007. Tanulási célok, tanulói fejlődés, siker Tanulási célok, tanulói fejlődés, siker Támogatás, segítés: új tudás Támogatás, segítés: új tudás Az új tudás megértése és gyakorlása Az új tudás megértése és gyakorlása Osztálytermi szabályok és folyamatok Osztálytermi szabályok és folyamatok Együttműködés, kommunikáció Együttműködés, kommunikáció

7 „A jó kérdés aranyat ér.” Kinek van kérdése? Kinek van kérdése? A Rigó utca titka A Rigó utca titka Asztalitenisz versus kosárlabda Asztalitenisz versus kosárlabda Ne tedd fel a kezed Ne tedd fel a kezed Vitakérdés, helyzetfeltáró kérdés, fogalmat erősítő Vitakérdés, helyzetfeltáró kérdés, fogalmat erősítő A színes csészék haszna A színes csészék haszna Saját kérdéseim? Saját kérdéseim? (Wilson-Draney, 2004., Wiliam, 2008)

8 „Miközben az ember tanít, maga is tanul.” „Nem értünk rá tanulni, mert folyton tanítottak.”

9 Fentről lefelé? 3-5 év98% 3-5 év98% 8-10 év32% 8-10 év32% 13-15 év 10% 13-15 év 10% 25+ 2% 25+ 2%

10 Egy tantervelméleti „tanmese” A bogyógyűjtögető nemzetség A bogyógyűjtögető nemzetség Halfogás, csapdaállítás, kardfogú tigrisek elijesztése Halfogás, csapdaállítás, kardfogú tigrisek elijesztése Fővarázsló, Vének Tanácsa Fővarázsló, Vének Tanácsa A hívek száma növekedett A hívek száma növekedett A tigrisek elijesztésének 50 módszere A tigrisek elijesztésének 50 módszere Lángnyelvek csiholása, messzehordó íjak készítése Lángnyelvek csiholása, messzehordó íjak készítése (Ballér Endre, 1978)

11 A felülvizsgálat elvei, célkitűzései Törvényi (KOT: 93.§ 1.b., módosítások) Törvényi (KOT: 93.§ 1.b., módosítások) Oktatáspolitikai (tart. szabályozás hazai rendszere, PISA, EU kulcskompetenciák) Oktatáspolitikai (tart. szabályozás hazai rendszere, PISA, EU kulcskompetenciák) Pedagógiai (kompetencia-alapú fejlesztés, tantárgyi integráció, tanulásfejlesztés) Pedagógiai (kompetencia-alapú fejlesztés, tantárgyi integráció, tanulásfejlesztés)

12 Kulcskompetenciák 1.anyanyelvi kommunikáció 2.idegen nyelvi kommunikáció 3.matematikai kompetencia 4.természettudományos kompetencia 5.digitális kompetencia 6.a hatékony, önálló tanulás 7.szociális és állampolgári kompetencia 8.kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia 9.esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség (NAT)

13 A TANULÁSRÓL Verbális (szövegek, képek, ábrák, jelek, táblázatok, fogalmak) Verbális (szövegek, képek, ábrák, jelek, táblázatok, fogalmak) Szenzoros (színek, látványok, zörejek, hangok, dallamok, ízek, illatok) Szenzoros (színek, látványok, zörejek, hangok, dallamok, ízek, illatok) Motoros (mozgások) Motoros (mozgások) Szociális (társas interakciók, beleélés, azonosulás, személyiség) Szociális (társas interakciók, beleélés, azonosulás, személyiség)

14 A hatékony és önálló tanulás az egyén képes kitartóan tanulni az egyén képes kitartóan tanulni saját tanulását megszervezni (idő, információ) saját tanulását megszervezni (idő, információ) előzetes tanulási és élettapasztalataira építve előzetes tanulási és élettapasztalataira építve tudását és képességeit helyzetek sokaságában tudását és képességeit helyzetek sokaságában használja használja motiváció és magabiztosság motiváció és magabiztosság

15 Az implementáció Szupra (nemzetközi, összehasonlító) Szupra (nemzetközi, összehasonlító) Makro (rendszer, társadalom, nemzet, tartomány) Makro (rendszer, társadalom, nemzet, tartomány) Mezo (iskola, intézmény, program) Mezo (iskola, intézmény, program) Mikro (osztály, csoport, lecke) Mikro (osztály, csoport, lecke) Nano (egyéni, személyes) Nano (egyéni, személyes) Curriculum development re-invented. ed. Jos Letschert SLO. Leiden, the Netherlands, 2005. 18.p.

16 IMPLEMENTÁCIÓ KutatásFejlesztésInnováció SzabályozóeszközökSzervezet-fejlesztésKommunikáció

17 Összegzés 1979: napi 1 millió tudományos publikáció 1996-97: több természettudományos és műszaki publikáció, mint az írásbeliség kezdetétől a II. világháborúig tudományok fejlődése tanulási képesség

18 Következtetés Az „örökség” Az „örökség” Tanítás – tanulás Tanítás – tanulás „Ami működik” „Ami működik” Tervezés, fejlesztés,értékelés Tervezés, fejlesztés,értékelés TKA - ATK TKA - ATK

19 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! vassvili@gmail.com


Letölteni ppt "A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések