„Művészetoktatás a közigazgatási gyakorlatban”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Területi államigazgatási szervek
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Pályáztatás, vezetői megbízás visszavonása
Alapfokú művészetoktatási intézmények finanszírozása, ellenőrzése
Közoktatási intézmények működését érintő változások különös tekintettel az alapfokú művészetoktatási intézményekre Merklné Kálvin Mária osztályvezető Pest.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÖRZSKÖNYVI SZAKMAI NAP
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet változásai Nyíregyháza, október 2.
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Szakképzési dokumentumok
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Az Alapító Okirat.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Szakképzési változások
KÖZIGAZGATÁSI ELJÁRÁS
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
A közigazgatási eljárás II.
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezeteket érintő anyagi és eljárási szabályok évi változásainak áttekintése.
A közigazgatási perek április 3..
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Közoktatási vezető 3.2. Zalaegerszeg 2013.március 08.
Közoktatási alapismeretek
MUNKAVÉDELMI ELLENŐRZÉS ZÖKKENŐMENTESEN? munkabiztonsági szakmérnök
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

„Művészetoktatás a közigazgatási gyakorlatban” 2017.04.05. „Művészetoktatás a közigazgatási gyakorlatban” dr. Kissné Terstyánszky Irén 2011.

A jegyző/főjegyző/ Kormányhivatal ellenőrzési jogköre Nem önkormányzati fenntartó esetén főjegyző (2011. 06.30-ig), 2010. évi CLIII. tv. 16. § (9) alapján a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerve (továbbiakban: Kormányhivatal) Települési önkormányzat – fenntartó képviseletében: jegyző A jegyzői/főjegyzői/Kormányhivatali ellenőrzés célja Az ellenőrzés szervezeti rendje, feladata és eszközei A jegyzői/főjegyzői/Kormányhivatali ellenőrzés típusai és tartalma Munkafolyamatba épített ellenőrzés Törvényességi ellenőrzés Hatósági ellenőrzés Célvizsgálatok (külső szervek által kezdeményezett) 2017.04.05.

1. Munkafolyamatba épített ellenőrzés nyilvántartásba vételi eljárás Fenntartói jogosultság vizsgálata Alapító okirat törvényessége [Közokt. tv. 37. § (5)] Illetékmentesség kérdése [1993. évi XCIII. tv. 5. § (3), (4)] Fenntartói döntés: átszervezés, fenntartói jog átadása, megszüntetés, átalakítás (egyesítés, szétválás), az alapfokú művészetoktatási intézményben a tanszak indításával és megszüntetésével kapcsolatban, – tervezett végrehajtás évében május utolsó munkanapjáig!] az egyéb átszervezésre vonatkozó döntések: - Közokt. tv. 37. § (5) bek. b) pontját érintően, fentiek kivételével; helyi önkormányzat és kistérségi társulás között lévő fenntartói jog átadása esetén határideje július utolsó munkanapja. stb. [Közokt. tv. 102. § (11) bek.] a döntés előtt az érintettek véleményét kötelező kikérni a Közokt. tv. 102. § (3) bekezdése szerint: szülő, Dök, Gazdasági Kamara, nevelőtestület, kisebbségi önk. – a bejelentést követő 15 nap múlva hozhat döntést a fenntartó [nyilatkozat, határozat, jegyzőkönyv + jelenléti ív] 2017.04.05.

A fenntartó joga a közoktatás szolgáltató tevékenységre •költségvetési szerveknél nem vizsgáljuk, törzskönyvi nyilvántartásban vannak; •nem önkormányzati fenntartású intézménynél: eredeti vagy közjegyző által hitelesített formában (legutolsó alapító okirat, társasági szerződés, alapszabály stb.; bírósági végzés, cégkivonat; aláírási címpéldány) – ha a fenntartó adataiban az előző engedélyezési eljárás óta változás következett be, akkor a változás tekintetében kell benyújtani; - ha nincs változás, akkor - büntetőjogi felelősség mellett - nyilatkozat becsatolása arról, hogy az adatokban változás nem következett be. Tartalmazza-e a jogosultságot: intézményt alapít-fenntart-működtet = támogat 2017.04.05.

Az intézmények alapító okirata nem önkormányzati fenntartású intézményeknél [Közokt. tv. 37. § (5)] a) intézmény nevét, az alapító, illetve a fenntartó nevét és címét, b) intézmény típusát, alaptevékenységét, nemzeti, etnikai, kisebbségi és más feladatait, tagintézményét, a feladatellátást szolgáló vagyont, a vagyon feletti rendelkezés jogát, az intézmény székhelyének és valamennyi telephelyének címét, nevelési-oktatási intézmény esetén az intézménybe felvehető maximális gyermek-, tanulólétszámot, a tagozat megnevezését, iskola esetén az évfolyamok számát, alapfokú művészetoktatás esetén a művészeti ágak, azon belül a tanszakok megnevezését, c) a gazdálkodással összefüggő jogosítványokat. 2017.04.05.

Áht. 90. § (1) Az alapító okirat tartalmazza a költségvetési szerv Költségvetési szervek alapító okirata [Közokt. tv. 37. § (5); 1992. évi XXXVIII. tv. (Áht.); 292/2009. (XII. 19.) Korm. r.(Ámr.)] Áht. 90. § (1) Az alapító okirat tartalmazza a költségvetési szerv nevét, székhelyét, a létrehozásáról rendelkező jogszabályra való hivatkozást, ha az alapításról jogszabály rendelkezett, jogszabályban meghatározott közfeladatát, alaptevékenységét, illetékességét, működési körét, irányító szervének nevét, székhelyét, kormányrendeletben foglaltak szerinti gazdálkodási besorolását, vezetőjének kinevezési, megbízási rendjét, és a dolgozók foglalkoztatási jogviszony (jogviszonyok) megjelölését. 2017.04.05.

közvetlen jogelődjének megnevezését, székhelyét, 2. közvetlen jogelődjének megnevezését, székhelyét, vállalkozási tevékenysége arányának felső határát a szerv kiadásaiban, megszűnésének időpontját vagy pontos feltételét, ha határozott időre vagy bizonyos feltétel bekövetkeztéig hozzák létre, és a külön jogszabályban kötelező kellékként előírtakat. Ámr. 8/A. § gazdálkodási jogköre alapján önállóan működő vagy önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként kell besorolni. Ámr. 10. § (9) megszüntető okirat, jogutód, jogszabályi hivatkozás (10) módosító okirat és egységes szerkezetbe foglalt alapító okirat Ámr. 11. § (2) rendelkezni kell a jövőbeni feladatellátásról 2017.04.05.

szakágazati besorolása [PM Tájékoztató 3. számú melléklet] - a költségvetési szervet - szakmai szempontból meghatározó - alaptevékenységének jellege szerint kell a KSH által kiadott, a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendjében meghatározott szakágazatba, szakfeladatrendbe kell sorolni; az ellátható kiegészítő, kisegítő tevékenysége 2010. 08. 15-ől hatálytalan, az alaptevékenységbe tartozik [2010. XC. tv.] alapító okiratból törölni szükséges! gazdálkodási jogköre, ill. gazdálkodással összefüggő jogosítványai: önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv; - a költségvetési szervhez rendelt önállóan működő költségvetési szervek felsorolása; - a szervezeti egységek vezetőjének azon jogosítványai, amelyek körében a költségvetési szerv képviselőjeként járhat el; 2017.04.05.

Hiányosság, vagy problémák merültek fel a beadvánnyal kapcsolatban? 2017.04.05.

Probléma megoldása Az ügyintéző hiánypótlási felhívást küld az ügyfélnek haladéktalanul, de legalább 8 napon belül Az ügyfélnek a kitűzött határidőn belül reagálnia kell! Csak egy hiánypótlási felhívás bocsátható ki! - Ha jó a beadvány, akkor az intézmény nyilvántartásba vétele megtörténik - Ha nem, akkor elutasítás. 2017.04.05.

Működési engedélyezési eljárás, határidő beadásra: 2010. május 31-ig Működési engedélyezési eljárás, határidő beadásra: 2010. május 31-ig ! [R. 35. § (10)] Ügyintéző vizsgálja az intézmény működéséhez szükséges feltételek meglétét: Tárgyi: - állandó székhely, vagy telephely: 5 év, kizárólagos használat műszaki követelmények, társasházi közgyűlés döntése, képviselőtestületi döntés, használatba vételi engedély, hatósági bizonyítvány a két intézmény együttes működése biztosított-e - PP megvalósításához szükséges eszközök megléte ütemezetten felmenő rendszerben fokozatos bevezetés, – ha nem teljesülne, akkor a működési engedélyt a Kormányhivatal visszavonja! – Ütemterv 12 évre? Személyi: alkalmazottak 70 % határozatlan munkaviszony Munkavédelmi: ÁNTSZ, Tűzoltóság szakhatósági véleménye Pénzügyi (költségvetés) Szakértő kirendelése Szakértői vélemény Hiánypótlás Működési engedély 2017.04.05.

Változások a működési engedélyezési eljárásban Működési engedély késedelmes benyújtása jogvesztő Elintézési határidő: 2 hónap Csökken az ügyfél kötelezettsége, egyablakos ügyintézés Olyan adatot nem kérhet a hatóság az ügyféltől, amely más hatóság nyilvántartásában szerepel (nyt.határozat; tulajdoni lap; használatbavételi engedély; hatósági bizonyítvány (10)– belföldi jogsegély intézménye) ÁNTSZ és Tűzoltóság véleményének beszerzése – hivatal, ill. ügyfél - díjfizetés 11/1994. MKM r. 6. sz. mellékletében a 6. pontban a székhelyre és a telephelyekre konkrétan és külön-külön kell adatot szolgáltatni - jognyilatkozat A kérelemhez a II. Mellékletekben rögzített dokumentumokat kell csatolni (kivéve:1,3,4 pontokban szereplő adatokat a hivatal is bekérheti) Elintézési határidőbe nem számít bele: belföldi jogsegély, hiánypótlás, szakhatósági eljárás, az eljárás felfüggesztése, szakértői vélemény elkészítésének időtartama, Szakhatóság 15 napon belül köteles eljárni, egyszer 15 nappal hosszabbíthat Határidő meghosszabbítása nyilvántartásba vétel és működési engedély kiadásakor indokolt esetben: 30 nap Már működő int. esetén elbírálás a változások tekintetében történik! 2017.04.05.

2. Törvényességi ellenőrzés Közoktatás-szolgáltató tevékenység folytatására jogosultság meglétének vizsgálata A nevelési-oktatási intézmény és szakszerű működése érdekében tett fenntartói intézkedések: Alapító okirat vizsgálata SZMSZ, Házirend, IMIP, PP, más belső szabályzatok megléte A fenntartó által rendelkezésre bocsátott vagyon biztosítja-e az alapfeladatok ellátását A költségvetés biztosítja-e a feladatellátást A fenntartó betartja-e az előírt egyeztetési kötelezettséget Az SZMSZ, Házirend, IMIP jóváhagyásával kapcsolatos eljárás törvényessége Az intézményvezető alkalmazásának törvényessége A fenntartó vizsgálta-e a PP-ban a feladatok végrehajtását, a szakmai munka eredményességét Alapító okirat, működési engedély, PP összhangja 2017.04.05.

A törvényességi ellenőrzés módszerei Interjú, konzultáció helyszíni szemle során Dokumentumelemzés Szakértői vélemény 2017.04.05.

3. Hatósági ellenőrzés Jogszabályi háttér: 2004. évi CXL. tv (Ket. 87-94. §); Közokt. tv. 80. § (2) Az ellenőrzés tartalma: A fenntartó a működési engedélyben foglaltakat végrehajtja-e; Helyszíni ellenőrzés Az ellenőrzés módszerei és eszközei, ellenőrzést végző hatásköre Beléphet a létesítménybe Bármely iratot, munkafolyamatot megvizsgálhat Tájékoztatást kérhet bármely személytől A fenntartót nyilatkozattételre hívhatja A helyszínről kép- és hangfelvételt készíthet, egyéb bizonyítást folytathat le. Jegyzőkönyvet vesz fel, átadja vagy 10 napon belül megküldi 2017.04.05.

4. Célvizsgálatok (külső szervek által kezdeményezett) A vizsgálat tartalmát a kezdeményezésben foglaltak határozzák meg Szakértő kirendelése szükséges 2017.04.05.

5. Az ellenőrzés megtartásának keretei és lebonyolításának szabályai 2017.04.05.

5.1. Törvényességi ellenőrzés Kormányhivatal legalább kétévente végzi (Közokt. tv. 80. § (1) bek. 2011. július 1-től Vizsgálati program, megbízó levél A szakértő kirendelése Az ellenőrzés végrehajtása Az ellenőrzés realizálása Törvénysértés esetén a realizálás formái: törvénysértés esetén a szakértő díját a fenntartó fizeti [Ket. 156. § (2)] Felhívás a törvénysértés megszüntetésére: - ha a megadott határidőn belül nincs intézkedés, akkor bírói út igénybe vétele Az intézmény működésének felfüggesztése -közbiztonság, közerkölcs megsértése esetén a működés felfüggesztése Normatív költségvetési hozzájárulás folyósításának felfüggesztése -ha a felhívás ellenére a törvénysértést nem szüntetik meg Ha a bíróság megállapítja a törvénysértést és határidőn belül nem szüntetik meg azt, akkor a Kormányhivatal visszavonja a működési engedélyt és az intézmény törlésre kerül. 2017.04.05.

5.2. Hatósági ellenőrzés A jegyzőkönyv felvétele Szakértői vélemény Ha megállapítja a törvénysértést, felhívást bocsát ki határidő megállapításával és a jog- következményekre való figyelmeztetéssel Megkeresi az intézkedésre hatáskörrel rendelkező hatóságot, fegyelmi, szabálysértési, büntető, vagy egyéb eljárást kezdeményez 2017.04.05.

5.3. Célvizsgálatok realizálása A célvizsgálatok eredményéről tájékoztatni kell a fenntartót Ill. a célvizsgálat elrendelőjét A törvénytelenség megszüntetése érdekében az előbbiekben említettek alkalmazása, lefolytatása szükséges. 2017.04.05.

6. Vizsgálati program részletezése Pedagógiai programhoz kapcsolódók: Megfelel-e a jogszabályi előírásoknak, felülvizsgálatát elrendelte, jóváhagyta-e a fenntartó? Véleményeztette-e szakértővel? Legitim-e a program? Biztosítja-e megvalósításhoz szükséges vagyont és fedezetet, ehhez szükséges eszközöket? Adottak-e a biztonságos működtetés feltételei? A székhely-telephely bérleti szerződésekben, az adott időpontban garantált-e a kizárólagos használat? Személyi feltételek biztosítottak-e? Személyi feltételek vizsgálata: Munka és megbízási szerződések jogszerűsége pedagógusok és egyéb alkalmazottak tekintetében A személyi anyag áttekintése A tantestület léte (70%) 2017.04.05.

6. Vizsgálati program részletezése A tanügyi dokumentumok vizsgálata: Beírási napló, törzslap, egyéni és csoportos foglalkozási naplók, összesítő kimutatás térítési díj és tandíj befizetéséről, eszköz és hangszerkölcsönzési kötelezvény és nyilvántartó lap, osztályozó ívek, vizsgajegyzőkönyvek, bizonyítványok nyilvántartása, kezelése, vezetése, szülői nyilatkozatok Tanulói OM azonosító szám megléte Tantárgyfelosztás, órarend, Személyi-tárgyi- és pénzügyi feltételek összefüggése a tantárgyfelosztással Munkaterv, beszámoló, belső ellenőrzési terv, továbbképzési és beiskolázási terv Tanítás rendjének megszervezése csoportlétszám, beiratkozottak iskolai végzettsége SZMSZ és mellékletei, IMIP Intézmény nevének jogszerűsége, pecsétjei, címtábla, névtábla, nyomtatványok Iratkezelési szabályzat, irattári terv, iktatókönyv 2017.04.05.

6. Vizsgálat bezárásával kapcsolatos feladatok Összegző jelentés A Kormányhivatal a Közokt. tv. 80. § (3) ill. (4) bekezdése alapján intézkedik, - ahogy korábban részleteztem 2017.04.05.

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet! 2017.04.05. Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet! dr. Kissné Terstyánszky Irén: e-mail: tersiren@t-online.hu