Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Együttnevelés: egyenlő hozzáférés – egyenlő esély
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
integrációs szaktanácsadó
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Educatio Kht Esélyegyenlőségi Igazgatósága
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A középfokú iskolai felvételi eljárás ütemezése a 2011/12. tanévben.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Ágazati szakképzés változásai
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Speciális gyermekvédelem
Hegyiné Pallaghy Szilvia április 2.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Előadás másolata:

Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása igénylésének … részletes szabályairól szóló 23/2009. (V. 22.) OKM rendelet Esélyegyenlőségi Főigazgatóság OKM

Áttekintés A Magyar Közt évi költségvetéséről szóló évi CII. törvény 5. sz. mellékletének 16. pontja, és 24. pontja I. Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés, továbbá óvodai fejlesztő program szervezésének támogatásának forrása (16. pont) II. Pedagógusok kiegészítő illetményének forrása (24. pont) III. Pedagógiai programok: - iskolai: integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés pedagógiai programjának alkalmazása – Miniszteri Közlemény – Oktatási Közlöny, 2007.május 14., LI. évfolyam 11.szám (1250. oldaltól) - óvodai: óvodai fejlesztő program alkalmazása – Miniszteri Közlemény – Oktatási Közlöny, 2007.május 14., LI. évfolyam 11.szám (1253. oldaltól)

Áttekintés - folyt.  Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, elszámolásának és ellenőrzésének részletes szabályairól szóló OKM rendelet  Támogatásra jogosultak köre:  helyi önkormányzatok, beleértve a jogi személyiségű intézményi, valamint a többcélú kistérségi társulásokat (keret: évi költségvetési tv. 5. számú mellékletének 16. pontja, illetve 24. pontja)  a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények (keret: a költségvetési törvény XX. Fejezet Gyakorlóiskolák normatív támogatása című fejezet)  a közoktatási feladatot ellátó nem állami, nem önkormányzati intézmények fenntartói (keret: a költségvetési törvény XX. fejezet Humánszolgáltatások normatív állami támogatása című fejezet)  Monitoring és ellenőrzés: az integrációs és a képesség-kibontakoztató felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program esetén a pénzügyi elszámolást az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága, az intézményi önértékelést az OOIH vizsgálja, valamint az Oktatási Hivatal szakmai és hatósági ellenőrzést végez.

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program  Szakmai, tartalmi keretek: Halmozottan hátrányos helyzetű (hhh) gyermekek, tanulók fogalma – a közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény (Kt.) 121. § 14. pont 14. hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: az, akit családi körülményei, szociális helyzete miatt a jegyző védelembe vett, illetve akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította; e csoporton belül halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint - óvodás gyermek esetén a gyermek három éves korában, tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen; halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló is, akit tartós nevelésbe vettek; Szülői nyilatkozat - a Kt. végrehajtásáról szóló 20/1997. (II. 13.) Korm. Rendelet 12/H. § (1)-(4) bekezdése A hhh adatokat a jegyző az adott év május 31-én rendelkezésre álló adatok feldolgozása után, minden év június 15-éig - elektronikus formában - megküldi a KIR részére. adatlap - 7. sz.melléklet Tervezett változások az nyilatkozat vonatkozásában.

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés Szakmai, tartalmi keretek:  a nevelési oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D.,E. § - módosítás: 21/2009. (IV. 16.) OKM rendelet a Magyar Közlöny 52. számában  az integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés pedagógiai programjának alkalmazása  pedagógiai feladatok: a) a személyiségfejlesztéssel, közösségfejlesztés b) a tanulási kudarcnak kitett tanulók fejlesztése c) a szociális hátrányok enyhítése  egyéni fejlesztési terv - 3 havonta kell értékelés a szülő és a tanuló bevonásával  Együttműködési megállapodás megkötése az Educatio Kht. Országos Oktatási Integrációs Hálózattal, valamint az OKM Támogatáskezelővel  max. 10 %-ig bevonható nem hhh tanuló is, ők a hátrányos helyzetűek közül kerülhetnek ki

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés – 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D. és 39/E. § Egységes szabályozás - azonos célok és azonos tartalmi keretek - hhh létszám: az ún. szegregált sni tanulók nem számíthatók ide - hh tanulók bevonása – a hhh tanulók létszámának legfeljebb 10%-áig - valamennyi évfolyamon meg kell szervezni, ha az osztályokban van hhh tanuló - kivéve: ha a képesség-kibontakoztató felkészítés valamennyi évfolyamon, osztályban nem szervezhető meg, akkor a 2009/2010. tanévtől középfokú iskolában az első osztályban, általános iskolában az első és az ötödik osztályban, majd felmenő rendszerben lehet megszervezni – ez nem érinti a 2009/2010. tanévet megelőzően indított felkészítés megszervezését és lebonyolítását - utóbbi esetben a 39/D. § (9) bek. a-c) pontjai nem alkalmazhatók

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés – 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D. és 39/E. § - folyt. Tanulók elkülönítésének tilalma (általános iskola) 1. székhely és tagintézmény, tagintézmények azonos településen (fővárosi kerületben) működnek, és közöttük az adott székhelyre, tagintézménybe járó hhh tanulók létszámának az adott székhelyre, tagintézménybe járó összes tanuló létszámához viszonyított arányának eltérése bármely két tagintézmény, illetve bármely tagintézmény és a székhely között meghaladja a huszonöt százalékpontot (különböző településen lévő székhely, tagintézmények csak az adott településen lévő székhely, tagintézmények esetében vizsgálandó az eltérés) 2. évfolyamonként több osztály, és évfolyamonként az egyes osztályokban a hhh tanulók létszámának az osztályba járó összes tanuló létszámához viszonyított arányának (osztályon belüli arány) eltérése meghaladja a huszonöt százalékpontot. Tagintézmények esetén az eltérést csak az adott tagintézményen belül kell vizsgálni.

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés – 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D. és 39/E. § - folyt. Tanulók elkülönítésének tilalma (általános iskola) 3. a településen (fővárosi kerületben) több általános iskola működik, és azok bármelyikében a hhh tanulók iskolán belüli aránya és a településen működő összes iskolában a hhh tanulók létszámának a település összes iskolájába járó tanulók létszámához viszonyított aránya (települési arány) közötti eltérés több mint huszonöt százalékpont. E pontnak való megfelelésről az igénylési rendelet 3. számú mellékletének kitöltésével nyilatkozik a fenntartó.

Óvodai fejlesztő program – 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/E. § Feltételei: 1.az adott nevelési évben az óvoda, tagóvoda felvételi körzetében élő, óvodás korú hhh gyermekeknek korcsoportonként legalább hetven százaléka részt vesz az óvodai nevelésben 2. az óvodában, tagóvodában a hhh gyermekek aránya eléri a tizenöt százalékot 3. az egyes csoportokban a hhh gyermekek csoporton belüli aránya közötti eltérés nem lehet nagyobb 25 százalékpontnál - E pontnak való megfelelésről az igénylési rendelet 5.a. számú mellékletének kitöltésével nyilatkozik a fenntartó.

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program Az igénylés feltételei: - a 2008/2009-es tanévben Együttműködési megállapodást kötött intézmények által benyújtandó intézményi önértékelés és a pénzügyi elszámolás elfogadása, az előző évi „vállalások” teljesítése - alapító okirat, ill. a helyi pedagógiai program kiegészítése a vállalt tevékenységgel - az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló törvényben foglaltaknak való megfelelés (2. b. számú melléklet) - a közoktatási törvény 66. § (2) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai körzethatárok kialakítására vonatkozó kötelezettségeknek való megfelelés - esélyegyenlőségi intézkedések nevesítése az önkormányzati intézkedési tervben (2.c. számú melléklet) - magántanulók után nem vehető igénybe Kizáró feltétel: adott településen azonos fenntartó által működtetett általános iskolai intézmények között 25 százalékpontnál nagyobb mértékben eltérő az intézményi hhh arány!

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program A támogatás igénylése - Az igénylési felület használatához minden fenntartónak azonosítót és jelszót küld postai úton az Educatio Kht.. -A támogatás igénylése elektronikus rendszeren keresztül történik, a rendszer használata révén lesznek nyomtathatóak az adatlapok, amelyeket 2 példányban postai úton is meg kell küldeni. Az elektronikus rendszer a közoktatási intézménytörzs fenntartói és intézményi adataira épül. -A kizárólag postai úton benyújtott igénylés érvénytelen. -a helyi önkormányzatok a MÁK illetékes területi szervéhez, a nem állami, nem önkormányzati intézmények, valamint a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények fenntartói az OKM Támogatáskezelő részére - iskola esetében: 2., 3. és 4.a számú melléklet kitöltésével - óvoda esetében: 2. és 5.a számú melléklet kitöltésével Az igénylések benyújtási határideje június 15.

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program A felhasználás keretei - az 1. sz. melléklet szerint meghatározott mértékben a miniszteri közleményben kiadott iskolai, óvodai pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, célok megvalósítására használható fel - a pedagógiai szakszolgáltatások igénybevételére fordítható keret többletszolgáltatások igénybevételére fordítható, a szakszolgáltatóval kötött megállapodás alapján A támogatás összege - képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetében legfeljebb Ft/fő, -óvodai fejlesztő program esetében legfeljebb Ft/fő A támogatás 2009 szept. 1-jétől december 31-ig tartó időszakra igényelhető. (A támogatás a októberi statisztikai létszámadatok alapján igényelhető és használható fel.)

Képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program - egyszeri hiánypótlási lehetőség, 8 napos határidővel - hét tagú értékelő bizottság (ÉB) vizsgálja meg az igényléseket - az elektronikus felület „előszűri” az igényléseket, ezáltal az értékelő bizottság hatékonyabb munkát végez - ÉB javaslata a miniszter felé augusztus 3-ig – miniszteri döntés - Első kifizetés: évi augusztusi nettó finanszírozás keretében október 15-ig le kell jelenteni a októberi statisztikai létszámadatokat (4.b és 5.b számú mellékletek) szeptember 15-ig kell megkötni az Együttműködési megállapodást - Az Együttműködési megállapodások megkötésével egyidejűleg a 6. számú mellékelt szerinti vállalások meghatározására is sor kerül.

Integrációs rendszerben résztvevő pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás Áttekintés Jogszabályi háttér: a közalkalmazottakról szóló évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben tárgyú 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. § Az integrációs támogatási rendszerbe bekapcsolódott intézmények fenntartói vehetik igénybe Az integrációs támogatási rendszerbe bekapcsolódott intézményekben foglalkoztatott pedagógusoknak adható Általános iskola: a képesség-kibontakoztató vagy az integrációs felkészítést szervező intézményben a hhh tanulók iskolai aránya meghaladja az öt százalékot Óvoda: a személyiségfejlesztő, tehetséggondozó, felzárkóztató programban részt vevő hhh gyermekek óvodai aránya meghaladja a tizenöt százalékot

Integrációs rendszerben résztvevő pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás Pedagógus által ellátandó tevékenységek (legalább három) – Óvoda: a) közreműködés az integrációs pedagógiai rendszer megvalósítására létrehozott intézményi munkacsoport munkájában, b) közreműködés az integrációs támogatási rendszerrel összefüggő módszertani adaptációt segítő munkacsoport munkájában, c) részvétel olyan továbbképzéseken, amely az érintett gyermekek, tanulók felkészítéséhez szükséges, d) az ötéves kor előtti óvodai beíratás, az óvodából való hiányzás csökkentését szolgáló tevékenység segítése, e) a korai képességgondozás feladatainak ellátása, f) az óvodából az iskolába történő átmenet megkönnyítését szolgáló tevékenység segítése, g) együttműködés a gyermekvédelem, a családvédelem, a szociális gondoskodás, az egészségügyi ellátórendszer szakembereivel; Általános iskola: a) az a)-c), f) pont alattiak ellátása, b) az érintett tanulók nevelésének-oktatásának egyéni fejlesztési terv szerinti végzése, ennek keretei között a tanuló teljesítményének rendszeres értékelése, c) a regionális szakmai műhely tevékenységének segítése, d) az érintett tanulók középfokú iskolai továbbhaladásának segítése.

Integrációs rendszerben résztvevő pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás - ált. iskola és óvoda esetén veheti igénybe a fenntartó - Alapvető feltétele: képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, vagy óvodai fejlesztő program után járó támogatásban részesüljön a fenntartó (pozitív elbírálás) szeptember 1-jétől december 31-ig tartó időszakra igényelhető - Sávok (tagintézményi szinten, a évi októberi statisztikai létszámadatok alapján): - I. ált. iskola: - 5 – 20%: Ft %: Ft. -40 – 60%: Ft. -60% felett: Ft. - II. óvoda: - 15 – 50%: Ft. -50% felett: Ft - Az igénylés a évi októberi statisztikai létszámadatok alapján történik, illetve ez alapján használható fel!

Integrációs rendszerben résztvevő pedagógusok kiegészítő illetményére fordítható támogatás - feladatterv (7. számú mellékelt): tevékenységek és a kiegészítő illetmény összege - a pedagógusok személye a támogatási időszakban változhat - fenntartó által elkészített összesítés: 8. számú melléklet - intézményi támogatás: legfeljebb a feladattervben meghatározott összegek munkaadókat terhelő járulékokkal növelt teljes összege - igénylés menete: a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, óvodai fejlesztő program után igényelhető támogatással együtt igényelhető, jún. 15- ig Miniszteri döntés határideje: augusztus 3. Folyósítás: szeptember havi nettó finanszírozással, havi egyenlő ütemezésben Az integrációs program megvalósításáról szóló Együttműködési megállapodás kitér a kiegészítő illetmény szerinti feladatok ellátására és értékelésére Monitoring és ellenőrzés: pedagógusok kiegészítő illetménye esetén a pénzügyi elszámolást az Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága, az intézményi önértékelést az OOIH vizsgálja, valamint az Oktatási Hivatal szakmai és hatósági ellenőrzést végez.

Elszámolás, ellenőrzés rendje  A helyi önkormányzatok a támogatás felhasználásáról legkésőbb december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint, a központi költségvetési szervként működő felsőoktatási intézmények a támogatásokról a évi költségvetésről szóló beszámolójukban a központosított előirányzatok elszámolásait tartalmazó űrlapon kötelesek elszámolni.  A támogatás fel nem használt részét december 31-ig vissza kell fizetni a költségvetésbe.  A kötelezettségvállalással terhelt, de még fel nem használt összeget június 30-ig használhatják fel az igénylők pénzügyi teljesítésre, amelyről a évi zárszámadás keretében kell elszámoljanak.  Jogosulatlanul felvett összeget haladéktalanul vissza kell fizetni a Kincstár részére

Egyéb rendelkezések Fenntartóváltás, átszervezés: 8 napon belül írásban az OKM és az OOIH felé jelezni kell A bejelentés keretében nyilatkozni kell arról, hogy a támogatást hogyan tervezi felhasználni a fenntartó az átszervezés, fenntartóváltás után Jogutód nélküli megszűnés: a pályázati összegről le kell mondani Minden esetben kizárólag a pályázati célra, a pályázattal érintett intézmény jogutód intézményében használható fel a támogatás Fenntartóváltás: önkormányzati társulás vesz át intézményt – a gesztor jogosult a támogatás felhasználására ha a támogatás felhasználása az új intézmény esetében is fennállnak

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőség: Esélyegyenlőségi Főigazgatóság Oktatási és Kulturális Minisztérium Budapest, 1055, Szalay u Tel.: