Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
AZ ÉLETPÁLYAMODELL BEVEZETÉSÉBŐL ADÓDÓ INTÉZMÉNYVEZETŐI FELADATOK
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógus minősítési rendszer
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ Előadó: Mátainé Varga Ágota szaktanácsadó Keszthely, 2013. szeptember 18. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet Szaktanácsadói fórum Források: 2013. évi CXXXVII. törvény a Nemzeti Köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosítása Pedagógus életpálya-modell Portfólió a pedagógiában Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Megújuló köznevelési rendszer: megújuló NAT megújuló kerettantervek Új tantárgyak, tartalmak megjelenése Tartalmak „átcsoportosítása” Új szemléletmód, felépítés Választás A- és B-változat között Új módszerek, tanulásszervezési formák szükségessége Óraszám-változásokból adódó kérdések Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Megújuló köznevelési rendszer: megújuló NAT megújuló kerettantervek Magyar nyelv és irodalom Nagyobb hangsúly a kommunikációra, a nyelvhasználatra, a kortárs irodalomra, az elektronikus műfajokra Egyes esetekben A- és B-változat – a választás kérdései A médiaismeret egy részének beépülése Kötelező és választható művek – orientáció a kerettantervben Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Megújuló köznevelési rendszer Pedagógusok előmeneteli rendszere (Életpálya)– új elem Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer (ePortfólió) – új elem Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer – megújuló elem Pedagógus továbbképzési rendszer – megújuló elem Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Szaktanácsadói fórum 2013. szeptember 1-jén minden pedagógust a Pedagógus I. kategóriába sorolnak át, ha legalább 2 éves szakmai gyakorlattal rendelkezik. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

a Pedagógus II. fokozatba történő Zala Megyei Pedagógiai Intézet Szaktanácsadói fórum A Pedagógus I. és a Pedagógus II. fokozatba történő továbblépés kötelező, a mesterpedagógusi szint elérése már nem. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A minősítés A minősítést a gyakornok akkor kapja meg, ha az összpontszámnak legalább 60 százalékát eléri. (Pedagógus II. > 75 %, Mesterpedagógus > 85 %) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A minősítés Nem vonatkozik a minősítési kötelezettség arra a pedagógus-munkakörben, valamint pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben foglalkoztatottra, aki a 2013. szeptember 1-jétől számított tizedik tanév végéig eléri a rá vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatárt. (?) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A pedagógus előmeneteli rendszer –támogatás és ellenőrzés Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Megújul a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszere A pedagógiai-szakmai szolgáltatások országosan egységes pedagógiai - szakmai irányítását az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) végzi. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A megújuló szaktanácsadás A megújuló szaktanácsadás legfőbb célja: a pedagógiai professzió minőségéhez való hozzájárulás az egyes pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének, az életpályán való előrehaladásának támogatása Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A megújuló szaktanácsadás Szétválik a tanfelügyelő, a szakértő, a szaktanácsadó szerep. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A megújuló szaktanácsadás Miben segít a szaktanácsadó? A portfólió összeállításában Az önreflexióban A szakmai fejlesztési terv kidolgozásában A folyamatos szakmai fejlődés lépéseinek meghatározásában Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió A Pedagógus II. fokozat elérésére jelentkező pedagógus a jelentkezéssel egyidejűleg feltölti a portfólióját az OH által kialakított és üzemeltetett informatikai támogató rendszerbe. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A pedagógus feladatai felkészülés jelentkezés E-portfólió feltöltése óra megtartása portfólióvédés magasabb fokozatba lépés: következő naptári év január 1-jén Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A portfólió A portfólióvédés alkalmával a pedagógus bemutatja saját önértékelését, és válaszol a bizottság tagjainak kérdéseire. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió A minősítési eljárás során a minősítő bizottság kiemelten veszi figyelembe a pedagógus kulcskompetenciákat és tevékenységeket. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió Új fogalmak: Portfólió Pedagógus kulcskompetenciák Reflexió Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

dokumentumgyűjtemény, Zala Megyei Pedagógiai Intézet Mi a portfólió? A portfólió = dokumentumgyűjtemény, Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió amely alapján végigkísérhető a pedagóguskompetenciák fejlődése, a pedagógus szakmai útja, tevékenysége, nehézségei és sikerei Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió 1. a tények tükrében, (objektív, külső szakember által) 2. a pedagógus önreflexiói, (saját értelmezése alapján). Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió tervszerűség tudatosság tökéletességre törekvés PROFESSZIÓ Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A professzionális pedagógus magas szaktudással magas szintű empátiával innovatív (újra való fogékonyság) tudással rendelkezik. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió Mindenkié más (TE tartod fontosnak) az életpálya főbb állomásai eredmények, sikerek bemutatása pedagógusi hitvallás Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió Az elvárásoknak való megfelelés A fejlődés íve Folyamatos önmegfigyelés, reflexió Dokumentálás Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

A portfólió tartalmi elemei: szakmai önéletrajz a nevelő-oktató munka dokumentumai a pedagóguskompetenciák tükrében (10 tanóra kidolgozott, reflexiókkal ellátott óraterve) a pedagógiai munkát befolyásoló szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai a pedagógust foglalkoztató intézmény rövid bemutatása, a szakmai életút értékelése Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet A portfólió A portfólió részletes követelményeit, a tartalmi elemekhez elvárt dokumentumok listáját az Oktatási Hivatal (OH) dolgozza ki, és teszi közzé az OH honlapján. A pedagógusértékelési eszközöket az OH dolgozza ki, és a miniszter hagyja jóvá. Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése. (differenciálás, csoportmunka biztatás, segítés, hit) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 2. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki munka (kirándulás, táborozás, multikulturális nevelés, integráció) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 3. Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás (változatos továbbképzéseken való részvétel, széles tudásbázis bemutatása, módszertani sokszínűség, készség és képességfejlesztés) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 4. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók (R – J – R technika alkalmazása, kooperatív technikák, reflexió fontossága) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet Reflexió realitás őszinteség helikopterszemlélet Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 5. A tanulási folyamat szervezése, irányítása, támogatása, az egész életen át tartó tanulás megalapozása, a tanulás tanítása (önálló tanulás képességének elsajátíttatása: napközis tanóra) (A pedagógus személyes példa!) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 6. Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése, (az értékelés széles eszköztára, pl.: értékelő füzetek) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás (aktív részvétel a szakmai munkaközösség munkájában, pedagógiai cikkek írása, mentorálás, egymás segítése) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Pedagógus kulcskompetenciák 8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért (A szakma kiválósága, professzora.) Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Zala Megyei Pedagógiai Intézet Szaktanácsadói fórum Dr. Bagdy Emőke professzorasszony üzenetei: Merjünk álmodni! Élvezzük a munkánkat! Bátran engedjük el a problémákat! Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet

Viszontlátásra programjainkon! Jó munkát kívánok a 2013/14. tanévre! Elérhetőségek: agimatai@gmail.com 30 /4921 228 Zala Megyei Pedagógiai Intézet www.zalai-oktatas.hu Zala Megyei Pedagógiai Intézet