Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hirdetési termékek – Display
Köz- és zártterületi reklámok
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A TUDATOS VÁSÁRLÁS Venni vagy nem venni?.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az üzleti terv.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
A verseny - a piac alkotója
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Kategóriamenedzsment
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Kereskedelem Szakmacsoport
Értékesítési csatornák
Szervezeti formák.
III. Anyag és energia áthelyeződési folyamatok az óceán-légkör rendszerben A nagy földi légkörzés.
Alapfogalmak.
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Légnyomás, szél, időjárási frontok, ciklonok, anticiklonok
A vendégforgalom helyiségeinek kialakítása, berendezése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Salamon Róza felkészítő tanár
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Tárolási módok, az áruk tárolására szolgáló berendezések, eszközök
Az állványos dinamikus tárolási rendszer
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
8. Az eladásösztönzés.
Ültetési rend Jelzések:
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program „Legyél te is válogatós!” 6. Előzd meg a hulladékképződést!
Ciklonok, anticiklonok. Az általános légkörzés
Ciklonok, anticiklonok. Az általános légkörzés
Kereslet-rugalmassági számítások
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Arabok Németh Anna. Az arab étkezési szokások befolyásoló eleme a Korán.
SZÖVEGSZERKESZTÉS III. ~ KARAKTERFORMÁZÁS ~
Plakát Ha lehet, akkor ez 1.oldalon lévő mintából kellene plakátot készíteni A szöveg középen : Kabát akció!, mellette a piros alapú logo A divat.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
Kategóriamenedzsment
AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.
A kereskedelem alakulása
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
Ciklonok, anticiklonok. Az általános légkörzés
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina Eladáshelyi reklám Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina

Eladáshelyi reklám Eladáshelyi reklámon mindazokat a reklám megjelenési formákat értjük, amelyek a vevőt az üzletben tájékoztatják az áruk és szolgáltatások vásárlási lehetőségeiről. A reklámozásnak ezt a csoportját idegen rövidítéssel POS-nak(point of sale), POP-nak(point of purchase) vagy PSA-nak (Point of sail Advertising) nevezzük.

Külső POS eszközök Külső POS eszközök azok az eszközök, amelyeket a vásárló az üzletbe lépés előtt, az üzlet közvetlen környezetében észlel. A külső POS eszközök fajtái: Bolt elnevezés Portál Kirakat Megállítótáblák Hangos reklám Egyéb külső tényezők: zászlók, 3D-s reklámok, kirakati ragasztott feliratok, földre festett reklám

Belső POS eszközök Belső POS eszközök azok az eszközök, amelyeket a vásárló az üzletben észlel. Az üzlet belső elrendezése forgalomnövelő tényező. A belső kialakítást meghatározó tényező: -Fogyasztási szokások Vásárlói szokások A vásárlási gyakoriság Az árukezelés és tárolás feltételi A termékfelhasználás szempontjai A kereslethez igazodó választékkombináció

Belső POS eszközök fajtái: I. Berendezés - Polcok Gondolák Állványok Vitrinek Hűtőszekrények

II. Vásárlói útvonal kialakítása: Az üzletek belső terének kialakítását, a bemutatandó áruválasztékot keresettség és származási hely szerint kell összeállítani. A vevők hajlamosak az eladóhelyiség határzónáit keresni és a terem közepét elkerülni. A vásárlókat vonzza a nagyobb, szokatlan és új így megváltoztatják a menetirányt. Az embereke szívesebben mozognak a széles folyosókon mint a polcok közötti szűk járatokban. A nagyon keresett árucsoportokat úgy kell szétosztani, elrendezni, hogy az vezesse a vásárlókat az egész üzleten keresztül. Legfigyelemfelkeltőbb helyek: pénztár melletti területek, szemmagasságú helyek, elválasztó gondolák homlokrésze. Az árutároló állványoknak úgy kell tagolniuk a belső teret, hogy szélességük és magasságuk ne keltsen zsúfoltságot s a polcok felett át lehessen látni.

III. A polcok optimális elhelyezése az üzlethelyiségen belül: A vásárlókra jellemző mozgásiránynak megfelelően kell az üzletet berendezni. A vevők jobb felé indulnak, és a bolton keresztül az óramutató járásával ellentétesen haladnak végig. Erős forgalmú helyek: - Bejárattal szemben elhelyezett állványok, hűtők - Felvezető terület és a vásárlók mozgásirányának jobb oldalán lévő felületek - Sorból kilógó polcok - Sorgondolák végei - Pénztár körül elhelyezett állványok, hűtők - Vásárlók mozgásirányába ütköző display-ek Gyenge forgalmú helyek: - Bejárat - Vásárlók mozgásirányától balra elhelyezkedő felületek - Sarok és félreeső helyek - Középső folyosó - Gondolák közepe

IV. Az áruelrendezés szabályai: 1. Állandó termék kihelyezési technikák Az áruelrendezés horizontális szabályai: Egy termék különböző nagyságú kiszerelését együtt, egymás mellett helyezik el . Egy áru különböző fajtáit úgy helyezik el, hogy jobbra a drágábbak és nagyobbak, balra mellette az olcsóbban és kisebbek állnak. A legkeresettebb áruk az árucsoport középvonalában vannak elhelyezve. Az olcsó árukat a középvonaltól balra helyezik el. A vonzó és a „kell” alapvető árucikkeket az árucsoport vagy a polc szélső zónáiba teszik.

Az áruelrendezés vertikális szabályai: - A különösen keresett árukat a látható zónába helyezik el. - A drága és minőségileg kiváló árut az állvány felső polcára helyezik. Minél nagyobb egy áru és minél felismerhetőbb a csomagolása, annál mélyebben helyezhető el. A polcokat 4 zónára tudjuk osztani: Nyújtózkodási zóna > 160 cm Szemmagassági zóna 120 -160 cm Kézzel elérhető zóna 80 – 120 cm Hajló zóna < 80cm A legelőnyösebb hely amely a vásárló szemmagasságában helyezkedik el.

2. Tervezett bevásárlási cikkek elhelyezése Azokat a termékeket , melyek vásárlását a vevő általában már az üzletbe való betérés előtt elhatározza, kevésbé szembetűnő helyre teszik. E terméket a vevő mindenféleképp megkeresi. 3. Impulzívcikkek elhelyezése Azokat a termékeket, melyek vásárlását a vevő általában nem tervezte előre, hanem azért veszi mert meglátta. A bolt legértékesebb, legjobban látható helyére kell elhelyezni. 4. Kiegészítő termékek elhelyezése Azokat a termékeket, amelyek használata csak egy másik termékkel együtt eredményes, célszerű egymás mellé elhelyezni, mert a vásárlónak eszébe juthat hogy mire van szüksége még. 5. Pénztár és környéke A vevő befejezte a vásárlást, ide csak a kis kiszerelésű, olcsóbb és ismert termékeket célszerű tenni.

V. Másodlagos elhelyezési technikák A termék nem csak a megszokott helyen hanem máshol is megtalálható az üzletben. Márkatermékek kihelyezése Akciós termékek kihelyezése Vásárlásösztönző specialitások Világítás Csomagolás Egységes marketinglehetőségek, - eszközök - Árjelzők - Bolti reluxák - Irányító táblák - Reklámtáblák - Megállítótáblák - Polccsík - Padlómatrcia - Attrapok - Displayek - Bevásárlókocsi - reklámok