Download presentation
Презентация загружается. Пожалуйста, подождите
PublishErzsébet Takácsné Modified több, mint 10 éve
1
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed, reklámozóként,reklámszolgáltatóként vagy reklám közzétevőként végzett tevékenységre.
2
Min múlik a reklám hatékonysága?
A célpiacunk, kik a vásárlóink és hol találhatók? A mondanivalónk, mit szeretnénk tudatni, és meg fogják e érteni? Milyen reklámeszközt (médiát) alkalmazzunk?
3
A reklám működési folyamat ábrája
Üzenet Reklámeszköz Kibocsátó Kódolás Dekódolás Befogadó Zaj Visszacsatolás Válasz A reklám működési folyamat ábrája
4
„Mottó” „1920-körül mondta egy angol pénzügyminiszter,
hogy reklám nélkül eddig még csak a pénzverdében sikerült pénzt csinálni”
5
A reklám fogalma A kifejezetten gazdasági jellegű célkitűzéseket szolgáló alapvetően valamely áru kelendőségére vagy szolgáltatás igénybevételének fokozására irányuló tevékenység. Személyes kapcsolat nélküli lépések sorozata, amelyek tájékoztatják a potenciális vevőket a kínálatról és igyekeznek meggyőzni őket a termék vagy szolgáltatás előnyös voltáról.
6
A reklám sajátosságai rövid életű
összetett tevékenység (mondanivaló, kreatív ötlet, technikai kivitelezés, érzelmi hatás, nyereségesség) sajátos üzenetközvetítés (szimbólumokkal, színekkel, stb. közli az üzenetet) egyirányú kommunikáció
7
A reklám előnyei mindenhol képes elérni a fogyasztót
kreatív, változatos imázsteremtő lehetőség van ismétlésre
8
A reklám hátrányai nem vezet azonnali vásárláshoz
fizetett, ezért kicsi a hitelessége a sok reklám között nehéz megkülönböztetni nehéz az üzenet módosítása nehéz a hatékonyság mérése
9
A reklám fajtái 1. Célja szerint
bevezető expanzív (forgalomnövelő) emlékeztető redukált (korrigáló)
10
2. A termék száma szerint egy konkrét termék reklámozása
gyűjtőreklám (egy gyártó több terméke) kollektív reklám (több gyártó együtt reklámoz)
11
3. A reklámot befogadó személyek száma szerint
direkt reklám rétegreklám általános reklám (nagyobb csoporthoz szól)
12
4. A reklámkibocsátó elosztási folyamatban elfoglalt helye szerint
vállalati-gyártó-termelői reklám (cégreklám) kereskedői reklám (termékreklám
13
5. Szándékozott hatása szerint
információs reklám (konkrét tények: tulajdonság, ár, garancia, fizetési feltételek) szuggesztív reklám (érzelmeket befolyásoló)
14
6. Pszichológiai megjelenés formája szerint
piacot elárasztó reklám rövid ideig tartó reklám (tudat alatt)
15
7. Reklámozandó tárgy szerint
termékreklám szolgáltatásreklám vállalati reklám esemény-reklám
16
A reklámüzenet megfogalmazásának elvei
A reklámüzenet elemei: alapinformációk (a vállalkozás azonosításához szükséges adatok) előnyök hasznosság A jó reklámüzenet jellemzői: a tájékoztatás hiteles (pontos adatok a termékről, árról) különlegesség, egyediség a vásárló eszéhez és érzelmeihez is szól hangsúlyozza a sajátosságokat a célcsoporthoz igazodik (figyelembe veszi a célcsoport jellemzőit)
Similar presentations
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.