Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés"— Előadás másolata:

1 PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Public Relations Direkt marketing

2 ATL , BTL Above The Line, Below The Line
(vonal felett, vonal alatt) ATL : klasszikus reklám BTL : nem hagyományos marketingkommunikációs eszközök (Procter and Gamble 15 % ügynökségi jutalék a vonal felett)

3 ATL Nyomtatott sajtó Szabadtéri eszközök Rádió Tv Mozi
Internet Through the line (vonalon át)

4 BTL Direkt marketing SP
Vásárláshelyi reklám POP-POS (point of purchase- point of sales) Eseménymarketing, rendezvények Vásárok, kiállítások Személyes eladás PR Nyomtatványok jelentőségük növekvő

5 Direkt marketing Interaktivitás Mérhetőség Eszközei: Telefonmarketing
Tv-, rádióműsorok Teletext Katalógusok DM (direct mail személyre, címre)

6 A vásárlásösztönzés A fogyasztói vásárlásösztönzés:
Azonnali vásárlások elősegítése Időbeni behatároltság Átlagostól eltérő ajánlat A fogyasztói vásárlásösztönzés: Ár jellegű Árcsökkentés Csereakció Kupon Visszatérítés hitel

7 A fogyasztói vásárlásösztönzés:
Kiegészítő előnyt biztosító promóció ajándékcsomagolás Nyerésre alapozott promóció nyereményjátékok Hűségakciók törzsvásárlói kedvezmény Kereskedelmi módszerek üzembe helyezés

8 A vásárlásösztönzés A kereskedőt ösztönző eszközök: Árengedmény
Ingyenes áruk Információk Versenyek

9 A szponzorálás Imázstranszfer 1 : 1 szabály
Elkerülhető a reklámtelítettségből fakadó ellenszenv Reklámkorlátozások áthidalása Imázsépítés

10 Rendezvényszervezés és eseménymarketing
Közvetlen információnyújtás Üzenet eljuttatása élményszerű körülmények között

11 Vásárláshelyi reklámozás
POS (reklámozás az eladás helyén) Vásárlók áramlása Legintenzívebb pontok POP (reklámozás a vásárlási döntés helyszínén) Display (árukihelyezésre alkalmas állvány) Wobler ( polcra erősíthető kisnyomtatvány) Polccsík Makettek Zászlók Padlómatricák Bevásárlókosár-reklámok

12 A BTL Jó irányíthatóság Költséghatékonyság Egyediség
Eladó és vevő közvetlen kapcsolata Interaktívitás

13 Kommunikáció folyamata
Kommunikációs modell kibocsátó üzenet csatorna befogadó kódolás dekódolás Zaj visszacsatolás Kommunikációs környezet

14 A reklám Nem személyes, fizetett, befolyásoló célzatú kommunikáció termékről, szolgáltatásról,és eszmékről, amely azonosítható a közzétevővel, és amelyet különböző médiumokban tesznek közzé.

15 Reklámok csoportosítása
Tárgya szerint Politikai Társadalmi gazdaság A célcsoport szerint Fogyasztói B2C Üzleti B2B A folyamat szerint bevezető fenntartó-emlékeztető átterelő újrapozicionáló

16 Reklámhordózók = médiumok
(kommunikációs csatornák), auditív vizuális audiovizuális Reklámeszköz: az üzenet kódolt, tárgyiasult, az adott médiumban való továbbítására alkalmassá tett megfogalmazása Reklámhordózók TV Reklámeszköz reklámfim

17 Médiamix = a reklámtevékenység során felhasznált
kommunikációs csatornák együttese A médiamix összeállítását befolyásoló tényezők: a termék jellege célcsoport mérete elhelyezkedése médiahasználati szokásai konkurencia költségkeret a médiumok jellemzői egyéb (határidő)

18 Médiumok tulajdonságai médium presztizse
befogadói szituáció technikai adottságok közönség összetétele célozhatóság költségek rugalmasság élettartam Jogi szabályozottság

19 Imázs szerepe a marketingkommunikációban
Imázs: azon elképzeléseknek és benyomásoknak az összessége, amely egy emberben vagy csoportban egy adott személyről, termékről, márkáról, vagy vállalatról kialakul

20 Az imázs típusai Tárgya szerint: termékimázs vállalati imázs
márkaimázs Kialakulás módja: spontán kialakult tudatosan kialakított

21 Az imázs típusai Idődimenzió szerint: Jelenlegi Jövőbeni
Irányultsága szerint Önimázs Külső imázs

22 A vállalati arculat Egy cég kifelé és befelé irányuló önábrázolását és magatartását, megnyilvánulásainak megtervezett, tudatosan és folyamatosan használt összetevőit vállalati arculatnak Corporate Identity CI nevezzük

23 Azonosít, megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall Gazdaságos
A vállalati arculat jelentősége Azonosít, megkülönböztet Minősít Állandóságot sugall Gazdaságos

24 A vállalati arculat összetevői
Vállalat filozófiája Szervezeti kultúra Vizuális jegyek Kommunikáció Magatartás Arculati kézikönyv jelentősége Felhasznált irodalom :Veres-Szilágyi A marketing alapjai


Letölteni ppt "PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések