Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Köz- és zártterületi reklámok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Köz- és zártterületi reklámok"— Előadás másolata:

1 Köz- és zártterületi reklámok
Készitette: Fajka Melitta és Zeng Fanni

2 Közterületi reklámok JELLEMZŐI FOGALMA Nagy publicitású
Presztizsérték nem magas Befogadói szituáció kedvezőtlen Alapvető funkciója: figyelemfelkeltés, emlékeztetés Technikai korlátjai ellenére a legváltozatosabb médium Szegmentálás terület szerint lehetséges 1 fő elérési költsége alacsony FOGALMA Közterületi reklámokba tartoznak mindazon reklámeszközök, amelyek közforgalmú helyeken (utcákon,tereken, országúton stb.. )és arra közlekedő emberekre igyekeznek hatást gyakorolni

3 Közterületi reklámok fajtái:
Plakát Szöveg Legyen rövid, tömör, olvasható, érthető és áttekinthető A plakát szövege és tartalma legyenek összhangban egymással Óriásplakátok esetén a márkanév ne kerüljön az alsó képmezőbe Hosszabb szöveg esetén különböző betűméret és betűtípus alkalmazása szükséges hatáselemei Fajtái: Hagyományos falragaszok Óriásplakátok Forgóprizmás berendezések City-light plakátok Plakáthengerek kandeláberreklámok Kép Legyen figyelemfelkeltő Grafika alkalmas hogy a valóságot ábrázolja de arra is hogy a valóságot torzitsa Fotó a valóságot hitelessen mutatja be A szin lehetőséget ad az egész plakát vagy egy részének a kihangsúlyozására

4 Plakát előnyei és hátrányai
Nem lehet kikapcsolni, nem lehet átlapozni Előszeretettel rongálják, át-vagy felülragasztják Széles a publicitása, mivel az utcán van Előállítási ideje miatt nem vethető be azonnal Területileg jó irányítható Két hétnél hosszabb ideig élő témák esetén alkalmazható Tartósan hat Az A/1 és kisebb méretű plakátok rengetegéből csak a legfeltűnöbbek tudnak kiemelkedni Ingerszegény környezetben nagyon erős a figyelemfelkeltő hatása A méret növelésével hatása sokszorozható Felülragasztással aktualizálható

5 További fajtái Festett táblák:
Lényegében tartós plakátok, amelyek hosszabb időszakra készültek Tűzfalak: A tűzfalreklámok kiválóan alkalmas a közlekedési eszközökön utazók figyelmének megragadására Közlekedési reklámok: A tömegközlekedési eszközökön elhelyezett, valamint a közlekedéshez kapcsolódó objektumokon található reklámok tartoznak ide Fényreklámok: A fényreklám a modern városkép legjellegzetesebb színfoltja. Tükrözi egy gazdaság, egy ország piaci színvonalát, gazdagságát, fejlettségét.

6 Egyéb közterületi reklámok
Légi reklámok: ide tartozik a repülővel vontatott transzprarensek, vagy újabban reklámozott termék óriás makettje, a hőlégballonok. Épitési reklámháló: épitési állványzatokon reklámmal ellátott védőháló. Zászló: általában különböző eseményekhez, akciókhoz veszik igénybe Aszfaltfestés: gyakran használják boltok beterelő reklámjaihoz Szendvicsember: a nyakba akasztott két plakáttal sétáló ember. Cégér: a fal síkjából és a közlekedési irányra merőlegesen kiemelkedő, üzletet reklámozó változatos formájú táblák Molinó: speciális szövetre festett reklám

7 Zárterületi reklámok Jellemzői: Jól irányíthatók Adott területen többször is hatnak A reklámüzenet jobban bevésődik A zártterületi médiumok olyan reklámeszközök, amelyek valamilyen közület vagy magánszemély tulajdonában lévő területeken kerülnek kihelyezésre.

8 Zártterületű eszközök fajtái
Kisplakátok Olyan kisméretű plakátok, amelyek szűk, zárt térben alkalmazhatók. Pl.: bevásárlókocsikban, pénztárak felett stb.. Diaporáma-multivizófal-videofal A diaporáma egy felületre kettő vagy több vetítővel sugározott kép. A multivizófal megsokszorozott diaporáma képfelülettel. A videofal televíziókból felépített felület, amelyen az egyes monitorokon lehet azonos vagy eltérő kép, sőt lehetséges, hogy az összes monitor ad egy összefüggő képet. Vitrinek A kirakat szerepét töltik be olyan helyeken, ahol egyes termelők, szolgáltatók potenciális vagy tényleges vevői nagy számban előfordulnak. Pl.: repülőtéren, szállodákban, színházakban

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29


Letölteni ppt "Köz- és zártterületi reklámok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések