Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján 2012. szeptember 11.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján 2012. szeptember 11."— Előadás másolata:

1 Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján 2012. szeptember 11.

2 Miért van szükség Reklámfelmérésekre?
átfogó helyi kutatássorozat a témáról – sok hasznos infó; rengeteg a reklámozó, nagy média-felületen; nehéz mindenkinél mindent jobban tudni  igényfelmérés, a reklámok fogyasztásának helyi sajátosságainak megismerése; szakmai alapok a marketingtervezéshez: hol hirdessünk, hogyan hirdessünk, hogy hatékonyabban tudjuk kiszolgálni a vevői igényeket. A kutatási adatok végső célja: segítenek eladni a terméket.

3 Kutatási metodika alkalmanként 500 fő személyes megkérdezés a lakáson
omnibusz jelleg rendszeres, de nem panelkutatás (évente 2-3 alkalom) – trendek kimutatása kvótás, véletlen sétás mintakiválasztás – 10 reprezentatív adatok (nemre, korra), 5% hibahatár adatok: főleg 2012 januári adatok, ahol régebbi, azt jelölöm

4 Milyen gyakran olvassa a Délmagyarországot?

5 Helyi napilappiac: egy szereplő
Helyi szinten az egyetlen fizetős napilap A metropollal nincs összehasonlítási alap, mert azért nem kell fizetni, a példányszámot ott a terjesztésre fordított erőforrások határozzák meg ÉRTÉK: az egyetlen olyan médium, amiért direktben fizetni kell, ez kiemeli a többi közül – ez megnyilvánulhat a hirdetési tarifában

6 Melyik rádiót milyen gyakorisággal hallgatja?

7 A helyi kereskedelmi rádió dominál, megelőzi az országos csatornákat
A helyi kereskedelmi rádió dominál, megelőzi az országos csatornákat! Rádió88 – jelentős hallgatói fölény, több, mint 50% a napi hallgatottság.

8 Milyen gyakran nézi a helyi televíziókat?

9 Az összesített gyakori nézettség is alacsony (24,4%), de enyhén emelkedik és az országos csatornakínálat is bővül

10 Mennyire szokta figyelmi a buszokon, villamosokon, trolikon a monitorokon futó reklámokat?

11 Tömegközlekedési reklámfelület
Rétegelérés – van egy jelentős réteg akit nem lehet elérni (feltehetően az autóval rendelkezők) Célcsoport elérésre jól használható A helyiek fele valamilyen gyakorisággal találkozik a hirdetéssekkel

12 Milyen gyakran internetezik Ön?

13 Mely szegedi hírportálokat nézi meg az alábbiak közül rendszeresen
Mely szegedi hírportálokat nézi meg az alábbiak közül rendszeresen? (passzív jelölés)

14 A felsorolt (és megmutatott) ingyenes terjesztésű hirdetési újságok közül melyiket viszi fel magával és lapozza át leggyakrabban? (TÖBB VÁLASZ IS LEHETSÉGES) megjegyzés: a Szegedi Hirdető azóta megszűnt

15 Az ingyenes hirdetőújságok közül melyiket mennyire tartja ÉRTÉKESNEK, HASZNOSNAK? IG TARTÓ skálán értékelje (átlag) megjegyzés: a Szegedi Hirdető azóta megszűnt

16 Ön és barátai, ismerősei körében a felsorolt médiumok melyike számít a legfontosabb tájékozódási és hírforrásnak a helyi hírek tekintetében? (kettőt jelölhet/passzív)

17 Helyi médiapiac Délmagyar - dominancia (print és online)
Rádió88 – konkurencia nélkül, magas elérés Helyi tv-k – alacsony befolyás, de feljövőben Internet – kihasználatlan lehetőségek helyi szinten (?) Tömegközlekedési reklám – célcsoport-specifikus, de van deklarált réteg, akit nem ér el Ingyenes lapok – valójában mára már “kétszereplős” piac + áruházláncok hirdetőújságjai

18 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján 2012. szeptember 11."

Hasonló előadás


Google Hirdetések