Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jobbágy Tamás MEC MediaLab

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jobbágy Tamás MEC MediaLab"— Előadás másolata:

1 Jobbágy Tamás MEC MediaLab 2010.03.31
„Ááá, elérjük őket TV-vel!” avagy az 50 év felettiek médiafogyasztása Magyarországon Jobbágy Tamás MEC MediaLab

2 TV-nézéssel töltött percek száma (ATV)
Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

3 TV-nézéssel töltött percek száma (ATV)
Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

4 TV-nézéssel töltött percek száma
Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

5 TV-nézéssel töltött percek száma
Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: 2009, január 1. – március 15.

6 Napi TV-nézési görbe Időszak: 2010. január 1. - március 15.
AMR% Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15.

7 Napi TV-nézési görbe Időszak: 2009
AMR% Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15.

8 Top csatornák nézői részesedése
Csatorna affinitás 18-49 szerint RTL Klub TV2 m1 V3 Duna TV ATV F+ Cool MTV2 Story TV Hallmark AXN Nat. Geo 164 166 530 90 370 665 82 98 291 254 147 85 Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15.

9 Legkedveltebb műsortípusok Affinitási sorrend 18-49-hez képest
1. Vallási 354 2. Hírek, politika 316 3. Zene 299 5. Sport 245 4. Információs magazin 280 6. Szórakoztató 214 7. Dráma, teleregény 143 8. Egyéb műsortípus 143 9. Tudományos, művészeti 142 10. Filmek 124 Forrás: AGB – Advantedge, Időszak: január 1. – március 15.

10 Tájékozódás forrásai különböző életkorban
Televízió Rádió Újság Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor, Időszak: 2009 Q3-Q4

11 50 év felettiek sajtó olvasási rangsora Elérés szerint
Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor, Időszak: 2009 Q3-Q4

12 Legnagyobb arányú olvasottság eltérések a 18-49-hez képest 18-49 szerinti affinitás alapján
Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor, Időszak: 2009 Q3-Q4

13 Napi rádióhallgatottsági görbe (naplós módszer) Időszak: 2009 szeptember - október
Forrás: Ipsos-GfK, Rádió Navigátor

14 Napi rádióhallgatottsági görbe (DAR módszer) Időszak: 2010 január - február
Forrás: Ipsos-GfK, Rádió Navigátor

15 Rádiók napi elérése Időszak: 2010 január-február
Forrás: Ipsos-GfK, Rádió Navigátor

16 Internethasználat terjedése Vagyoni decilis és életkori bontás szerint
Forrás: Ipsos-GfK, Média Navigátor

17 50 év felettiek szegmentálása
Szegmentáláshoz használt változócsoportok Nagyobb részben: Vásárláshoz, fogyasztáshoz kötődő attitűd kérdések Aktív szabadidő eltöltési formák Kisebb részben: Vélemény vezérséghez és a kommunikációs hálóhoz köthető attitűd kérdések Innovációkhoz való viszony és alkalmazásuk 5 csoportra szedtük szét a 3,5 millió 50 év felettit

18 Passzív, újdonságoktól elzárkózó, csak a szükséges kiadások jellemzőek rá 789e fő 22,3%
a„legöregebb” csoport, sok a 70 év feletti közöttük 80%-uk 8 általános, vagy az alatti végzettségű nyugdíjasok, jellemzően E státuszúak főleg kis településeken élnek média-fogyasztását a közszolgálati fókusz jellemzi megyei napilapok, egészség-megőrző, hirdetési lapok alkalmi olvasója az internet világa nagyon távol áll tőle

19 Hagyományos konzervatív életmód és fogyasztás 1 109e fő 31,0%
„öreges” csoport, sok a 65 évnél idősebb közöttük körükben is jellemző a 8 általános vagy az alatti végzettség nyugdíjasok, jellemzően DE státuszúak jellemzően kis településeken él média-fogyasztásában közszolgálati és könnyű nőies mainstream megyei napilapok, általános női, egészség-megőrző, hirdetési, gasztro és rejtvény lapok alkalmi olvasója az internet világa nagyon távol áll tőle

20 az úgynevezett „átlag”
825e fő 23,0% életkorban az évesek felé húzó csoport középfokú végzettségűek nyugdíjasok és szakmunkások, jellemzően C2DE státuszúak kiegyenlített település típus eloszlás, Budapest kicsit erősebb az átlagnál média-fogyasztását az enyhe nyitottság, mainstream és átlagos mértékű közszolgálatiság jellemzi országos bulvár, megyei napilapok, sztármagazinok, TV újságok, autós, sport, és vasárnapi lapok alkalmi olvasója átlag alatti nyitottság, érdeklődés jellemzi az online irányába

21 nyitottabb, tudatos vásárló, információt gyűjt, átlagnál többet költ 711e fő 19,9%
jellemzően évesek közép-, felsőfokú és szakmunkás végzettségűek értelmiségi, szakmunkás (és nyugdíjas) jellemzően ABCD státuszúak Jellemzően városban élő csoport nyitott és szelektív médiafogyasztó, a „net” nagyon, a közszolgálati a legkevésbé mindenféle sajtóterméket fogyaszt, viszont a megyei napilapokat kevésbé erős érdeklődés, nyitottság az internet világa iránt

22 legnyitottabb, jómódú költekező, kevésbé tudatos vásárló 138e fő 3,9%
jellemzően évesek közép-, felsőfokú végzettségűek értelmiségi, szakmunkás (és nyugdíjas) jellemzően ABC státuszúak jellemzően Budapesten és a megyeszék-helyeken él nyitott és rendkívül szelektív médiafogyasztó, a „net” nagyon fontos számára mindenféle sajtóterméket fogyaszt, viszont vannak területek, amik kevéssé érdeklik (hirdetési lapok) legerősebb érdeklődés, nyitottság az internet világa iránt

23 „Ááá, elérjük őket a TV-vel!”
Záró gondolat „Ááá, elérjük őket a TV-vel!” Egyik oldalról A hír igaz, átlag feletti a televízió fogyasztásuk és jól elérhetők ezen a csatornán keresztül, de… Másik oldalról Nem csak a televízió az egyetlen információ forrás számukra, mert fontos a rádió, az újságok és feljövőben van az internet is. Nem homogén massza az 50 év felettiek tömege, így náluk is megtalálható egy nem kis réteg, mely komoly vásárlói potenciállal és nagyon változatos média fogyasztással rendelkezik!


Letölteni ppt "Jobbágy Tamás MEC MediaLab"

Hasonló előadás


Google Hirdetések