Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary - 2007 What do we see? Szonda Ipsos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary - 2007 What do we see? Szonda Ipsos."— Előadás másolata:

1 Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary - 2007 What do we see? Szonda Ipsos

2 A külföld Szonda Ipsos Media Hungary - 2007

3 3 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 3 Rádióhallgatás és DAB - lefedettség Forrás: IPSOS 85% 80% 75% 90% 1995 1996 19991998

4 4 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 4 Rádióhallgatás és DAB - lefedettség Forrás: IPSOS 85% 80% 90% 1995 19961999 1998 75%

5 5 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 5 2004. Nagy-Britannia  85% -os DAB lefedettség (9 év alatt; DAB indulás: 1995.)  2004. márciusig 547,000 DAB készüléket adtak el  82-féle készülék volt forgalomban  2004. év végéig 1,000,000 db készülék eladását becsülték  A (15+) lakosság 4% -ának volt otthon DAB- készüléke 2004-ben  Digitális rádióhallgatás Reach: 806.000 fő OFCOM: „A digitális forradalom teret nyert.”

6 6 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 6 Hallgatott órák száma bizonyos korcsoportokban DE: MI VAN A FIATALOKKAL?  A digitális készülékek tulajdonosainak átlagéletkora 51 év  A fiatalok jelentősen kevesebbet rádióznak, mint szüleik Forrás: RAJAR/Octagon (Q1 2004) 2004. Nagy-Britannia

7 7 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 7 Műsorszolgáltatás:  Tartalmakat az iPOD-ra  Nagyobb zeneválaszték  Támogatott keresés  Személyre szóló playlist- ek  Jó hangminőség  Ingyenes legyen  Ne legyen reklám Eszköz:  Felhasználóbarát  Könnyű állomáskeresés  Könnyen érthető működés  „Most-wanted device – like a mobilphone:simple, small&strong”  Trendi megjelenés (mint iPOD)  Rögzítés/felvétel lehetősége  Nagyméretű érintőképernyő  Hangvezérlés  Napelem  Bluetooth OFCOM-MORI kutatás: milyen rádiót akarnak a fiatalok? (2004. 18-30 évesek) A DAB mindezt tudja – de nem ismerik!

8 8 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 8 Stratégia:  Legyen a rádió „zenebolt”  Megbízható minőségű/választékú zene forrása  Könnyű, érthető működés,letöltés biztosítása  A rádiók számára szignifikáns lehetőség a „zeneszállítóként” való megjelenésre ebben a célcsoportban TRENDY • EASY-TO-USE • MUSIC-RETAILER = NEW DAB RADIO ! OFCOM-MORI kutatás: milyen rádiót akarnak a fiatalok? (2004. 18-30 évesek)

9 9 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 9 2007. március, Nagy-Britannia 2007. május 10. : „A rádiós iparág kiváló egészségben van, ahogy az látható mind a BBC, mind a kereskedelmi rádiók kiemelkedő teljesítményéből.” 2007. február 1. : „A rádióhallgatottság rekordot döntött a digitális technológiának köszönhetően.” Minden célcsoportban megnőtt a hallgatottság!

10 10 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 10 Új rádiós platformok terjedése - UK Forrás: RAJAR, 2007. május 10. 15-24 évesek: 25%! Internet podcasting: MP3 tulajdonosok 18%a, - 2,5 millió fő (+15% az előző negyedévhez képest!)

11 Szonda Ipsos Itthon

12 12 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 12 A rádióhallgatás trendje (ezer fő) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, Rádiónapló 83% 81%

13 13 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 13 A rádióhallgatás trendje a fiatalok körében (index) ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, Rádiónapló

14 14 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 14 Célcsoportok nagyságának alakulása (ezer fő) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, Rádiónapló

15 15 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 15 Mennyi időt fog ráfordítani? Rádióhallgatás internetezők körében Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research – 2005.

16 16 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 16 Mennyi időt fog ráfordítani? Rádióhallgatás, tévézés internetezők körében Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research – 2005.

17 17 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 17 Innovációk elfogadási csoportjai ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, 2006. II. félév

18 18 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 18 Informatikai eszközökkel való ellátottság Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, 2006. II. félév ÁTLAG

19 19 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 19 Komplex médiafogyasztás index ÁTLAG „I want my own music” Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis, 2006. II. félév

20 20 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 20 MP3/iPOD elterjedtsége – 2006, % Forrás: IPSOS „I want my own music!”

21 21 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 21 MP3 ellátottság trend (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis „I want my own music!”

22 22 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 22 Affinitások változása a 15-24 évesek körében – index trend Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

23 23 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 23 A számítógépet használja zenehallgatásra is % Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis „I want my own music!”

24 24 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 24 Letöltés interneten – 15-24 éves rádióhallgatók (ezer fő) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis „I want my own music!”

25 25 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 25 Az internetet letöltésre használók számának alakulása Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

26 26 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 26 Affinitások változása a 15-24 évesek körében – index trend internetet letöltésre használja Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

27 27 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 27 Rádiózás interneten Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research – 2005.

28 28 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 28 Az internetet online tvnézésre/rádióhallgatásra használók számának alakulása Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

29 29 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 29 Affinitások változása a 15-24 évesek körében – index trend internetet online tv-rádióra használja Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis

30 30 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 30  Minden jel arra mutat, hogy a magyar fiatalok:  Keresik a saját zenéjüket  A rádiókat (még) nem hagyták el  Fogékonyak a zenét biztosító alternatív platformok iránt  A digitalizáció a hazai rádiók nagy lehetősége, hogy élni tudjanak ezzel, meg kell találniuk a fiatalokhoz vezető utat!  Igények megismerése  Kapcsolatépítés Konklúzió

31 31 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 31 Konklúzió „If young people are going to YouTube, MySpace and Second Life, then we need to ensure that radio is there too.” (Jenny Abramsky, BBC, 2007. február)

32 Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Média Hungary - 2007. What do we see? Szonda Ipsos

33 33 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 33 Milyen digitális rádiót szeretne? UK, 2004., 18-30 évesek Forrás: MORI

34 34 Szonda Ipsos Media Hungary 2007 34 Mennyire érdekli a rádióról való zeneletöltés? UK, 2004., 18-30 évesek Forrás: MORI


Letölteni ppt "Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary - 2007 What do we see? Szonda Ipsos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések