Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Internetes látogatottsági statisztikák

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Internetes látogatottsági statisztikák"— Előadás másolata:

1 Internetes látogatottsági statisztikák
Varga Károly - Medián WebAudit

2 Medián WebAudit 6 éve a hazai internet vezető látogatottság-auditáló szolgáltatása több mint 700 auditált site napi 2,2 millió, heti 3,2 millió, havi 4,2 millió látogató napi 1,7 millió, heti 2,2 millió, havi 2,5 millió belföldi látogató

3 Mi is az auditálás Az auditált statisztika pontos és hiteles adatokat szolgáltat, ennek megfelelően az audit szolgáltatással szembeni alapvető elvárás, hogy legyen független pontos átlátható szabványos

4 Mire jó az auditálás hiteles információ a hirdetési piac számára, támpont kampányok tervezéséhez információ a menedzsment számára a fejlesztési stratégia kialakításához presztízs, a médium piaci súlyának megjelenítése, számszerűsítése a szakma, a befektetők és a közvélemény felé

5 Milyen számokra vagyunk kíváncsiak
a legfontosabb kérdés, hogy kikhez jut el az üzenetünk, hirdetésünk, kampányunk hány embert tudunk elérni, megszólítani a számunkra fontos célcsoportokat hol és milyen mértékben érhetjük el.

6 Hogyan mérünk a médiában
nyomtatott sajtó: példányszám auditálása, klasszikus véleménykutatás televízió: nézettség mérése panelkutatással rádió: naplózás, klasszikus véleménykutatás internet: látogatottság auditálása, panelkutatás, klasszikus véleménykutatás, kombinált módszerek

7 Példányszám auditálás
módszer: számlák, bizonylatok alapján hitelesíthető az eladott példányszám előny: pontos, átlátható, ellenőrizhető hátrány: nincs információ az értékesített példányok valós olvasottságáról, erről személyes kikérdezés útján juthatunk adatokhoz.

8 Nézettség auditálása módszer: reprezentatív minta (panel) tévénézési szokásának mérése egyedileg telepített mérőeszközök segítségével előny: folyamatos, részletes, naprakész hátrány: becslés, a pontosság a minta függvénye; drága, kisebb tévécsatornákra már nem megbízható.

9 Látogatottság mérése Alapvetően kétféle megközelítés létezik:
user oldalon, adott felhasználók internetezési szokásainak vizsgálata: a vizsgált személyek mely oldalakat keresnek fel, milyen gyakran, mennyi ideig olvassák stb. szerver oldalon, adott website forgalmának közvetlen mérése: a vizsgált website-ot hányan keresik fel, hány oldalát nézik meg, mely oldalait olvassák stb.

10 Mérési módszerek user oldalon: látogatói panel internetezésének mérése
személyes vagy online véleménykutatás szerver oldalon a webszerverek forgalmának feldolgozása kliens oldali böngészők forgalmának mérése kombinált módszerek online kérdőívek + böngésző alapú mérés

11 Látogatói panelkutatás
módszer: kiválasztott felhasználók internet forgalmának mérése a számítógépükre telepített program segítségével. Fontos, hogy a paneltagok forgalma egyértelműen kerüljön rögzítésre. előnye: részletes és teljes képet ad a látogatókról és internetezési szokásaikról

12 Látogatói panelkutatás hátránya
drága, ezért kis létszámú panel építhető, amely csak a nagy forgalmú site-okra pontos nem „teljes emberek” forgalmát méri work panel: cégek, intézmények jellemzően elzárkóznak home panel: kevesen vállalják, csorbul a reprezentativitás a nyilvános helyek internetforgalma nem mérhető evvel a módszerrel

13 Személyes véleménykutatás
módszer: reprezentatív mintán személyes interjúk készítése a látogatók internetezési szokásairól előnye: a teljes lakosság internetezési szokásairól ad képet megbízható az alapadatok felvétele a látogatók teljes internetforgalmát méri fel.

14 Véleménykutatás hátrányai
a mintának csak egy része internetező valójában a minta mintavételezése: elhúzódó pillanatfelvétel, nem mérés a válaszok torzulhatnak: a válaszadók a társadalmi elvárásoknak meg akarnak felelni; az ismertebb nevekre jobban emlékeznek; a site-ok azonosítása nem egyértelmű csak hosszabb időszakok átlagában ad használható eredményt

15 Online véleménykutatás
előnye (a személyes interjúval szemben): gyors és költséghatékony hátránya (a személyes interjúval szemben): a gyűjtött adatok megbízhatósága, pontossága kérdéses.

16 Loganalízis módszer: a webszerver minden egyes fájl kiszolgálását naplózza a logfájlban. Az így gyűjtött adatok célirányos feldolgozása hasznos információkat, statisztikákat ad a vizsgált weboldalak forgalmáról, valamint az oldalakon megfordult látogatók számáról. előny: kis költséggel, házon belül is előállítható

17 A loganalízis hátrányai
a pontos beállítás szakértelmet követel, ennek hiányában irreális eredmények születhetnek nem független, nem ad auditált eredményt, nem összehasonlítható több webszerver együttes forgalmának kiértékelése nehézkes és hosszadalmas

18 A böngésző alapú mérés módszer: a vizsgált weboldalakba illesztett mérőpont-lekéréseket egy független audit szerver szolgálja ki. Az audit szerver forgalma alapján pontosan mérhető a vizsgált website-ok látogatottsága. A mérési eredmény csak abban az esetben tekinthető pontosnak, ha kizárólag a látogatók által kezdeményezett oldalletöltéseket tartalmazza.

19 A böngésző alapú mérés előnyei
pontos: mérés, nem becslés; mindenkor a valós forgalmat tükrözi független: a forrásadatok az auditor szerverén keletkeznek átlátható: a mérőkódok bárki által ellenőrizhető módon vannak beillesztve szabványos, összehasonlítható: a mutatók meghatározása és az auditálhatóság feltételrendszere egyértelmű

20 A böngésző alapú mérés hátrányai
a látogatók összetételéről közvetlenül nem ad információt nem személyeket, hanem internet-felhasználókat azonosít a látogatókat cookie-val azonosítja, amelyek törlése, letiltása pontatlanságot eredményez a legnagyobb forgalmú site-ok esetén már nem célszerű.

21 Kombinált módszerek módszer: online kérdőívek válaszadóinak internetforgalmát naplózva készül a részletes látogatóösszetétel statisztika. előny: olcsó, akár százezres méretű panel is építhető, kis site-okra is pontos lehet hátrány: nem személyek, hanem internetfelhasználók forgalmát méri, azt is csak a szerver oldalon mért site-okra vonatkozóan.

22 Legfontosabb mérési mutatók
oldalletöltések száma: az online hirdetések elszámolása eleinte a megjelenések számán alapult. PI (Page Impression): az adott weboldalra az adott napon hányszor kattintottak a látogatók. látogatók száma: ma már elsősorban a hirdetéssel elért látogatók száma az elszámolás alapja. Látogató: az adott weboldalt az adott napon hányan keresték fel.

23 Napi, heti, havi látogatószám
A reklámkampányok egy vagy több hétig tartanak, ezért a tervezéshez szükség van heti és havi látogatószámokra. Az online hírportálok, magazinok látogatottsága ma már összemérhető a nyomtatott sajtótermékek olvasottságával, a napilapoknál a napi, a hetilapoknál a heti, a havilapoknál a havi látogatószám szolgál az összevetés alapjául.

24 Látogató =><= internet-felhasználó
A látogatók azonosítása cookie-val történik, ami nem személyeket, hanem internet-felhasználókat azonosít, így egy személy több internet-felhasználónak látszik, ha a nap folyamán több gépről, több böngészővel internetezik több személy egyazon internet-felhasználónak látszik, ha ugyanarról a gépről, azonos userként internetezik.

25 Látogatószám-növekedés 2003-2006.

26 PI-növekedés

27 A forgalom-növekedés háttere
Több látogató: felnövő internet-generáció, növekvő érdeklődés az idősebbek körében Több és jobb internet-kapcsolat az otthonokban (szélessávú internet) Fejlődő magyar nyelvű tartalmak Az internetezés beépül az emberek napirendjébe

28 Reggeli tájékozódás

29 Esti kikapcsolódás

30 A tévé hatása a látogatottságra

31 Forgalom-befolyásoló tényezők
Szabadnapok: kiesik a munkahelyről, iskolából internetezők forgalma Iskolai szünet: a nyaralni, pihenni utazók keveset interneteznek Időjárás: az internetezés jellemzően nem a szabadban végzett tevékenység, jó időben csökken a látogatottság Rendkívüli események: kiemelkedő forgalmat generálnak

32 A hazai online híroldalak rekordjai
2002. évi parlamenti választások a madridi, majd a londoni robbantások a beszlani túszdráma az idei parlamenti választások és az árvíz a tűzijáték alatti vihar a Gyurcsány-hangfelvétel, zavargások hete az önkormányzati választások

33 Az online híroldalak sikerének titka
gyors hírszolgáltatás: a hírek szinte azonnal megjelennek háttérinformációk, képgalériák : az eseményekhez kapcsolódó információk, elemzések, képriportok, videó anyagok széles választéka érhető el a weboldalakon kapcsolódó fórumok: bárkinek lehetősége van a történésekről a véleményét elmondani, ütköztetni

34 Kombinált mérés: WebAudit kutatás
módszer: a Medián WebAudit rendszerben a látogatók internetforgalmát összekapcsoljuk a regisztrációs adatbankokban lévő nem és kor adatokkal. előny: milliós nagyságrendű adat, nagyon pontos eloszlások, akár a legkisebb látogatottságú site-okra is. hátrány: a közös gépen internetezők szétválasztása, a több gépen netezők összekapcsolása nehéz feladat.

35 Látogatottság nem és kor szerint
cél: az egyes korosztályok internetezési idődiagramjának megrajzolása mutató: az egyes korosztályok képviselői milyen arányban vannak jelen a neten az egyes negyedórákban, a Medián Webaudit által auditált weboldalakon minta: naponta ezer fre felhasználó nem és kor adattal időszak: október 3-11.

36 Hétvégi látogatóeloszlás kor szerint

37 Hétköznapi látogatóeloszlás kor sz.

38 Hétvégi látogatóeloszlás, 19 - 21 óra

39 Hétközi látogatóeloszlás, 19 - 21 óra

40 Hétvégi látogatóeloszlás, 15 - 19 év

41 Az eredmények A hazai otthoni internetezők 18 és 22 óra között a legaktívabbak. Ez a megállapítás minden korosztályra igaz, leginkább a 19 év alattiakra, és legkevésbé a 60 év felettiekre. A hétvégi estéken a női internetezők az aktívabbak, a 19 év alattiak esetében pedig jelentősen aktívabbak a lányok, mint a fiúk. A hétköznap esti internetezésben a 20 év feletti nők aktivitásban elmaradnak a férfiak mögött.

42 Köszönöm a figyelmet! Varga Károly - Medián WebAudit


Letölteni ppt "Internetes látogatottsági statisztikák"

Hasonló előadás


Google Hirdetések