Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kategóriamenedzsment

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kategóriamenedzsment"— Előadás másolata:

1 Kategóriamenedzsment
Merchandising 9. előadás

2 Eredménynövelés kategóriamenedzsmenttel
növeli a hatékonyságot javítja a szolgáltatások minőségét biztosítja a vásárlók hűségét javítja a partneri kapcsolatot a gyártó és a kereskedő között, s így biztosítja a versenyelőnyt mindkét fél számára

3 Cél: az értékesítés és a profit maximalizálása a fogyasztói igények kielégítésén keresztül
Sikertényezők Az üzlet attraktivitása A vásárlók lojalitása A vásárlók költésének intenzitása

4 Alkalmazott technológiák, támogató eszközök, szoftverek
polchelygazdálkodás-szoftver választékoptimalizálás bolti polchelygazdálkodás polctükörtervezés

5 Jellemző célok Értékesítés növelése adott folcfelületen
Kihelyezési stratégia kialakítása bolttípusonként / polckép Hatékony választék kialakítása bolttípusonként Könnyen nyomonkövethető és változtatható polci elrendezés kialakítása a polcadatbázisokból

6 Elérhető eredmények Forgalomnövekedés Stabil polchelyek
Vevői elégedettség növelése Tervezhetőség: a készlethiányok és a magas készletszint megelőzhető Piaci részesedés növekedése Költségmegtakarítás Hatékony információáramlás

7 Legyen minden a vásárlók kedvére tervezve!
kézi vonalkód-leolvasó kisautóval beépített bevásárlókocsi aktuális akciók folyamatos közlése eladótéren belül megépített kávézó és büfé

8 Merchandising = eladáshelyi szolgáltatás
A forgalomnövelés fontos eszköze! Azon technika és módszerek összessége, melyek a termék polcra kihelyezésének tervezésén alapul abból a célból, hogy attraktív megjelenést és informatív prezentációt biztosítson.

9 Merchandising alkotóelemei
A jó termék A jó ár A jó hely A megfelelő pillanat

10 Az optimális eladótér Áruk megjelenítése Tájékoztató táblák Világítás
Műszaki felszereltség A tér kihasználtsága Árak egyértelmű kiírása Berendezések anyagai Állványok, polcok, pultok beosztása Színek összhangja és hatása Vásárlók haladási iránya

11 A jó hely = haladási irány JOBBRA
vegyi osztály műszaki cikkek élelmiszer textil kozmetika pénztárak bejárat

12 Magasság egy gondolán belül
márkás termékek, kiegészítő termékek 1,65 1,4 nagy árrésű termékek, impulzus termékek nagy árrésű termékek, impulzus termékek 1,15 márkás termékek, kiegészítő termékek 0,65 gyorsan fogyó, olcsó termékek

13 Gondolán belüli megjelenítés a tisztítószereknél
Nagy felületek + kis felületek szerint Nagy felületek Kis felületek Egyéb olcsó tisztítószerek

14 Gondolán belüli megjelenítés a tisztítószereknél
Márka blokk kialakításával Egyéb olcsó tisztítószerek

15 Merchandising eszközök
Másodkihelyezés: a termékek nemcsak a polcon vannak kihelyezve, hanem a gondolavégen, vagy a főutcán önálló szigetet alkotva

16 Merchandising eszközök
Display: a termék másodlagos kihelyezésére szolgáló hirdetőeszköz. Mozgó display: olyan display, amely magára vonja a vevők figyelmét. Polc display: célja egy termék kiemelésére a többi közül.

17 Merchandising eszközök
Bliszteres vagy akasztós csomag: a termék megjelenítése egy nyomtatott kártya és egy átlátszó műanyag között, általában vákuumos formázással. Gravitációs vagy ömlesztett tartály:magas, vertikális display laza (ömlesztett) termékek adagolására a gravitáció révén. Polckosár vagy ömlesztett kosár: fémeszköz, általában drótból. Ömlesztett termékek prezentálására alkalmazzák a boltokban.

18 Merchandising eszközök
Pénztári adagoló: a pultra készített eszközök, melyek elülső oldalán számos terméket helyeznek el a vevő felé fordítva, önkiszolgálás céljára.

19 Merchandising eszközök
Prospektustartó vagy „vegyen egyet”: eszköz a szabadon elvehető prospektusok elhelyezésére. Eladóhelyi (POS) hirdetési kampány: hirdetési anyag, melyet egy termék vagy termékcsoport támogatására hoztak létre az eladási helyen. Támasz: összehajtható merevítő eszköz, melyet egy display vagy panel hátoldalára illesztenek a függőleges stabilitás végett.

20 A merchandiser feladatai
A cég megjelenésének ellenőrzése az üzletekben A raktárkészlet ellenőrzése A polckészlet feltöltése A partnerek tájékoztatása, rendelésfelvétel Reklámanyagok kihelyezése

21 Eredmények Akár 80%-os forgalomnövekedés!
Rendezett polckép, jobb készletgazdálkodás Folyamatos jelenlét a polcokon

22 Merchandising = arculatátvitel
Jól ismert személyek, képzeletbeli, vizuálisan megjelenített figurák, mesefigurák felhasználását jelenti az áruforgalomban. Cél: figyelemfelkeltés, eladásösztönzés

23 Dáridó-felvágottak A népszerű műsorok márkanévként való használata fellendítheti más termékek forgalmát, miközben a jogok eladása pótlólagos bevételt hoz a csatornának. Olyan reklámhordozót kerestek, amelynek a nézőköre nagyjából megegyezik a húskészítmények fogyasztói táborával.

24 Kölcsönös előnyök TV2: a merchandising pótlólagos bevételt jelent, egyúttal erősíti a márkát (Dáridó) és a csatorna iránti lojalitást. Délhús Rt.: a márkázott termékek életképesebbek a piacon.

25 Merchandising Művészeti alkotásokhoz - mindenekelőtt filmekhez - kapcsolható árucikkek, amelyeket a film sikere kapcsán ügyesen el lehet adni. Pl.: Harry Potter Csillagok háborúja

26 Vége Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kategóriamenedzsment"

Hasonló előadás


Google Hirdetések