Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kereskedelem Szakmacsoport

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kereskedelem Szakmacsoport"— Előadás másolata:

1 Kereskedelem Szakmacsoport
Az értékesítési módok Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú projekt keretében

2  Különböző értékesítési módok
Kereskedelem Szakmacsoport Bevezetés Különböző áruk  vevők eltérő elvárásai Gyakran keresett cikkek: jól ismerik  eladó segítsége ritkán kell Tartós cikkek: előtte tájékozódnak, több időt fordítanak  megismertetés, felkészült eladók Nagy értékű áruk, luxuscikkek: igényes környezetet igényel, magas színvonalú szakértelmet várnak el  Különböző értékesítési módok

3 A bolti kiskereskedelemben alkalmazott értékesítési módok
Kereskedelem Szakmacsoport A bolti kiskereskedelemben alkalmazott értékesítési módok Hagyományos Önkiválasztó Minta utáni Önkiszolgáló

4 Hagyományos értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés Klasszikus forma. Közvetlen vevő-eladó kapcsolat. Berendezései: pultok (árubemutatás, mérés) faliállványok (árutárolás) Ütemek: együtemű (személyes árubemutatás, ellenérték elszámolás – 1 eladó) kétütemű (2 eladó) háromütemű (árubemutatás, ellenérték elszámolás, árukiadás – 3 eladó)

5 Hagyományos értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés Jellegzetes esetei: eladó szakértelmére szükség van (húsáru, méteráru, híradástechnikai cikkek, luxuscikkek) különlegesen nagy értékű áruk kis üzlethelyiség

6 Hagyományos értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés Jellemzői: legmunkaigényesebb értékesítési mód eladótér – vevőtér elválik  kisebb lopási veszteség személyes meggyőzés  forgalomnövekedés

7 Önkiválasztó értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Önkiválasztó értékesítés A vevők az eladó segítsége nélkül, közvetlenül ismerkedhetnek az árukkal, kipróbálhatják. Esetei: tartós használatra szánt termékek nehezebben döntenek több boltot felkeresnek hosszas árubemutatás pl. ruházati cikkek, lakberendezési cikkek, konyhafelszerelés Jellemző: kisebb munkaerő-szükséglet

8 Minta utáni értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Minta utáni értékesítés A vevők közvetlenül ismerkednek a választékkal, igénybe veszik az eladó segítségét. Az árukiszállítás a raktárból történik. Esetei: nagy terjedelmű tartós fogyasztási cikkek (bútor) Jellemző: a bemutatóteremben csak áruminta található

9 Önkiszolgáló értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Önkiszolgáló értékesítés Az áruk a vevők számára közvetlenül elérhetők, nincs feltétlen vevő-eladó kapcsolat. Legelterjedtebb értékesítési mód. Esetei: minden áru, melyet a vevő önállóan mozgathat, csomagolása, felirata, külső megjelenése figyelemfelkeltő és informatív Jellemző: a pénztáros gyorsasága, szakmai felkészültsége meghatározza az egység áteresztőképességét.

10 Önkiszolgáló értékesítés
Kereskedelem Szakmacsoport Önkiszolgáló értékesítés Típusai: zártpályás: a berendezési tárgyak meghatározzák a vevők haladási irányát  eladásösztönzés, vagyonvédelem szabadpályás: a vevők szabadon mozoghatnak (áruházak) Jellemzői: kis munkaerő-szükséglet nagy eladótér

11 Összefoglalás Kereskedelem Szakmacsoport Szempont Hagyományos
Önkiválasztó Minta utáni Önkiszolgáló Eladó-vevő kapcsolat közvetlen közvetett Áru-vevő kapcsolat Az árubemutatás módja személyes személytelen+ személytelen Értékesített áruk luxus, mérés, darabolás műszaki cikk, ruha, lakásfelsz. bútor, híradástechnika élelmiszer, vegyi áru, tömegcikk Munkaerő-szükséglet nagy közepes Alacsony Alkalmazás feltétele - külső raktár előrecsom., nagy forgalomkép.


Letölteni ppt "Kereskedelem Szakmacsoport"

Hasonló előadás


Google Hirdetések