Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TERMÉKPOLITIKA 2019.01.17. Kószó Kriszta.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TERMÉKPOLITIKA 2019.01.17. Kószó Kriszta."— Előadás másolata:

1 TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta

2 „Termék mindaz, ami a piacon figyelemfelkeltés, megszerzés, felhasználás, vagy fogyasztás céljából felkínálható, és amely valamilyen szükségletet vagy igényt elégíthet ki.” (Kotler, 1993) Kószó Kriszta

3 Anyagi jellegű termékek Szolgáltatások Kiegészítő termékek
Kószó Kriszta

4 Termékek (a vevők szempontjából) Ki vásárolja? Milyen célra használja?
Fontos, lényegtelen, vagy közömbös? Milyen a vásárlás gyakorisága? Mennyi időt igényel a vásárláshoz kapcsolódó kutatás? Kószó Kriszta

5 Felhasználási terület szerint: Fogyasztási cikkek Beruházási javak
Kószó Kriszta

6 A termékek szintjei: absztrakt termék tárgyiasult termék
kiegészült termék Kószó Kriszta

7 A termék - életgörbe Kószó Kriszta

8 Az ideális életgörbe Kószó Kriszta

9 A divat Kószó Kriszta

10 A szeszély Kószó Kriszta

11 ÁRPOLITIKA Kószó Kriszta

12 Az árakat meghatározó tényezők:
A fogyasztók A költségek A kormányzat Az értékesítési csatornák A verseny Kószó Kriszta

13 Az árkialakítás alapvető módszerei:
Állandó haszonkulccsal kialakított ár Ár=termelési ktg+ haszonkulcs×termelési ktg Változó haszonkulccsal kialakított ár Kínálat és kereslet – orientált ár Követő ár Kószó Kriszta

14 Kapcsolt vagy csomagár Lefölöző ár Árvonal Egyensúlyi ár
Behatoló ár Dömping ár Csúszóár Bevezető és beetető ár Lélektani ár Presztizs ár 9-es ár Kapcsolt vagy csomagár Lefölöző ár Árvonal Egyensúlyi ár Kószó Kriszta


Letölteni ppt "TERMÉKPOLITIKA 2019.01.17. Kószó Kriszta."

Hasonló előadás


Google Hirdetések