„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Család.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
A személyiség.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Készítette: Tóth Enikő 11.A
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Nevelés- és oktatásszociológia
A gyermek a modern európai társadalmakban
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Eötvös Loránd élete és munkássága
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Bevezetés a pszichológiába
Az Evezés Csak Te és a Sport. A helyes testtartás éppen olyan fontos, mint a jó erőnlét. (vízfogásnál a nyújtott kar, és az egyenes hát nagyban növeli.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
NEVELÉSELMÉLET.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
XX. századi neveléselméletek
Bevezetés a neveléstudományba
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Marie Curie Skłodowska (Varsó,1867-Sallanches, 1934)
A kriminálpszichológia
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
A tanulói jelentés.
Meg tudod különböztetni a színeket?! OK, Akkor nézd meg ezt a képet...
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
A statisztika eredete és története
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A gyermekkép történeti alakulása
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
„ADJ TERET, NYISS UTAT!” – SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁKKAL A HÁTRÁNYOK ELLEN avagy Ágota és Ambrus testvérek lettek.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
A szakiskola jelene és jövője
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
A fizika mint természettudomány
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
230.
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva

Társadalmi – gazdasági változások. A „modern ember” Gazdaság, technika elektromosság benzinüzemű autó telefon modern infrastruktúra Társadalom közszolgáltatások, jóléti intézkedések urbanizáció tömegoktatás szocialista, feminista mozgalmak Tudományok természettudományok pszichológia, szociológia Szabolcs Éva

A gyermek évszázada Gyermekkor értéke A szocializáció, nevelés intézményrendszerének kialakulása A fejlesztendő, a társadalomba beillesztendő gyermek világának elkülönülése-elkülönítése a felnőtt világtól Gyermekléptékű intézmények Elfogadó szülői magatartás A tudomány eredményei a nevelés szolgálatában Gyermekkor-mítoszok ↕ Sorolla y Bastida: Mária Szabolcs Éva

Ellen Key: A gyermek évszázada (1900) Szabolcs Éva

Iskolakritika ( „lélekgyilkolás”) → új nevelés „a mai nevelés legnagyobb bűne…” A gyermek fensége Anya szerepe Rousseau – természetes nevelés Szabolcs Éva

A gyermek mitologizálása, a gyermek fensége Szabolcs Éva

A gyermeki szabadság kérdése A gyermeknek joga van a boldogsághoz Szabolcs Éva

„…megszületett az a minden egyes gyermekre kiterjedő nézet, amely az emberiség kincsének, minden körülmények között megőrizendő értékének tekinti a gyermeket; a jövő civilizációja fáklyavivőinek, az emberi vállalkozások láncolatában az összekötő kapocsnak. Ezzel az emberiség körében kialakult nézettel a gyermek napjainkban megkapta az őt illető jogokat. Az emberi faj történetében először önmaga testesít meg egy egységet: fizikai szükségleteit, szellemi elvárásait, erkölcsi képzését a felnőttétől teljesen elkülönítve tanulmányozzák… a gyermekkor az ígéret földje a szociális javulásért folyó küzdelemben.” (1916) Szabolcs Éva

Szabolcs Éva

Gyermektanulmány empirikus és kísérleti pszichológia Stanley Hall: a gyermekre vonatkozó ismeretek új, önálló tudományba illesztése → gyermektanulmány, pedológia Gyermeki tulajdonságok tömeges mérése Tesztek, kérdőívek Szabolcs Éva

A legújabb lélektan nemcsak a felnőtt ember lelki életét, hanem a gyermek lélek tüneményeit, tulajdonságait, hajlamait, mozgásait is kutatásának tárgyává teszi. (Népnevelők Lapja, 1900. jan.20.) A tudományos psychologia most kísérleteken alapszik… A psychologiát most már különösen paedagogiai czélokból fejlesztik. (Magyar Tanítóképző 1898. febr.21.) A tudósok megkísérlik, hogy a gyermek lelkének képzettartalmát megállapítsák. Hadd dolgozzanak, javunkra, üdvünkre válik a tudomány. (Néptanítók Lapja, 1904. márc.3.) Szabolcs Éva

Az olasz lélekbûvár, Barbini Adriano, 600 hat éves gyermek szinérzékét vizsgálta meg s ezek közül csak 215 (35%) volt képes a szineket helyesen megnevezni s a többi 390 (65%) anélkül, hogy talán szinvakságban szenvedtek volna nem és pedig azért, mivel a szin és a név egybefoglalására, a kettnek összekötésére még képtelenek voltak. Ebbôl az következik, hogy az ily koru tanulók a tanító szinmegnevezéseit meg sem értik s épp ezért elkerülhetetlen, hogy a tanító az ilyen tanulókat szines táblácskák vagy kréták segítségével kipróbálja és az ilyképp kikutatott tanulókkal a szinérzék és a szin nevének összefoglalását, egybekapcsolását begyakorolja.” (Magyar Tanítóképzô 1904. febr. 82.l.) Szabolcs Éva

Gyermeki jogok,gyermekvédelem Kísérleti iskolák Gyermeki jogok,gyermekvédelem Szabolcs Éva