Napocska Napköziotthon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hulladékok újrahasznosítási célja
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Környezettudatos magatartás segítése a katolikus óvodákban Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Hargita Megye Tanácsa, azzal a céllal indította a Barangoljunk Székelyföldön! című, természetjárásra ösztönző programsorozatát, hogy minél több gyerek.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Egészségtudatos magatartás kialakítása
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
KÉSZÍTETTE: Földi – Szaniszló Lilla
Roots & Shoots csoport megalakítása
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Természeti erőforrások védelme
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETVÉDELEM A HULLADÉK.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Oktatás kiemelkedő fontossága
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Körlánc Egyesület.
Óvodánk 6 csoportos, 135 férőhellyel rendelkezik.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
PROGRAM.
ÚT AZ ÖRÖKÖS ZÖLD ÓVODÁHOZ
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Ember és környezetének viszonya
Tudományos irányítók: Végzős hallgató:
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Iskolakert.
Iskolakert.
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A megismerési módszerek alapozása
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
III. Greennovációs Nagydíj pályázat – 2014 Felelős kertművelés program – miért jó almának lenni Derecskén?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
„Ahol igazán szabad lehetsz”- Megújuló energiák
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
A dajka a nevelés folyamatában
Helyi védett értékek bemutatása a
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Természetsarok a környezettudatosságért
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Napocska Napköziotthon Tudj többet, légy jobb! Napocska Napköziotthon www.napocska.ro

‘SÁRGÁN IS ZÖLD’ A Zöld Óvoda mindennapi célja: A természeti és társadalmi környezethez fűződő pozitív érzelmi viszony alakítása. A gyermek közvetlen környezetében lévő világ megismerése, megszerettetése. Olyan szokások, szokásrendszerek, viselkedési formák megalapozása, olyan képességek tudatos fejlesztése, amelyek szükségesek a természetes és az ember által létrehozott környezettel való harmonikus kapcsolat, a környezeti problémák iránti érzékenység, a helyes értékrendszer a környezettudatos életvitel kialakulásához. A jó szokásokat a gyerekek hazaviszik, ez alapjául szolgál a családok környezettudatos szemléletének is. ‘SÁRGÁN IS ZÖLD’

Feldolgozott témakörök Állatvédelem Növényvédelem Kukatündér. Hulladékgyüjtés Éltető elemeink: Levegő és víz Hulladék-feldolgozás Papír-újrahasznosítás Egészséges életmód Feldolgozott témakörök

Bóbita (kis) Csoport Téma: Projekt címe: Egészséges életmód Minden nap egy alma, az orvost távol tartja! A projekt célja: Ismeretközvetítés, az alma tulajdonságainak megfigyelése,tanulmányozása. Helyi almafajták megismarése(pl.jonathán,batul,citrom, tángyér stb.)   Gyakorlati ismeretek szerzése az alma felhasználásáról. Az alma szerepének megismertetése az egészséges táplálkozásban, a fogápolásban. Kutatómunkára való ösztönzés. Bóbita (kis) Csoport

Pillangó (kis) Csoport Téma: Egészséges életmód Projekt címe: ‘az első az étkezés, a második a mozgás’ A projekt célja: Egészséges élelmiszerek megismerése Egészségeséletmódra nevelés A helyes tisztálkodás fontosságának szerepe a mindennapokban Pillangó (kis) Csoport

Százlábú (kis) Csoport Projekt címe: Együnk, igyunk, mozogjunk! Téma: Egészséges életmód A projekt célja: az egészséges életmód elemeinek megismertetése az egészséges táplálkozás fontosságának felismertetése Egészségtudatos életmód kialakítása. Tudjanak különbséget tenni egészséges és egészségtelen között. Ismerjék az egészségmegőrzés alapvető feltételeit (mozgás, öltözködés, táplálkozás, tisztálkodás és fogápolás). Százlábú (kis) Csoport

Katica (közép) Csoport Téma: Egészséges életmód Projekt címe: Éljünk egészségesen! A projekt céljai: az egészséges életmód elemeinek megismertetése az egészséges táplálkozás fontosságának felismertetése mértékletességre nevelés, az egészség megőrzésének lényeges kérdéseinek megvilágítása   Katica (közép) Csoport

MÉHECSKE (KÖZÉP) CSOPORT Téma: Állat- és növényvédelem A projekt címe: Zöld szív A projekt céljai: Környezetvédő, természettisztelő, környezettudatos magatartás alakítása: a környezet élőlényeinek és alkotóelemeinek megismerése Természetbeli kincsek felfedezése, tudják, hogy mi káros a növényeknek és mire van szükségük Szerezzenek ismeretet arról, hogyan szaporodnak egyes növények Természet szeretetére és oltalmára nevelés Osszák meg társaikkal a természetvédelem fontosságát, különböző ismereteiket, váljanak a “Zöld Szív” kismozgalom tagjaivá MÉHECSKE (KÖZÉP) CSOPORT

Hóvirág (közép) csoport Téma: Vízvédelem Projekt címe: Víz vagyok őrizned kell! A projekt célja: Felfedezni a víz fontosságát életünkben, a vizek és a környezet tisztaságának megőrzésének módjai a víz hasznosítása és romboló munkájának megismerése Lakóhelyünk látványosságai: a borvizek megismerése, élettani hatásuk, előfordulásuk A víz körforgásának megismerése, kísérlet által Hóvirág (közép) csoport

NAPRAFORGÓ (NAGY) CSOPORT TÉMA: ÉLET A FÖLDÖN A PROJEKT CíME: HULLADÉK-ÚJRAHASZNOSíTÁS A projekt célja: a környező valóság kutatására irányuló érdeklődés bátorítása pozitív hozzáállás kialakítása a környezetvédelmi tevékenységek iránt az újrahasznosítható anyagok felhasználásának megismerése hulladékok felismerése és gyűjtése hulladékok csoportosítása különböző szempontok szerint szülők bevonása a környezetvédelmi tevékenységekbe a hulladéktároló, újrahasznosító telep megismerése   NAPRAFORGÓ (NAGY) CSOPORT

GYOPÁRKA (NAGY) CSOPORT TÉMA: Papírfeldolgozás Projekt címe: A KÖNYV ÚTJA A projekt célja: - a gyermekek olvasóvá nevelése (Látogatás a könyvesboltban) - a könyvkészítés megismerése „miként készül a könyv?” - aktív részvétel a nyomdai munkában - a könyv szeretetére, tiszteletére és megbecsülésére nevelés Papírujrfeldolgozás, -újrahasznosítás GYOPÁRKA (NAGY) CSOPORT