Idegenforgalmi marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Szóviv ő Bál – nem csak szóviv ő knek! A rendezvényr ő l… A Magyarországi Szóvivők Országos Egyesületének szervezésében immár VIII. alkalommal rendezzük.
© Contakter Iroda Kft Minden jog fenntartva! VV. ( Névadó szponzor neve) Balaton- Átrepülő Nemzetközi Hőlégballon Verseny és Fieszta Média, és szponzorációs.
Gyülekezeti tábor - Balatonkenese
A Turizmus sajátosságai a marketingben
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Marketingkommunikáció
A könyvtár marketing stratégiája
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Hullám kemping.
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
Fejlesztési, stratégiai útmutató
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
Önkormányzatok turisztikai feladatai
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Bauer András - Berács József:
Controlling a gyakorlatban
Sponsorare necesse est
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Balaton régió turizmusában
HULLÁM KEMPING.
Sóvidék-Hegyalja Turisztikai Egyesülete
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Juventus Rádió Juventus Regionális: budapesti régió 89
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Vállalkozásmenedzsment
2/18/2018 Marketingterv Név.
Regionális marketing igazgató
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Idegenforgalmi marketing Befektetés vagy pénz kidobás? Bálint György

Mi is a marketing? „A marketing az igények feltárása és kielégítése … oly módon, mely mindkét fél számára pozitív értéket teremt.” (Phil Kotler) A marketinget tekinthetjük egy olyan folyamatnak, mely során azok az emberek, akiknek szükségük van valamire, találkoznak azzal, aki ezt nyújtani tudja, továbbá új termék bevezetésével, újabb igények gerjeszthetők.

Mi is a marketing? A marketinget sokszor azonosítják kizárólag eladással, értékesítéssel nyilvánossággal reklámmal Pedig nem csak a 3 elemet tartalmazza.

Mi is a marketing? A marketing további fontos elemei: -         a termék arculatának kialakítása, - pozicionálása, -      piackutatás, - az igénybevételi csatornák (elosztás) rendszerének meghatározása, -  termék fejlesztés, -     az eredmények mérése, -       a felmerülő problémák folyamatos vizsgálata és orvoslása

Mi is a marketing? A marketing az, amit azért teszünk, hogy új vevőket szerezzünk, a régi vevőket megtartsuk és, hogy a termék a legnagyobb nyereséget érje el, amelyből további fejlesztések finanszírozhatók!

A sikeres marketing terv hét fontos lépése: A marketinget a stratégiai terv mely részei kamatoztatnák Marketing célok meghatározása Termék pozicionálása Marketing eszközök kiválasztása Marketing terv elkészítése Marketing-kommunikációs kampány elkészítése Folyamat és eredmény értékelés

Az értéktelen érték

Hozzunk létre új turisztikai terméket! Az értéktelen érték Hozzunk létre új turisztikai terméket! De hogyan?

A marketinget a stratégiai terv mely részei kamatoztatnák ? GYengeségek, - korszerűtlen szolgáltatások, - drasztikusan csökkenő vendégforgalom - szálláslehetőség hiánya Erősségek - frekventált vízparti terület - jó megközelíthetőség - szép természeti környezet - nagy szabad, kihasználatlan terület Lehetőségek - vízi és szabadidősportok kedvelőinek bázis kialakítása - minőségi szolgáltatások és programok bevezetése - szálláshely kialakítás Veszélyek - szezonalítás - nem behatárolható vendégkör

Marketing célok meghatározása Akció-célok – Min. 1600 vendégéjszaka – első évben Min. 35.000 strand látogató Imidzs-célok 16 – 35 éves aktív pihenést preferálók körében népszerű vízparti helyszín, ami a legtöbb nyári sportpályával rendelkezik, élő koncert programokkal kiegészítve Sport Beach – az élmény-part

Termék pozicionálása Az igényes és aktív pihenést keresők, közép árfekvésű - természetes vizű - strandja

Marketing eszközök kiválasztása – Marketing Mix Termék (Product) - Sport Beach Célcsoport (Publics) – 16 – 35 éves, aktív pihenésre vágyó, sportos szemléletű személyek Ár (Price) – a közvetlen környezetben található – alacsonyabb színvonalú - versenytársak árai fölé pozicionálva Elosztás (Place) – Egy adott, fix helyen található Reklám (Promotion) – korosztályi adottságok figyelembevételével - írott és elektronikus sajtó, online médium cross promocióval!!!, street promóció (Bp.,Szfv.,)

Marketing terv Jelenleg: bevezetés előtt álló új termék, Cél: Az aktív, sportos nyaralást preferálók körében a legkedveltebb nyári helyszín létrehozása Folyamatosan növekvő vendégforgalom

Marketing terv Stratégia: Végrehajtási terv: arculat terv kommunikációs terv támogatói szerződések személyzet kiválasztása beruházások végrehajtása (vízi, szárazföldi sportpályák, rönkjátszótér kialakítása, faházak telepítése) üzem szerű működéshez, engedélyek beszerzése

Marketing terv Költségvetés Kiadások fedezete: saját erő hitel Bevétel: belépődíj, szállásdíj, bérleti díjak szponzori támogatás egyéb forrás (pl. pályázat)

Marketing-komunikációs kampány elkészítése Szóróanyag: 15.000 db L/A/4 4+4 szórólap – utcai terjesztés (Bp.,Szfv.) formaruhás hostessekkel 5.000 db A/2 4+0 plakát országos terjesztés Írott sajtó: Metro újság – 8 x ¼ oldal direkt felület Fitt Info magazin – 3x1/2 old + 1 PR cikk Diéta és Fitnesz magazin – 2x1/2 oldal

Marketing-komunikációs kampány elkészítése Elektronikus sajtó: Juventus Rádió – 6hétx 20 spot 30mp + 4x élő közvetítés Online sajtó: Index – 2,500.000 letöltés www.sportbeach.hu oldal üzemeltetése

Folyamat és eredmény értékelés A kezdeti összetett koncepció - (sport versenyek + koncertek) a lakó környezet megnyilvánulásainak eredményeként – részben változott: - profil tisztítást követően, koncertek elmaradtak Új irányvonal – új arculat Környezet és egészségtudatosság Az ország első ÖKO Strandja – Sport Beach – Természetesen több mint strand

A strandolók ajánlásával ….. „Az Élmény-Part”

30 nap alatt a strand körül A pályázat elnyerése után 30 nappal : 9 sportpálya létesítése 17 szabadidős elfoglaltság Rönk játszótér Felfújható játékok telepítése Hétvégi sport és kulturális programok

Vízre telepített pályák : Sport, Buli, Hálózsák Vízre telepített pályák : 1 vízi-fejelő pálya 1 vízi-kosárlabda pálya 1 vízi korfball pálya 1 vízi-röplabda pálya 1 vízi tollaslabda pálya

A hamisíthatatlan hangulat Sportpályák: Pályáink alkalmasak országos, sőt nemzetközi versenyek Lebonyolítására is. 1 strandfoci pálya / 2 strandröplabda pálya 1 strandröplabda pálya 2 street ball pálya/1 lábtenisz pálya 2 beach ball pálya 1 minitenisz 2 petanque pálya

A hamisíthatatlan hangulat

A hamisíthatatlan hangulat

további szolgáltatások: Apartman, faház, sátor …..      A Camping:  4 személyes apartmanok - saját fürdőszobával 2x2 személyes faházak - új építésű - közös zuhanyzóval 4 személyes lakókocsik 180 db sátorhely további szolgáltatások: tej-, tejtermék üzlet, melegítő konyha, mosogató szabadtéri piknikező hely, rönk kerti bútorokkal

A gyermekek birodalma Játszóterek: A tervezéskor, nagy hangsúlyt fektettünk a Sport Beach játszótereinek minőségére. Strandunkon – a térségben egyedülálló módon – képzett animátorok felügyelik, irányítják, vigyázzák a gyerekeket a játszótereinken és felfújható játékainkon stb. A természetességre és a biztonságra való törekvésünk sikerét példázza, hogy 2003-ban magyar sztárok adományoztak újabb hintákat, mászókákat. (Détár Enikő, Gregor József, Ladánybene 27)  

Már az Irigy Hónaljmirigy is ajánlja !

Köszönöm figyelmet! Bálint György