Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs 2006. szeptember 20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs 2006. szeptember 20."— Előadás másolata:

1 Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs 2006. szeptember 20.

2 A Szövetségről 1989-ben alakult 113 tagszervezet Föld Barátai Magyarország környezeti problémák megoldása, a fenntartható fejlődés népszerűsítése (9 nagy szakmai program)

3 Miért? Pályázati lehetőségek beszűkülnek (hazai, PHARE projektek) Színvonalas pályázatokhoz tőke, de legalább önerő szükséges Élni, tenni, dolgozni…

4 Kezdeti lépések Fő támogatók: Soros Alapítvány (2004-2007); PHARE Access 2003 (2005-2006) Growing Together projekt (páli fordulat – szakértő szervezet – szakértő, kampányoló szervezet – szervezet átalakítás sikerei 2003-2006) Arculatváltás Ismertség mérése, tudatos növelése (piackutatás » média munka) Adománygyűjtő kampányok szervezése, tesztelése Kommunikációs munkakör szétválasztása – public relations és marketing területekre

5 2003 – 2006 Friends of the Earth / Föld Barátai Együtt növekedni projekt Kétoldalú együttműködés (Nyugat – Kelet-Közép Európa) (Anglia, Dánia, Hollandia, Ausztria, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Litvánia, Bulgária, Észtország) Területek: média és pr, kampányok, támogatók, szervezetfejlesztés

6 Eredmények: média és pr A terület létjogosultságot kap a szervezetben, kommunikációs munkatárs. Évente legalább 500 sajtómegjelenés. ARCULAT ÉS LOGO VÁLTÁS!!!

7 Eredmények: kampányok Évente átlagosan 5 akcióhét, 5 nyári fesztivál tagszervezetekkel (70 akciónap, 100 000 látogató, kampányonként átlagosan 10 000 ismeretterjesztő szóróanyag, akciónként átlagosan 5000 aláírás környezeti problémák megoldásáért) Kampányok kulcsa: együttműködés a 113 tagszervezetünkkel. Eredmény: növekvő ismertség, sajtómegjelenés, társadalmi kapcsolatok fejlődése (ember – döntéshozók)

8

9 Eredmények: szervezeti átalakulás 113 tagszervezet Magyar Természetvédők Szövetsége elnöksége Közös szakmai programok, munkacsoportok és kampányok Tagcsoport találkozók

10 Eredmények: támogatók Tudás és tapasztalat átadás: Friends of The Earth Ewni Friends of the Earth Czech Republic – Hnutí Duha Tréningek, képzések, oktatások, tapasztalatcsere programok.

11 Phare program Zöld szervezetek kapacitásépítése az élelmiszerbiztonság növeléséért – sikeres macro pályázat 2005-2006 Élelmiszerbiztonság + adománygyűjtés Szakmai programok a tagszervezetek bevonásával Direkt Marketing levelek, 1% kampány, adományozói hírlevél, támogatói oldal kialakítása a honlapon, közvéleménykutatás, adománygyűjtési tréningek 100 egyéni támogató

12 Arculatváltás és adománygyűjtés

13 Adománygyűjtő kampányok 1 % kampány Dm levél, honlap DM levél - 3 kampány 2005. június 2006. június 2006. szeptember Insert kampány Női magazinokban Honlap a támogatóknak 2006. áprilistól

14 Tanulságok Közvéleménykutatás (Szonda Ipsos) Aktív, hiteles, szakértő szervezet Nagy média nyilvánosság Belső tanulságok Humánerőforrás megteremtése (munkakör szétválasztása MTVSZ esetében) Forrás és tudásbázis megalapozása, rövid távú siker ezen a téren nem létezik

15 ildi@mtvsz.hu moni.kaiser@mtvsz.hu www.mtvsz.hu Köszönjük a Soros Alapítvány és a PHARE Access 2003 támogatását! Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs 2006. szeptember 20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések