Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Balaton régió turizmusában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Balaton régió turizmusában"— Előadás másolata:

1 Balaton régió turizmusában
TDM rendszer szerepe a Balaton régió turizmusában Dani Barbara MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság

2 TDM rendszer célja A fenntartható és versenyképes turizmus rendszerének kialakítása és működtetése egy turistákat fogadó térségben. Olyan tevékenységek összegzés, amely ahhoz szükséges, hogy egy desztináció látogatókat vonzzon és ott-tartózkodásuk alatt tökéletes utazási élményt nyújtson úgy, hogy a látogatóforgalom gazdasági és környezeti hatásai a desztináció közössége számára előnyösek legyenek most és hosszú távon egyaránt.

3 A desztináció alkotó elemei
szolgáltatók, létesítmények együttműködési készsége szolgáltatási láncolatok/hálózatok – minőség management- és marketing kompetenciák professzionális struktúra – desztinációs menedzsment szervezet információs és foglalási rendszer márka(név)

4 A Balaton régió számokban
Kereskedelmi szálláshelyek Magánszálláshelyek 2008. előzetes KSH végleges KSH Vendégek száma: ezer fő - +0,0 % ezer fő ebből belföld: ezer fő - +1,9 % 278 ezer fő ebből külföld: ezer fő - -4,7 % ezer fő Vendégéjszakák száma: ezer éj - -1,8 % ezer éj ebből belföld: ezer éj - +1,2 % ezer éj ebből külföld: ezer éj - -5,6 % ezer éj

5 Balaton régió Főbb turisztikai termékek Vízparti üdülés Wellness
Aktív turizmus Gazdag programkínálat Fenntartható turizmus alapjai Természeti környezet Infrastruktúra Megközelítés – közlekedés Intézményrendszer

6 Regionális desztináció

7 Regionális TDM célja Balaton ismertségének és imázsának javítása
értékesítés marketing feladatok összefogása, összehangolása összehangolt, egységes megjelenítés komplex adatmenedzsment informatikai háttér szereplők összefogása, szakmai munka támogatása, képzések, szakmai know-how átadás, érdekképviselet.

8 Regionális TDM feladatai
Együttműködés külső szervezetekkel - érdekképviselet kapcsolatok hazai és nemzetközi szakmai szervezetekkel együttműködés az országos marketing, turisztikai irányító szervezetekkel

9 Regionális TDM feladatai
Marketing és PR szolgáltatások a régió turisztikai stratégiájának, átfogó fejlesztési koncepciójának kidolgozása marketing terv összeállítása, összehangolása arculatépítés turisztikai szolgáltatások helyzetének elemzése, értékelése piackutatás és értékelés marketing, promóciós és pr tevékenység regionális szintű kommunikáció tervezése és megvalósítása (külső-belső) regionális szintű médiakapcsolatok kézbentartása sajtófigyelés, információk értékelése

10 Regionális TDM feladatai
Szakmai támogat szolgáltatások Tagszervezetek, tagok részére szakmai tanácsadás oktatás és továbbképzés, tanulmányutak regionális honlap turisztikai pályázatok figyelése turizmust érintő jogszabályok változásának figyelése, szakmai befolyásolás (RIB) szakmai munkacsoportok működtetése

11 Regionális TDM feladatai
Kiegészítő szolgáltatások a TDM filozófiájának elterjesztése, népszerűsítése közhasznú feladatok, közfeladatok ellátása pártoló tagok, szponzorok felkutatása minősítési eljárásban való részvétel

12 Balatoni TDM-ek jelenlegi helyzete
2008. nyár végén megjelent a TDM regisztrációs pályázat helyi szervezetekre Összesen 19 pályázat - 1 elutasításra került északi part 8 db déli part 6 db zalai terület 4 db Többsége régóta eredményesen működő turisztikai egyesület (Gyenesdiás, Balatonfüred, Riviéra, Siófok, Hévíz, Nyugat-Balaton)

13 Balatoni RMI, mint regionális turisztikai marketing szervezet
Főbb marketing feladatok: (belföldön, külföldön egyaránt) - kiállításokon megjelenés - regionális kiadványok - study tourok, workshopok - média megjelenések (sajtó, rádió, tv) image építés (minőség, árérték arány, szezonhosszabbítás) egységes arculat - regionális honlap és arra épülő kampányok - Balatoni Légi Marketing Alap (csak külföld)

14 Balatoni RMI együttműködése turisztikai szolgáltatókkal, egyesületekkel
Valamennyi kampányunkba bekapcsolódhatnak kedvezményes áron - kiállításon társkiállítói megjelenés (Szolnok) - regionális kiadványokban vonzerőkről információ, hirdetés elhelyezése - study tourok keretében vonzerők bemutatása - médiafelületeken kedvezményes hirdetés (CTL, Fókusz) - regionális honlap és arra épülő kampányok (microsite)

15 Köszönöm szépen az együttműködést
és a figyelmet.


Letölteni ppt "Balaton régió turizmusában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések