Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt” www.vallalkozas-okosan.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt” www.vallalkozas-okosan.hu."— Előadás másolata:

1 Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt” www.vallalkozas-okosan.hu

2 A Munkaland és az Innovalab felmérése szerint az induló vállalkozások 3 legfőbb problémája: Nincs elég profit a fejlesztéshez, fejlődéshez Nincsenek kidolgozva a célok megvalósításának lépései A létszám nem felel meg a feladatok mennyiségének A 3 probléma okozata: a versenytársakhoz képest kevesebb új termék/szolgáltatás piaci bevezetése

3 A problémák kiváltó okai lehetnek: Nincs elég profit a fejlesztéshez, fejlődéshez – vállalkozás indítása előtti piacfelmérés, pénzügyi tervezés hiánya, piacismeret hiánya Nincsenek kidolgozva a célok megvalósításának lépései, nincsenek szabályozva a működési folyamatok – nincs meghatározva, hogy a célok megvalósításához a gyakorlatban milyen lépések szükségesek A létszám nem felel meg a feladatok mennyiségének – feladatok, pontos feladat- és felelősségi körök meghatározásának hiánya A problémák kialakulásának oka sok esetben a tudáshiány.

4 Mi az a szükséges tudás, amit meg kell szerezni? A szakmai tudás mellett egy vállalkozás vezetéséhez szükséges ismeretek A szükséges tudás birtokában tudjuk leküzdeni ezeket a problémákat. A szükséges lépéseket összefoglaljuk: üzleti tervet készítünk.

5 Hogyan segíti egy jó üzleti terv a rendszerben történő gondolkozást? Közhely: egy vállalkozásnál minden mindennel összefügg, ha valami változik, vagy változtatunk, annak a hatása máshol jelentkezik.

6 Példa: 1.Autókereskedést nyitunk 2.Piac mérete: 2006-ban több, mint 200.000 eladott új autó, 2013- ban kb. 60.000 3.Célkitűzés: évi 300 db autó eladása, vevőink nagyrészt vállalkozások lesznek A célkitűzés a piac ismeretében reális, ez az üzleti tervezés egyik alapja kell, hogy legyen! A vállalkozás beindulása után nézzünk meg két lehetséges forgatókönyvet, egy pozitívat, és egy negatívat

7 Pozitív forgatókönyv A vártnál nagyobb forgalom A változás okozta problémák: Növekvő helyigény (tételezzük fel, a telek nem tesz lehetővé további beépítést) Megnövekedett finanszírozási igény Több alkalmazott kell Megoldandó feladatok: Hitelfelvétel lebonyolítása Új ingatlan vásárlása Alkalmazottak felvétele Lehetséges megoldás: Számolunk a növekedés miatt szükségessé váló hitel felvételével, ezért előre elvégeztetjük vállalkozásunk adósminősítését. Telephely vásárlása esetén legyen lehetőség további beépítésre

8 Negatív forgatókönyv A vártnál kisebb forgalom A változás okozta problémák: Kevesebb új autó eladás miatt újra kell gondolni vállalkozásunk tevékenységét Új szolgáltatásokat vezetünk be: használtautó- kereskedelem, autóbérbeadás Garancián túli autójavítás Megoldandó feladatok: Új marketing- és reklámstratégia kialakítása Telephely átalakítása Bérautók beszerzése Lehetséges megoldás: Tervezéskor eleve számolunk egy rosszabb forgatókönyvvel, ha van rá mód, tartalékolunk és időben meglépjük a szükséges változtatásokat

9 A szükséges üzleti terv felépítése A három alapkérdés: 1.Mit akarok csinálni? 2.Kinek, és hogyan fogom eladni, amit csinálok? 3.Milyen eszközökre és mennyi pénzre van szükségem, és mekkora bevételre van szükségem, hogy megérje csinálnom? Tervezési logika: Tárgyi, személyi, anyagi feltételek definiálása. A kitűzött cél eléréséhez szükséges lépések rögzítése. Az egyes lépésekhez tartozó gyakorlati feladatok meghatározása. Kockázatok, változások kezelése: Külső változások okozta hatások vizsgálata SWOT-elemzés készítése Rangsoroljuk a kockázatokat, csak az érdemiekkel foglalkozzunk!

10 Példa Cél: évi 300 db, közepes árfekvésű (5-10 millió Ft) autó eladása Stratégia: óvatos növekedési politikával kívánjuk célunkat elérni, ennek érdekében a konkurenciánál valamivel olcsóbb árakat, de színvonalasabb ügyfélkezelést alkalmazunk Rendelkezésre álló források: 30 millió Ft saját tőke és 50 millió Ft hitel Mit kell vennem belőle: ingatlan+munkaeszközök, szerviz berendezés, bemutató autók A vállalkozásban elvégzendő teendők: értékesítés, marketing, szerviz, könyvelés-pénzügy, beszerzések, minőség-ellenőrzés Az egyes teendőkhöz tartozó feladatok (értékesítés): új autók eladása, ajánlatkészítés, kapcsolattartás meglévő vevőkkel, szerviz- csomagok kiajánlása, potenciális vevőkkel történő kapcsolatfelvétel A feladatok ismeretében tervezhető a létszám, illetve (pénzügyi tervezést követően) az, hogy mit érdemes kiszervezni

11 Rendszerben gondolkozás generálta előnyök Átlátjuk vállalkozásunk működését Tisztában vagyunk az egyes folyamatokkal Ismerjük az elvégzendő feladatokat Könnyebben és eredményesebben tudunk reagálni a változásokra „Az üzleti terv sosem egy kőbe vésett dolog!”

12 Példa: Külső hatás miatti változás: eladásaink visszaesnek Következmény: kevesebb bevétel A változás kezelése: új szolgáltatások piaci bevezetése Keletkező új feladatok: új szolgáltatások meghatározása, piaci bevezetése, reklám-marketing stratégia újragondolása, szükséges emberi erőforrás meghatározása, pénzügyi kalkuláció A változás miatti hatások vizsgálatánál, a szükséges lépések tervezésénél sosem önmagában egyetlen területet, egyetlen feladatot nézünk, hanem mindig az érintett területek egészét!


Letölteni ppt "Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt” www.vallalkozas-okosan.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések