Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka"— Előadás másolata:

1 Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika

2 Amiről beszélni fogunk…
Marketing terv felépítése Piackutatás, piacelemzés 4P Szolgáltatás Ár Értékesítési hely Promóció

3 Marketing terv tartalma
Piac jellemzői Piackutatás Image Megcélzott piac szegmens Árak Értékesítési csatornák Promóció

4 Piacelemzés/Piackutatás
Kereslet általános jellemzői Igényfelmérés Értékesítési prognózisok Termékéletciklus: bevezetés Kockázatok, korlátok

5 SWOT Erősségek Gyengeségek Versenyelőnyök: -megközelíthetőség
-hangulat -olcsóbb korcsolyázási/kölcsön-zési/élezési lehetőség Versenyhátrányok: -szezonalitás -konkurencia Lehetőségek Veszélyek Fejlesztések: -szolgáltatás bővítés (rendezvények) Kockázatelemzés: -nem megfelelő kereslet -reklamáció (zaj)

6 Első P: Szolgáltatás I. Szolgáltatás sajátosságai: Célcsoport:
Szabadtéri korcsolyapálya a Dóm téren Sport és szórakozás Célcsoport: Szegeden és Szeged környékén élők (korcsolyázni tudók/tanulni vágyók, sportolók, iskolák, cégek) Turisták

7 Első P: Szolgáltatás II.
Kapcsolódó szolgáltatások: Rendezvények Tanfolyamok Korcsolyakölcsönzés, -élezés Ruhatár Jégbár Reklámfelület

8 Második P: Ár I. Árpolitikai célok kialakítása: Profit-maximalizálás
Piaci részesedés növelése Árbevétel-maximalizálás Minőségi árképzés Árstabilizáció Túlélés

9 Második P: Ár II. Piaci bevezető ár-promóciós mix Lefölöző árstratégia
Magas promóció Gyors lefölözés Behatoló árstratégia Gyors behatolás Alacsony promóció Lassú lefölözés Lassú behatolás

10 Második P: Ár III. Árképzési módszer: Költségbázisú Keresletbázisú
Versenytársbázisú Többtényezős

11 Második P: Ár IV. A kereslet árrugalmasságának mérése:
Ár 1%-os változtatása hány %-os keresletváltozást eredményez Rugalmas vs. rugalmatlan Versenytársak árainak, árképzésének elemzése

12 Harmadik P: Értékesítési hely I.
Szolgáltatásnyújtás helye-szempontok: Megközelíthetőség (városközpont) Hangulat (Dóm) Figyelemfelhívás Elrendezés Szolgáltatás választék (rendezvények) Karbantartás

13 Harmadik P: Értékesítési hely II.
Értékesítési rendszer (beszállítók, logisztika) Költséghatékonyság Image: szolgáltatásról alkotott kedvező kép Állandó jó minőség Széles szolgáltatás paletta Szolgáltatást nyújtók

14 Negyedik P: Promóció Marketingkommunikációs mix:
Reklám (szájreklám, szórólapok, internet) Eladásösztönzés (kedvezmények) Közönségkapcsolatok (szponzorok reklámozása, sportesemények Személyes eladás

15 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka"

Hasonló előadás


Google Hirdetések