Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Advertisements

AZ ÉLETPÁLYAMODELL BEVEZETÉSÉBŐL ADÓDÓ INTÉZMÉNYVEZETŐI FELADATOK
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Portfólió a tanulási folyamatban
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Óvodavezetői Értekezlet november 28.
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógus minősítési rendszer
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A minősítési rendszer filozófiája
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?

326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről (6) A Pedagógus II. fokozat elérésére jelentkező pedagógus a jelentkezéssel egyidejűleg feltölti a portfólióját az OH által kialakított és üzemeltetett informatikai támogató rendszerbe. (8)b) értékeli a meglátogatott foglalkozást [min. 2] és a portfólióvédést

8. § (1) A portfólió egy olyan dokumentumgyűjtemény… amely alapján végigkísérhető a pedagóguskompetenciák fejlődése…

8. § (3) A … a pedagóguskompetenciák: a) szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás, b) pedagógiai folyamatok tervezése és önreflexiók, c) a tanulás támogatása, d) a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a HH, SNI, MBT nehézséggel küzdő gyermek együttneveléséhez szükséges módszertani felkészültség, e) közösségek alakulásának segítése, esélyteremtés, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység, f) folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése, g) szakmai együttműködés, problémamegoldás, valamint h) elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért.

8. § (1) A portfólió egy olyan dokumentumgyűjtemény… amely tartalmazza: a) a szakmai önéletrajzot, b) a nevelő-oktató munka dokumentumait, különösen legalább tíz tanóra, foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óratervét, c) a pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatását, dokumentumait, d) önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatását, dokumentumait, e) a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatását, valamint f) a szakmai életút értékelését.

a) a szakmai önéletrajzot Kompetenciaszempont: az önfejlesztés igénye, a szakmai-tantárgyi tudás gazdagítása Az önéletrajzon kívül: Önfejlesztés céljai, állomásai Képzések dokumentumai Megismert szakirodalom Kipróbált módszerötletek

b) a nevelő-oktató munka dokumentumait, tíz tanóra óratervét Kompetenciaszempont: tanulástámogatás, módszeres értékelés Tanmenet, óraterv Feladatlap, ppt Óramegfigyelési jegyzőkönyvek Visszajelzések gyűjtése Értékelési tervek, egyéni értékelési lapok

c) egyéb tevékenységek dokumentumait Kompetenciaszempont: közösségépítés Osztályszabályzat, Kirándulásterv, fényképes beszámoló Fényképek a tanterem berendezéséről Szociometria, tanulói közösségelemzés Ofő tematikus terv Konfliktusos esetelemzés Esélyegyenlőségi terv Szülői kapcsolatok terve

d) önálló alkotói tevékenységek dokumentumait Kompetenciaszempont: tervezési folyamat fontosságának megélése Publikáció beleértve az internetet is Díj Szakértői, szaktanácsadói, mentorszerep Szereplés szélesebb körben, közéletben, médiában Jó gyakorlat Innováció

e) a pedagógust foglalkoztató intézmény bemutatását Kompetenciaszempont: együttműködés Az intézmény leírásán túl: Szülőkkel Munkaközösséggel Óralátogatások Versenyek Pályázatok

f) a szakmai életút értékelését Kompetenciaszempont: : a tanuló személykénti megismerése, egyéni fejlesztése iránti elkötelezettség Hitvallás Pályaértékelés Kiemelkedő eredmények HHH, SNI, MBT nehézségek