Multimédia az otthonunkban régen és most

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Háttértárak ismertetése
Advertisements

A világ legértékesebb márkájaként az Apple 185 milliárd dollárt ér, míg legközelebbi versenytársa, a Samsung a globális lista 30. helyét foglalja el, 21.
Készítette: Schneider Péter Felkészítő-Tanár:Utassy Andrea Egressy Gábor Kéttannyelvű Műszaki Szakközépiskola 1149 Budapest Egressy út 71.
Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Rendszertervezés CAD.
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
Optikai adathordozók Történeti áttekintés
A videó digitalizálás könyvtári vonatkozásai
Videó kártyák újdonságai Készítette: Villás Tibor.
Készítette: Bátori Béla 12.k
Napjaink háttértárolói
BIOS újdonságok és érdekességek
Az optikai tárolók Az optikai tárolórendszerekre jellemző, hogy az írás és olvasás lézersugárral történik. Az optikai tárolókat több tulajdonságuk markánsan.
M AGNETO - OPTIKAI H ÁTTÉRTÁRAK Készítette: Dobos Rhea Szilvási Orsolya.
A számítógép felépítése
Hang- és videotechnika Bevezetés
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Háttértárak.
A posztfordista termelési rendszer
MP4 lejátszók.
Adatátvitel. ISMERTETŐ 1. Mutassa be az üzenet és csomagkapcsolást! Mi köztük az alapvető különbség? 2. Melyek a fizikailag összekötött és össze nem kötött.
A szoftver.
Bemutató: Veres Péter. A Final Fantasy az egyik legismertebb név az rpg-k körében. Mint a játék neve is mutatja ez a „Végső Fantázia” a Square Inc. csődbejutása.
PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON
A szoftver. A SZOFTVER -Azokat a szellemi javakat hívják összefoglalóan így -amelyekben kihasználhatjuk a hardverben rejlő -teljesítményt.
A médiatár jövője a digitalizálás tükrében
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
Internetes források alapján készítette:
Többmagos processzorok
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
Háttértárak Informatika tananyag.
Tovább Vámosi Zoltán Táncsics Mihály Gimnázium és Szakközépiskola Csákiné Baukó Beáta Háttértárak Napjainkban.
Napjaink háttértárolói Készítette: Asztalos Péter Felkészítő tanár: Ing. Mezei Adrianna Iskola: Stredná priemyselná škola - Ipari Szakközépiskola Komárno.
Napjaink háttértárolói
Napjaink háttértárolói Király Erik Péter Felkészítő tanár:Sári Éva Türr István Gazdasági Szakközépiskola 6500 Baja, Bácska tér 1.
Segítenél nekik, ha ez neked is hasznodra válna?.
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Készítette: Aranyos Edit & Fazekas Sarolta A CD-rom története.
FLASH Készítette: Rudnay Gyula Györök Ferenc. Mi is a FLASH? A Flash eredetileg webes animáció készítő programnak indult, de ma már szinte ipari szabványnak.
A mikroprocesszor frekvenciája (mérete)
Apple Az egyeditől, az egyedinek, egyedit. A kezdet  A 70-es években házilag építgették a számítógépet, klubokban osztották meg egymással a fortélyokat.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Bemutatkozás Név: Vespi Gábor Kelt: december 27.
Tévéképernyő a digitális szobában Király István Budapest, február 29.
Optikai tárolók CD, DVD.
A Windows operációs rendszerek
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
 Rajtuk keresztül kerülnek az információk a központi egységbe.  Néhány példa: Billentyûzet, egér scanner, trackball, fényceruza, digitalizáló tábla,
Mai számítógép perifériák
A többmagos processzorok világa Páter-Részeg Attila (PAASABI.ELTE) Beadandó I.
Hang anyagok tárolása Magnószalag Magnókazetta Bakelitlemez CD
A TECHNOLÓGIA MÉRFÖLDKÖVEI KÉMIKUS SZEMMEL A XIX. század végétől napjainkig zajló kémiai, mérnöki és elektronikai fejlesztések lehetővé teszik számunkra,
Minden, amit az adathordozókról tudni kell
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Háttértárak 2.óra.
Kommunikáció-technológia specializáció
A televíziózás története
Videó-szerkesztő programok és videó-formátumok
O TTHONI SZÁMÍTÓGÉPES HÁLÓZATBAN HASZNÁLHATÓ ESZKÖZÖK Készítette: Dombay Gergely Felkészítő tanár neve: Czuth Éva mérnöktanár Dátum: Szentendrei.
Multimédia. A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó.
ETailer Kit Lenovo Yoga Lenovo Internal. All rights reserved. Ildikó Árva
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Mindent az okostévékről!
33.óra Videóformátumok.
Számítógép Ft-ból Készítette:Kovács István Ferenc
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Mobilkommunikáció Eszközök és hálózatok
Előadás másolata:

Multimédia az otthonunkban régen és most Készítette: Molnár Ádám

A VHS videókazetta A VHS (Video Home System) 1976 óta létező mozgókép-felvétel- és lejátszási technológiára vonatkozó szabvány, videokazettát kezelő készülékek számára. A japán JVC cég fejlesztése, ez a szabvány vált általánossá az otthoni felhasználók között az 1980-as évektől kezdve. A VHS kazetta ma már elavultnak számít, helyét fokozatosan átveszi a jobb minőségű, olcsóbban előállítható, de sajnos kevésbé strapabíróbb DVD lemez. A VHS kazettákra jellemző, hogy lejátszásnál a mágnesszalag kopik, így a kép és a hang minősége minden lejátszásnál romlik.

TV, vagy televízió A televízió, röviden tévé, vagy betűszóval tv, képekés hangok távoli helyen való együttes vételére szolgáló készülék. Az első lépések a televízió megszületéséhez, Paul Nipkow nevéhez köthetőek, hiszen Németországban már1884-ben feltalálta a képfelbontás elvét. Tihanyi Kálmán nevéhez fűződik a teljesen elektronikus, töltéstároló típusú televíziós rendszer feltalálása. 1924-ben jött rá a megoldásra, majd 1926-ban történt meg a magyar szabadalmi bejelentés. Végül Telefunken néven indult meg először a rendszeres adás 1935-ben, Németországban.

TV, vagy televízió 1929-ben a Bell laboratórium már bemutatta a színes televíziót, viszont Peter C. Goldmark nevéhez fűzhető az első használható színes televízió szabvány kidolgozása 1940-ben. A 20. század végére a televízió a legnagyobb hatású tömegmédiummá vált világszerte. 1953. január 23-án döntés született a hazai televíziózás megindításáról. A döntés értelmében az Orion gyárat bízta meg a Minisztertanács, hogy haladéktalanul kezdje meg televízió vevőkészülékek gyártásának technikai előkészületeit. Eleinte egy 14 x 18 cm-es képméretű vevőkészüléket fejlesztettek ki, úgyhogy az 1954. január 20-án meginduló első próbaadások már ezeken a készülékeken voltak láthatóak. A nagy tömegeket vonzó őszi mezőgazdasági vásár egyik kiemelt látványossága is ez a tévékészülék típus volt.

TV, vagy televízió 1960-ban a Videoton gyár bemutatta első önálló fejlesztésű, Tavasz típusú készülékét. Az 1980-as évek második felére a két nagy hazai gyártó technológiai lemaradása a külföldi éllovasoktól szembetűnővé vált. Idővel összeszerelő üzemekké alakultak át, majd 1990 után, a beáramló sokkal korszerűbb készülékek özöne mindkét nagy gyár elhalását eredményezte. Az ötvenes évek külföldtől elhatárolódó, önállóságra törekvő gazdaságpolitikai szemlélete miatt kényszer-szülte hazai elektronika-ipar két nagy oszlopa ledőlt.

Nintendo A Nintendo egy kicsi japán vállalkozásként indult el az 1889-es év vége fele Nintendo Koppai-ként. A Kiotóban székelő vállalat gyártott és értékesített egy Hanafudanak hívott kártyajátékot. 1975-ben a Nintendo sok más iparág mellett (televízió, hotelhálózat) felfigyelt a videó játék iparra is. Ennek szellemében több játékkonzolt is előállított mint: Color TV Game Nintendo Entertainment System (NES) Super Nintendo Entertainment System (SNES)

Nintendo Nintendo 64 (N64) Nintendo GameCube (GCN) Wii Hordozható konzolok: Game & Watch Game Boy sorozat

Sega A japán székhelyű Sega Corporation 1983 és 2001 között elsősorban otthoni konzolokat gyártott, majd 2001 január 31-étől a cég fokozatosan vonult ki a játékkonzol piacról és elsősorban az úgynevezett arcade játékok fejlesztésére, készítésére helyezték a hangsúlyt. A Sega olyan konzolokat tett le az asztalra ,mint a: Mega Drive Saturn Dreamcast: Ami a Sega utolsó konzolja volt Japánban, 1998-ban dobták piacra. Ez volt a Sega legversenyképesebb konzolja, elsősorban fejlett szoftvere és könnyen beszerezhető kiegészítői miatt.

DVD Lejátszó 1996 novemberében kerültek a boltokba az első DVD játszó készülékek. A DVD elterjedésének első fontos szereplője Warren Liebfarb, aki már a nyolcvanas években kijelentette, hogy a DVD hasonlóan fogja leváltani a VHS-t, mint ahogy a CD-k kiszorították a bakelitlemezeket. 1996 végén Japánban megjelenhettek az első lejátszók. A DVD-k és DVD lejátszók sokkal gyorsabban terjedtek a világ nagyobb fogyasztó piacain, mint a CD-k a maguk idejében.

HTPC Házimozi PC (Home Theater PC ), vagy Média Center tulajdonképpen nem más mint egy számítógép, amellyel akár a nappalinkban is megnézhetünk képeket, hallgathatunk zenét, vagy akár megnézhetünk, vagy akár fel is vehetünk filmet. Habár a számítógépek már az 1980-as évek végétől képesek voltak ezen funkciók nagy részére, a HTPC 1996 óta mégis nagy népszerűségnek örvend, elsősorban kibővített funkcióinak köszönhetően, amelyek között megtaláljuk többek között a játékokat is.

NAS A Network-Attached System (Hálózat-vezérelt adattároló eszköz) tulajdonképpen egy fájl szerver, amellyel könnyedén tárolhatunk adatokat és oszthatunk meg fájlokat más számítógépekkel az interneten. Kezelése egyszerű. Kb. 2009-ben jelent meg először ebben a formájában.

A mai TV-k Napjainkban már a háromdimenziós képalkotásra képes televízióval folynak előrehaladott kísérletek világszerte. Sőt, a Samsung megalkotta az okos tv-t (SMART TV) mellyel a tv-k a telefonokhoz hasonló fejlődésen mentek keresztül és képesek internetes tartalmak megjelenítésére számítógép közbeiktatása nélkül.

Xbox 1998-ban a Microsoft DirectX csapatából négy mérnök, Kevin Bachus, Seamus Blackley, Ted Hase és annak vezetője, Otto Berkes szétszerelt néhány Dell laptopot, hogy annak segítségével megépítsenek egy Microsoft Windows támogatottságú videojáték-konzol prototípusát. A csapat egy olyan konzolt akart létrehozni, amely sikerrel szembe szállhat a Sony Playstation 2-jével, ami számos videojáték fejlesztőt csábított el a Windows platformtól. A csapat felkereste Ed Friest, a Microsoft játék kiadásáért felelős részlegének akkori vezérét, majd bemutatták neki a Berkes csapata által fejlesztett DirectX grafikai technológián alapuló „DirectX Box” játékkonzoljukat. Fries támogatta a Windows DirectX-én alapuló konzol ötleteit.

Xbox A fejlesztés alatt az eredeti DirectX Box név Xbox-ra rövidült. A Microsoft marketing osztálya nem volt megelégedve az Xbox névvel és számos alternatívát javasolt. A véleménykutatás során az Xbox nevet fennhagyták a lehetséges nevek listáján, hogy bebizonyítsák mennyire népszerűtlen lesz a vásárlók körében. A fogyasztói visszaigazolások viszont éppen ennek ellenkezőjét hozták: az Xbox nevet jóval többen támogatták, mint bármelyik másikat, így ez lett a termék hivatalos neve.

Xbox Az Xbox utódját, az Xbox 360-at 2005. május 12-én mutatták be az MTV-n, és Észak-Amerikában 2005. november 22-én jelent meg. Az nVidia 2005 augusztusában állította le az Xbox grafikus vezérlőinek (GPU) gyártását, amely egyben maga a konzol gyártásának végét is jelentette. Az Xbox volt az első videojáték-konzol, melyet beépített merevlemezzel szereltek, ami főként játékok mentéseinek és az Xbox Live-ról letöltött tartalmak tárolására szolgált. Ennek köszönhetően nem volt szükség különálló memóriakártyákra Az Xbox felhasználók merevlemezre rippelhetik a zeneszámokat a szabvány hanglemezekről, majd ezeket a dalokat bizonyos játékokban még hallgatni is lehet.

Xbox Az Xbox volt az első játéktermék, amely támogatja a Dolby Interactive Content Encoder technológiáját, amely lehetővé teszi a valósidejű Dolby Digital kódolást a konzolokon. A korábbi játékkonzolok a Dolby Digital 5.1 hangzást kizárólag a nem interaktív „átvezető jeleneteknél” voltak képesek alkalmazni. Az Xbox PC hardveren alapul, melynek köszönhetően jóval nagyobb és nehezebb, mint a riválisai. Ez főként a terjedelmes, tálcás megoldást alkalmazó DVD-ROM meghajtónak és a szabvány 3,5 hüvelykes merevlemeznek tudható be. Az Xbox számos biztonsági funkcióval is rendelkezik, mint például a „breakaway kábelek”, amelyek megakadályozzák a konzol lerántását.