Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanévkezdő tájékoztató
Advertisements

A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Az iskolai dokumentumok
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Tanévnyitó értekezlet
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Közoktatás vezető képzés iskolai gyakorlat
Készítette: Magyar Orsolya
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.

MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
A beiskolázás előkészítése
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
2018/2019 tanév.
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete 2008. szeptember – Tanévelőkészítő értekezlet Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete Cím: 8900 Zalaegerszeg, Béke-ligeti u. 1. Postacím: 8901 Zalaegerszeg, Pf. 40. Telefon: 92/501-240  Fax: 92/501-239 E-mail: zmpi@zmpi.sulinet.hu Sáringer-Kenyeres Tamásné

Töprengés a minőségről… „Annak, aki nem gondol és nem tervez jó előre, a gond kopogtat ajtaján.” (Konfucius)

Óvodai munkaterv Törvények, Rendeletek és egyéb szabályozók, Összhang az alábbi dokumentumokkal: Törvények, Rendeletek és egyéb szabályozók, Helyi Nevelési Program, SZMSZ, Házirend, Kollektív Szerződés, Munkaköri leírások, Intézményi Minőségirányítási Program, Vezetői pályázat, előző évi mérések, tapasztalatok, visszajelzések, értékelések.

Munkaterv: Konkrét, Korrekt, Fejlesztő A kiemelt fejlesztési célok megvalósítását szolgáló, konkrét feladatokat határoz meg. Az intézményi és a csoportszintű feladatokat is megfogalmaz (munkaközösség, team). Egyenletes terhelést biztosít (személyre, időben). Egyszemélyi felelősöket jelöl meg (előnyös a közös tervezés) Az érintettek véleményezték, megvitatták, elfogadták (jegyzőkönyv). Nyilvánosság biztosítása.

Munkaterv tartalma: Mindenki számára átlátható, megvalósítható, ellenőrizhető, és törvényes.

Munkaterv kötelező elemei: 1. Tanév rendje (11/1994 MKM rendelet, 2§) Nevelés nélküli munkanapok időpontja, felhasználása (max.5 nap). Szünetek időtartama (fenntartó által meghatározott). Nemzeti, óvodai ünnepek ünneplésének időpontjai. (HNP, SZMSZ) Nevelőtestületi értekezletek időpontjai (fix időpont).

2. 2008/2009 nevelési év kiemelt szakmai feladatai Alapja: Az Intézményi Minőségirányítási Programban megfogalmazott fejlesztési cél, Helyi Nevelési Program Előző évi tapasztalatok, programbeválás, elégedettség mérés, teljesítmény értékelés (ha volt), vezetői ellenőrzés elemzésére épített intézkedések. Esetleges pályázatok megvalósítása, új módszerek, munkaformák bevezetése Új pályázatok elkészítése

3. Törvényességi feladatok Az aktuális törvényi változások alapján elvégzendő feladatok és határidők. Fenntartó által meghatározott új feladatok (pl:átszervezés után, SNI integráció megjelenése). Intézményi Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési terv. 2008. december 31. Pedagógus teljesítmény értékelés bevezetése

4. Munkarend, megbízások Vezetők Pedagógusok Munkaközösség vezetők Dajkák Egyéb technikai dolgozók (1993 évi LXXIX törvény közoktatásról 1. számú melléklet) Órakedvezmények, megbízások figyelembevételével

5. Beiskolázás feladatai A Továbbképzési program (5 évre szól) és a Beiskolázási terv (március 15-ig elkészült) alapján meghatározandó feladatok. (helyettesítés, tanultak átadása) A Beiskolázási terv beillesztése javasolt.

6. Munkaközösségek tervei Minden munkaközösség, csoport, team terve szerepeljen, időpontok összehangolásával. kiemelt cél, időpontok, tartalmak, Előadók, szükséges felszerelések, költségek.

7. Gyermekvédelem kiemelt feladatai Hátrányos helyzetűek, Halmozottan hátrányos helyzetűek, Étkezési kedvezményre jogosultak felmérése, dokumentálása, jogosultságot igazoló nyomtatványok, nyilatkozatok összegyűjtése, Egyénre szóló intézkedési tervek

8. Sajátos nevelési igényű gyermekekkel kapcsolatos kiemelt feladatok: Szakértői vélemények alapján meghatározni az egyénre szóló feladatokat: Speciális szakember bevonása és kapcsolattartás módja Egyéni fejlesztés biztosítása, (idő,hely,személy, program) Felülvizsgálatok időpontjai

9. Egészségügyi vizsgálatok rendje Tervezett időpontok, helyszínek (SZMSZ alapján, szerződés szerint) Legalább évente egyszer (1993. évi LXXIX törvény 41.§) Fogászati Szemészeti Belgyógyászati

10. Minőségirányítási program megvalósítása (IMIP alapján) A csoport éves munkaterve Ellenőrzés időpontjai, kiemelt szempontjai vezetői ellenőrzéssel együtt Teljesítmény értékelés időpontjai Kapcsolattartás terve (PL: szülői értekezletek, nyílt napok, iskola és bölcsőde látogatás, közös események) Gyermekek mérésének időpontjai Elégedettség mérés időpontjai Folyamatszabályozás ellenőrzés határideje

11. Teljesítményértékelés bevezetése Az elfogadott eljárásrend alapján időpontok, feladatok, felelősök meghatározása, adminisztrációs feladatok előkészítése. Fontos: a vezetők módszertani felkészülése, az érintettek korrekt tájékoztatása és a pontos dokumentálás.

12. Gazdálkodás, tárgyi fejlesztés feladatai Kötelező eszköz és felszerelések ellenőrzése, állapota, javítása, pótlása (11/1994. MKM Rendelet 4. számú melléklet) Tervezett felújítás, karbantartás, építkezés. Egyéb beszerzések.

13. Ütemterv készítés Összefoglaló táblázat átláthatóan, követhetően, tervezetten, időrendben, további kiegészítési lehetőségekkel Tanügy igazgatási, gazdálkodási, munkaügyi feladat. Kiegészítések: A gyermekek egészsége és testi épségük védelmére vonatkozó előírások, tilos és elvárható magatartásformák ismertetése-időpontja (11/1994.MKM Rendelet 6/A§) Munkavédelmi, balesetvédelmi, tűzvédelmi oktatás. Pályázatokhoz kapcsolódó események.

A GYERMEK „Osztani magad - hogy sokasodjál Kicsikhez hajolni – hogy magasodjál Hallgatni őket, hogy tudd a világot, Róluk beszélni, ha szólsz a világhoz.” Váci Mihály