14. tétel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
Advertisements

11. tétel. Alaphelyzet: • Az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásában biztosítani kívánja, hogy az abban részt vevő ajánlattevők ajánlattételi szándékuk.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Közbeszerzési tudnivalók
JOGORVOSLATI IRÁNYELVEK • A kormányzati árubeszerzésre és építési beruházásra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó jogorvoslatokkal foglalkozó.
13. tétel. • Egy költségvetési szerv jön létre, amelyre kiterjed a közbeszerzési törvény alanyi hatálya, mivel klasszikus ajánlatkérőnek minősül. Az ajánlatkérő.
15. tétel.
12. tétel. • Egy klasszikus ajánlatkérőnek rendkívül összetett beszerzési igénye van. Számos követelmény meghatározása nehézségeket okoz. • A beszerzés.
Közbeszerzési tudnivalók.  A évi CXXIX tv. szerint kell eljárni a közbeszerzési eljárásokban, amelyeket az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek.
Timeshare © dr. Horváth Zsófia – Dr. habil. Miskolczi Bodnár Péter.
A projektek megvalósítása I.
Konzultációs rendezvénysorozat I október 24. Alkalmasság igazolása, alvállalkozók, kapacitást nyújtó szervezetek KÖZBE-SZERDA.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
I. Az új Kbt. elfogadásának előzményei
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Az egyszerű közbeszerzési eljárások új szabályai
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
A közbeszerzési törvény módosítása I.
Közbeszerzési tájékoztató
A KÖZBESZERZÉSRŐL Hajdú-Bihar Megyei Közigazgatási Hivatal POLGÁRMESTERI KÉPZÉS 2010.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
CHSH Dezső Dr. Dezső A közbeszerzési törvény gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai és a közbeszerzési törvény.
A KBT ÁPRILIS 1-TŐL HATÁLYOS MÓDOSULT RENDELKEZÉSEI
Dr. Mudráné dr. Láng Erzsébet
A Kbt évi módosításai KÖSZ január 15. dr. Fribiczer Gabriella főosztályvezető-helyettes Közbeszerzések Tanácsa Titkárság.
1.Szabályozási kérdésekSzabályozási kérdések 2.Az ügyvédi és tanácsadói tevékenységekAz ügyvédi és tanácsadói tevékenységek 3.Közbeszerzési szabályozásKözbeszerzési.
Projektzárással kapcsolatos teendők
A módosított közbeszerzési törvény A módosított közbeszerzési törvény március 31. Grand Hotel Galya Előadó: Lucsik János hivatalos közbeszerzési.
Közbeszerzési tudnivalók A évi CXXIX tv. szerint kell eljárni a közbeszerzési eljárásokban, amelyeket az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek.
Szemelvények a Kbt. legfrissebb módosításaiból február 10. dr. Fribiczer Gabriella főosztályvezető-helyettes Közbeszerzések Tanácsa Titkárság.
A közbeszerzési törvény módosulása
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
LEADER közbeszerzési tájékoztató
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Közbeszerzési tudnivalók
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
Uniós támogatások és közbeszerzés
A Központi hitelinformációs rendszer bemutatása
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Közbeszerzési alapismeretek
1 KÖZBESZERZÉS KÖTELEZETTSÉGE A PÁLYÁZATOK MEGVALÓSÍTÁSA SORÁN, A KÖZBESZERZÉS FŐBB SZABÁLYAI Előadó: Dr. Schablauer Péter vezérigazgató Magyar Közbeszerzési.
A közbeszerzési szabályok változásai az új Kbt. alapján Előadó: dr. Molnár Fanni Eszter közbeszerzési szakértő Első Magyar Önkormányzati Vagyon- és Adósságkezelő.
Szerződés módosítása, teljesítése IX szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
A Közbeszerzési Törvény változásai 2010 Előadó: Lucsik János hivatalos közbeszerzési tanácsadó.
Kétszakaszos eljárások V szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Tárgyalásos eljárások VII szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
KÖZBESZERZÉSI ALAPISMERETEK Közbeszerzés fogalma Közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
A cégeket érintő közbeszerzési szabályok jelentősebb változásai az új Kbt. alapján Előadó: dr. Starcsevics Balázs közbeszerzés tanácsadó Első Magyar Önkormányzati.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
A közbeszerzések helyzete Magyarországon január 6. Berényi Lajos Elnök Közbeszerzések Tanácsa.
Általános eljárás IV szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Röviden a közbeszerzésről
Előzetes piaci konzultáció
Közbeszerzési tudnivalók
A folyamatba épített ellenőrzés
Dr. Sutyinszki Petra Jogi tanácsadó
Dr. Kovács László főtitkár
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési szabályok változása és
„Az elektronikus közbeszerzés eddigi tapasztalatai” „Lak Vilmos”
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A közbeszerzési eljárás.
Közbeszerzési Hatóság
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
A KÖZBESZERZÉSI HATÓSÁG HIRDETMÉNYELLENŐRZÉSI TEVÉKENYSÉGE
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési kartellek és a korrupció elhatárolása
Előadás másolata:

14. tétel

Alaphelyzet: Az ajánlatkérő közbeszerzési eljárás eredményeként szerződést kötött és az alábbi kérdéssel keresi meg Önt: az építési beruházás kivitelezési munkái során az építési beruházás teljesítéséhez szükséges kiegészítő építési munkák váltak szükségessé, melyek az ellenszolgáltatás összegének, a beruházás teljesítési határidejének módosítását indokolják.

Kérdések Módosíthatják-e a felek a szerződést, miért és milyen feltételekkel? Milyen további teendője van az ajánlatkérőnek? Bekövetkezhet-e változás a felek személyében a teljesítés során? Az ajánlatkérőnek az ellenszolgáltatást milyen határidőn belül kell megfizetnie? A szerződés teljesítésének befejeztével terheli-e az ajánlatkérőt valamilyen tájékoztatási kötelezettség? A szerződés teljesítése kapcsán milyen információkat kell az ajánlatkérőnek még honlapján közzétennie? Az ajánlatkérőt terheli-e valamilyen igazolás-kiadási kötelezettség a teljesítés kapcsán? Ha igen, milyen határidőkkel és feltételekkel? A szerződés módosításához, teljesítéséhez kötődő tájékoztatók tartalmát vizsgálja-e valaki? Kezdeményezhet-e valaki jogorvoslati eljárást ezekkel kapcsolatban?

Információtartalom vázlata: A szerződés módosításának törvényi feltételei A szerződés teljesítése, ellenszolgáltatás megfizetése A szerződés módosításáról és teljesítéséről szóló tájékoztatás formája, a tájékoztatás határideje Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának feltételei A közbeszerzések ellenőrzése

A szerződés módosításának törvényi feltételei A Kbt. Negyedik része vonatkozik a szerződésekre: „A közbeszerzési szerződések” A Kbt. 132. § (1) bekezdése alapján a felek nem módosíthatják a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésnek a felhívás, a dokumentáció feltételei, illetve az ajánlat tartalma alapján meghatározott részét, ha a) a módosítás olyan feltételeket határoz meg, amelyek ha szerepeltek volna a szerződéskötést megelőző közbeszerzési eljárásban, az eredetileg részt vett ajánlattevőkön (részvételre jelentkezőkön) kívül más ajánlattevők (részvételre jelentkezők) részvételét, vagy a nyertes ajánlat helyett másik ajánlat nyertességét lehetővé tették volna; vagy b) a módosítás a szerződés gazdasági egyensúlyát a nyertes ajánlattevő javára változtatja meg; vagy c) a módosítás a szerződés tárgyát az eredeti szerződésben foglalt ajánlattevői kötelezettséghez képest új elemre terjeszti ki. A feni bekezdés a) pontjában foglalt feltétel fennállását nem kell vizsgálni, ha a szerződés módosítása olyan körülmény miatt vált szükségessé, amely a szerződéskötést követően - a szerződéskötéskor előre nem látható okból merült fel és a szerződés valamelyik fél lényeges jogos érdekét sérti. Amennyiben olyan elem változik a módosítás eredményeként, amely a közbeszerzési eljárásban az ajánlatok értékelésének [63. § (4) bekezdés - értékelés] alapjául szolgált, az ajánlatkérő értesíteni köteles az eljárásban részt vett minden ajánlattevőt a módosításról és indokról. A szerződésben foglalt eredeti ellenérték 5%-ot meghaladó növekedését minden esetben úgy kell tekinteni, hogy az a szerződés gazdasági egyensúlyát a nyertes ajánlattevő javára megváltoztatja.

A szerződés teljesítése, ellenszolgáltatás megfizetése 1. A Kbt. 128. § alapján a közbeszerzési szerződést a közbeszerzési eljárás alapján nyertes ajánlattevőként szerződő félnek, illetve közösen ajánlatot tevőknek, vagy - ha az ajánlatkérő gazdálkodó szervezet létrehozásának kötelezettségét előírta vagy azt lehetővé tette [27. §] - a nyertes ajánlattevő (ajánlattevők) kizárólagos részesedésével létrehozott gazdálkodó szervezetnek (a továbbiakban: projekttársaság) kell teljesítenie. Az ajánlattevőként szerződő fél teljesítésében köteles közreműködni az olyan alvállalkozó, amely a közbeszerzési eljárásban részt vett az ajánlattevő alkalmasságának igazolásában. Az ajánlattevő köteles az ajánlatkérőnek a teljesítés során minden olyan – akár a korábban megjelölt alvállalkozó helyett igénybe venni kívánt – alvállalkozó bevonását bejelenteni, amelyet az ajánlatában nem nevezett meg és a bejelentéssel együtt nyilatkoznia kell arról is, hogy az általa igénybe venni kívánt alvállalkozó nem áll az 56. § – valamint, ha a megelőző közbeszerzési eljárásban azt ajánlatkérő előírta, az 57. § – szerinti kizáró okok hatálya alatt. Az olyan alvállalkozó helyett, aki a közbeszerzési eljárásban részt vett az ajánlattevő alkalmasságának igazolásában, csak az ajánlatkérő hozzájárulásával és abban az esetben vehet részt a teljesítésben más alvállalkozó, ha a szerződéskötést követően - a szerződéskötéskor előre nem látható ok következtében - beállott lényeges körülmény, vagy az alvállalkozó bizonyítható hibás teljesítése miatt a szerződés vagy annak egy része nem lenne teljesíthető a megjelölt alvállalkozóval, és ha az ajánlattevő az új alvállalkozóval együtt is megfelel azoknak az alkalmassági követelményeknek, melyeknek az ajánlattevőként szerződő fél a közbeszerzési eljárásban az adott alvállalkozóval együtt felelt meg. Az alvállalkozó személye nem módosítható, amennyiben egy meghatározott alvállalkozó igénybevétele az érintett szolgáltatás sajátos tulajdonságait figyelembe véve a közbeszerzési eljárásban az ajánlatok értékelésekor meghatározónak minősült. A teljesítési kötelezettséget teljesítheti az ajánlattevőként szerződő fél vagy a nem természetes személy alvállalkozó jogutódja, ha ezek valamelyike, mint gazdasági társaság átalakul vagy a szervezet jogutódlással megszűnik.

A szerződés teljesítése, ellenszolgáltatás megfizetése 2. A Kbt. 129. § alapján, ha a szerződés teljesítése érdekében a nyertes ajánlattevők projekttársaságot hoznak létre, a közbeszerzési szerződésben elő kell írni, hogy az abban foglalt jogok és kötelezettségek a projekttársaság létrejöttének időpontjától a projekttársaságot illetik meg, illetve terhelik. Az ajánlatban megjelölt alvállalkozók a projekttársasággal kötelesek a közbeszerzési szerződés teljesítéséhez szükséges szerződéseket megkötni. A projekttársaság és a nyertes ajánlattevők a szerződés teljesítéséért egyetemlegesen felelnek. A projekttársaság csak a közbeszerzési szerződés teljesítése érdekében szükséges tevékenységet végezhet és szerződéseket köthet, más gazdálkodó szervezetben részesedést nem szerezhet, valamint nem alakulhat át. A projekttársaságban a nyertes ajánlattevőkön kívül más nem szerezhet részesedést. A nyertes ajánlattevők a projekttársaságot akkor szüntethetik meg, ha a) a projekttársaság a közbeszerzési szerződésben foglaltakat teljesítette és az ajánlatkérővel az egymás felé fennálló elszámolási kötelezettségeket is teljesítették, vagy b) a nyertes ajánlattevők a közbeszerzési szerződésből, valamint a közbeszerzési szerződés teljesítése érdekében kötött szerződésből származó jogokat és kötelezettségeket a projekttársaságtól teljes egészében átvállalták.

A szerződés teljesítése, ellenszolgáltatás megfizetése 3. Amennyiben az ajánlatkérő a nyertes ajánlattevő részére gazdasági társaság alapítását írja elő, és az ajánlattevő a társasági szerződés megkötését, illetve az alapszabály elfogadását a szerződés aláírásától számított húsz napon belül a cégbírósághoz nem jelenti be, a szerződést felmondhatja. A Kbt. 130. § alapján az ajánlatkérő a szerződés teljesítésének elismeréséről (teljesítésigazolás) vagy annak megtagadásáról legkésőbb az ajánlattevőként szerződő fél teljesítésétől, vagy az erről szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül írásban köteles nyilatkozni. Építési beruházás megvalósítására kötött építési szerződés esetén az ajánlatkérőként szerződő fél, amennyiben az ajánlattevőként szerződő fél írásbeli értesítésére (készre jelentés) a szerződésben az átadás-átvételi eljárás megkezdésére meghatározott határidőt követő tizenöt napon belül nem kezdi meg az átadás-átvételi eljárást, vagy megkezdi, de a szerződésben - a Ptk. 405. § (1) bekezdésére figyelemmel - meghatározott határidőben nem fejezi be, az ajánlattevőként szerződő fél kérésére, a teljesítésigazolást köteles kiadni.

A szerződés teljesítése, ellenszolgáltatás megfizetése 4. Építési beruházások esetén a szerződésben foglalt ellenérték kifizetésére kormányrendelet a Ptk. 292/B. § (1)-(2) bekezdéseitől eltérő sajátos szabályokat állapíthat meg. Támogatásból megvalósuló közbeszerzés esetén szállítói kifizetés során a kifizetésre köteles szervezet is az ajánlatkérőként szerződő félre irányadó, a Ptk. 292/B. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak szerint köteles az ellenszolgáltatást teljesíteni. A felek az ellenszolgáltatás részletekben történő teljesítésében is megállapodhatnak, feltéve, hogy a szerződés jellege miatt ez tényszerűen indokolt; ebben az esetben minden részletre alkalmazni kell a törvényben vagy kormányrendeletben a kifizetésekre előírt szabályokat. Az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződésen alapuló ellenszolgáltatásból eredő tartozásával szemben csak a jogosult által elismert, egynemű és lejárt követelését számíthatja be. Építési beruházások esetén a szerződésben foglalt ellenérték kifizetésére kormányrendelet sajátos szabályokat állapíthat meg.

A szerződés módosításáról és teljesítéséről szóló tájékoztatás formája, a tájékoztatás határideje A hirdetmények mintáját a 92/2011. (XII. 30.) NFM rendelet (a közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények feladásának, ellenőrzésének és közzétételének szabályairól, a hirdetmények mintáiról és egyes tartalmi elemeiről, valamint az éves statisztikai összegezésről) tartalmazza: módosítás: 7. sz. melléklet „TÁJÉKOZTATÓ A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSÁRÓL” teljesítés: 8. sz. melléklet „A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSÉRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK” A Kbt. 30. § (4) bekezdése alapján az ajánlatkérő a szerződés módosításáról legkésőbb a szerződés módosításától számított tizenöt munkanapon belül a fenti tájékoztatót köteles megküldeni. A Kbt. 31. § alapján az ajánlatkérő köteles az alábbi adatokat, információkat, dokumentumokat a Közbeszerzési Hatóság által működtetett Közbeszerzési Adatbázisban - amennyiben az Adatbázisban való közzététel valamely okból nem lehetséges a saját vagy fenntartója honlapján – közzétenni: ) a szerződés teljesítésére vonatkozó következő adatokat: hivatkozást a közbeszerzési eljárást megindító hirdetményre (hirdetmény nélkül induló eljárások esetében felhívásra), a szerződő felek megnevezését, azt, hogy a teljesítés szerződésszerű volt-e, a szerződés teljesítésének az ajánlatkérő által elismert időpontját, továbbá az ellenszolgáltatás teljesítésének időpontját és a kifizetett ellenszolgáltatás értékét a szerződés mindegyik fél - támogatásból megvalósuló közbeszerzés esetén szállítói kifizetés során a kifizetésre köteles szervezet - által történt teljesítését követő tíz napon belül;. A tájékoztatást az egy évnél hosszabb vagy határozatlan időre kötött szerződés esetében a szerződés megkötésétől számítva évenként kell a közzétett adatokat aktualizálni.

Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának feltételei 1. A Kbt. 94. § alapján a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás olyan egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben az ajánlatkérő az ajánlattételre felhívott és alkalmasnak minősített ajánlattevőkkel tárgyal a szerződés feltételeiről. Az ajánlatkérő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmazhat (általában, 94. § (2)), ha a) a nyílt, a meghívásos eljárás vagy a versenypárbeszéd a 76. § (1) bekezdés b) vagy c) pontja alapján eredménytelen volt, feltéve, hogy a felhívásban, a dokumentációban vagy az ismertetőben foglalt feltételek időközben lényegesen nem változtak meg és az ajánlatkérő a tárgyalásra a nyílt, a meghívásos eljárás vagy a versenypárbeszéd - 74. § (1) bekezdésének a)-d) pontja és (2) bekezdésének c) pontja alapján nem érintett - összes ajánlattevőjét meghívja; b) a nyílt vagy a meghívásos eljárás vagy a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás azért volt eredménytelen, mert az eljárásban nem nyújtottak be ajánlatot vagy részvételi jelentkezést, feltéve, hogy a felhívásnak és a dokumentációnak a feltételei időközben lényegesen nem változtak meg; minderről az ajánlatkérő köteles az Európai Bizottság kérésére - a Közbeszerzési Hatóságon keresztül - tájékoztatást adni; c) a szerződés műszaki-technikai sajátosságok, művészeti szempontok vagy kizárólagos jogok védelme miatt kizárólag egy meghatározott szervezettel, személlyel köthető meg; d) az feltétlenül szükséges, mivel az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt a nyílt, a meghívásos vagy a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárásra előírt határidők nem lennének betarthatóak; a rendkívüli sürgősséget indokoló körülmények azonban nem eredhetnek az ajánlatkérő mulasztásából.

Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásának feltételei 2. Az ajánlatkérő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást alkalmazhat továbbá építési beruházás vagy szolgáltatás (94. § (3)) megrendelése esetében, ha a) A korábban megkötött szerződésben nem szereplő, de előre nem látható körülmények miatt kiegészítő építési beruházás, illetve szolgáltatás megrendelése szükséges az építési beruházás vagy a szolgáltatás teljesítéséhez, feltéve, hogy a kiegészítő építési beruházást vagy szolgáltatást műszaki vagy gazdasági okok miatt az ajánlatkérőt érintő jelentős nehézség nélkül nem lehet elválasztani a korábbi szerződéstől vagy ha a kiegészítő építési beruházás, illetve szolgáltatás elválasztható, de feltétlenül szükséges az építési beruházás vagy a szolgáltatás teljesítéséhez. Az ilyen kiegészítő építési beruházásra, illetve szolgáltatásra irányuló - a korábbi nyertes ajánlattevővel kötött - szerződés vagy szerződések becsült összértéke azonban nem haladhatja meg az eredeti építési beruházás vagy szolgáltatás értékének felét. b) olyan új építési beruházásra vagy szolgáltatás megrendelésére kerül sor, amelyet a korábbi nyertes ajánlattevővel köt meg ugyanazon ajánlatkérő azonos vagy hasonló építési beruházás vagy szolgáltatás teljesítésére, feltéve, hogy az új építési beruházás vagy szolgáltatás összhangban van azzal az alapprojekttel, amelyre a korábbi szerződést nyílt vagy meghívásos eljárásban megkötötték, és a korábbi eljárást megindító hirdetményben az ajánlatkérő jelezte, hogy tárgyalásos eljárást alkalmazhat, valamint a korábbi eljárásban az építési beruházás vagy a szolgáltatás becsült értékének meghatározásakor figyelembe vette az újabb építési beruházás vagy szolgáltatás becsült értékét is (az uniós értékhatár elérésének meghatározása szempontjából). Ilyen tárgyalásos eljárást azonban csak a korábbi első szerződés megkötésétől számított három éven belül lehet indítani.

A közbeszerzések ellenőrzése A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények feladásának, ellenőrzésének és közzétételének szabályairól, a hirdetmények mintáiról és egyes tartalmi elemeiről, valamint az éves statisztikai összegezésről szóló 92/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 3. fejezet (A hirdetmények ellenőrzése) 9. § (1) bekezdés alapján a közbeszerzési eljárást megindító, illetve a Kbt. 30. § (1) bekezdés d) pontja szerinti, a közbeszerzési eljárást meghirdető felhívást tartalmazó hirdetmény ellenőrzése kötelező, kivéve, ha az ajánlatkérő az eljárást megindító, illetve meghirdető hirdetmény közzététele iránti kérelméhez csatolja a 2007–2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló kormányrendelet alapján a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiállított közbeszerzési minőségellenőrzési tanúsítványt. Az eljárást megindító, illetve meghirdető hirdetmény módosítását, vagy az ajánlattételi – több szakaszból álló eljárásban részvételi – határidő meghosszabbítását tartalmazó hirdetmény ellenőrzése kötelező. Amennyiben a hirdetmény kizárólag az eljárást megindító vagy meghirdető hirdetmény visszavonására irányul, annak ellenőrzése nem kötelező. Az eljárás eredményéről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetmények ellenőrzése kötelező. A fentiekben nem szereplő hirdetmények ellenőrzése nem kötelező, azonban azt a kérelmező kérheti.

Összegezve: • Módosíthatják-e a felek a szerződést, miért és milyen feltételekkel? – a szerződés módosítható, indokai fent! (Kbt. 94. § (3) bekezdés a) pontja alapján) • Milyen további teendője van az ajánlatkérőnek? – szerződés módosításáról hirdetményt köteles közzétenni a 92/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 7. sz. melléklete alapján a szerződés módosítását követő 15 munkanapon belül. • Bekövetkezhet-e változás a felek személyében a teljesítés során? – bekövetkezhet indokolt esetekben – fentiek szerint! • Az ajánlatkérőnek az ellenszolgáltatást milyen határidőn belül kell megfizetnie? – a számla ajánlatkérőként szerződő fél általi kézhezvételének napját követő 30 nap (max. 60 nap) – fentiek alapján! • A szerződés teljesítésének befejeztével terheli-e az ajánlatkérőt valamilyen tájékoztatási kötelezettség? –hirdetményt kell közzétenni a 92/2011. (XII. 30.) NFM rendelet 8. sz. melléklete alapján.

Összegezve: A szerződés teljesítése kapcsán milyen információkat kell az ajánlatkérőnek még honlapján közzétennie? – A Kbt. 31. § e) pontja alapján: a szerződés teljesítésére vonatkozó következő adatokat: hivatkozást a közbeszerzési eljárást megindító hirdetményre (hirdetmény nélkül induló eljárások esetében felhívásra), a szerződő felek megnevezését, azt, hogy a teljesítés szerződésszerű volt-e, a szerződés teljesítésének az ajánlatkérő által elismert időpontját, továbbá az ellenszolgáltatás teljesítésének időpontját és a kifizetett ellenszolgáltatás értékét a szerződés mindegyik fél - támogatásból megvalósuló közbeszerzés esetén szállítói kifizetés során a kifizetésre köteles szervezet - által történt teljesítését követő tíz napon belül. Az ajánlatkérőt terheli-e valamilyen igazolás-kiadási kötelezettség a teljesítés kapcsán? Ha igen, milyen határidőkkel és feltételekkel? - A Kbt. 130. § alapján az ajánlatkérő a szerződés teljesítésének elismeréséről (teljesítésigazolás) vagy annak megtagadásáról legkésőbb az ajánlattevőként szerződő fél teljesítésétől, vagy az erről szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül írásban köteles nyilatkozni. (FENT részletesen!) A szerződés módosításához, teljesítéséhez kötődő tájékoztatók tartalmát vizsgálja-e valaki? – igen: Közbeszerzési Hatóság vizsgálja. Amennyiben a tájékoztató tartalma alapján feltételezhető a jogszabálysértő magatartás (Kbt.), hivatalból jogorvoslati eljárást indíthat. Kezdeményezhet-e valaki jogorvoslati eljárást ezekkel kapcsolatban? - egyéb érdekelt, akinek jogát vagy jogos érdekét az e törvénybe ütköző tevékenység vagy mulasztás sérti vagy veszélyezteti.