A Nemzeti Színház igazgatói pályázata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Arcok a rendszerváltás albumából. Antall József Csurka István.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Csongor és Tünde Rendezte: Dr. Németh Antal Előadás időpontja:1937. február 5. Csongor és a banyák.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
Színháztörténeti helyzetelemzés A Nemzeti Színház első aranykorának megteremtője Paulay Ede. „Az általam javaslatba hozott egyén minden tekintetben megfelel.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
IRODALMI HŐSÖK 5. D.
Összeállította: Horváth Józsefné
Paulay Ede: Csongor és Tünde
Csongor és Tünde- Paulay Ede rendezése
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Vörösmarty MIHÁLY :Csongor és Tünde
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde Paulay Ede rendezésében
Csongor és Tünde Rendezte: Paulay Ede.
Csongor és Tünde / A varázsfuvola
SZÁMVITEL.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Csongor és tünde Paulay ede rendezése.
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
Írta: Vörösmarty Mihály
Csongor és Tünde: Paulay Ede rendezése
a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét,
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A Nyugat (Folyóirat) A Nyugat a 20. századi magyar irodalom meghatározó folyóirata volt január 1. és augusztus 1. között jelent meg Budapesten.
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
A hajszobrász: Baranyai Vivien 12.Asz
1883. Szeptember 21. Nemzeti Színház Paulay Ede rendezése
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
„Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.”
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
M : a h d c r A á e z e b m tragédiája Ede Paulay rendezésében.
Egy emberöltő Az ember tragédiája szolgálatában
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Lorem ipsum.
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
Iglódi István rendezése
Madách Imre drámája alapján Rendezte: Németh Antal
…Alkotásod vázlatai meghozták kedvem, hogy megosszam Véled jelenlegleg íródó versemet. Ahogy levelemben említettem korántsem oly tiszteletre méltó, mint.
Paulay Ede életének legsikeresebb rendezése
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Németh Antal Színházi Credója ma
Drága Imre barátom! Szívemet melegséggel töltené el, ha vetnél rá pár pillantást az aktuálisan készülö munkámra.
Németh Antal Színházi credójának fontosabb pontjai
Színházi élet - Németh Antal
Madách Imre Útravaló verseimmel
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Készítette: Alvibegu csapat
Mi történt eddig? Hogyan tovább?
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Mandátum miatt minisztériumnak
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
Vallási-és közoktatási Minisztérium Népművelődési Csoport Budapest
Németh Antal pályázata
Pályázat a nemzeti színház igazgatói posztjára
Oféliák színháza.
Pályázat a nemzeti színház igazgatói posztjára
Előadás másolata:

A Nemzeti Színház igazgatói pályázata Készítette: dr. Németh Antal ,,Klasszikus-konzervatív értékeket tükröző, közvetítőeszközeiben modern, nemzeti népszínház.”

Bevezető gondolatok: lezárult egy ötéves ciklus 1935 – a misszió Május 31-én Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszter nevezett ki engem a Nemzeti Színház igazgatójának. Új irányokat kellett megfogalmaznom, új szakmai, esztétikai és morális célokat kellett kijelölnöm önmagam és a színház számára. Szeptember 2-án évadnyitó társulati ülésen álltam ki először a társulat elé, itt mondtam el „színházi credomat”. Első híres rendezésem Ujházy György Missa Sollemnis című liturgikus drámája volt, amit a Pázmány Péter Tudományegyetem fennállásának 300. évfordulója alkalmából vittem színre. Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszter

1936 – Európára nyíló ablak Ronin jelmez Pályám során törekedtem arra, hogy magam rendezzem az előadásokat, ezáltal egyértelműen el tudtam fogadtatni a megszokottól eltérő elképzeléseimet. Már ekkor éreztem, hogy sikerült létrehoznom egy modern színházat, tele élettel, élménnyel. Ez év őszén Társulatunk meghívást kapott Bécsbe, ahol Kállay Miklós A roninok kincse című színdarabjával léptünk színre, nagy sikerrel. Ugyanilyen fogadtatása volt Münchenben és Hamburgban is. Ronin jelmez

Az ember tragédiája és a Kék róka címlapja 1937 – a centenárium éve A centenáriumi rendezvénysorozat pályafutásom legemlékezetesebb eseménye volt. Az 1937/38-as jubileumi évadban a Nemzeti Színház színpadán az elmúlt 100 esztendő legjelentősebb és legsikeresebb drámáit játszották. A teljesség igénye nélkül: - Madách Imre: Az ember tragédiája - Herczeg Ferenc: Kék róka - Vörösmarty Mihály: Árpád ébredése - Ruzicska József – Csery Péter: Béla futása - Nyírő József: Jézusfaragó ember - Bibó Lajos: Eszter Az ember tragédiája és a Kék róka címlapja

1938 – az élet működése Próbáltam a politikától elválasztani a színházat. Augusztusban lépett életbe a Színházművészeti és Filmművészeti Kamara felállításáról szóló 6.090/1938. M.E. számú rendelet, ami ellen erőteljesen tiltakoztam. Lényegi célom: az egymás felé fordulás. Szerettem volna, hogy a Társulatunk büszke legyen magára. Ezért új magyar drámákat vittünk színre. Ilyen volt Német László VII. Gergely című darabja, valamint Tamási Áron Tündöklő Jeromos című műve. Az évadban összesen 35 színdarabot mutattam be, és ezzel párhuzamosan rendeződött az anyagi háttér, eltűntek a színpadról a kopott díszletek, a foltozott ruhák.

1939 – jól működő színházi gépezet Karrierem felfelé ívelt. Februárban kérvényeztem a Kamarától, hogy szerződtetési és foglalkoztatási ügyekben kizárólag a mindenkori felelős igazgató dönthessen. Április 5-én pedig kormány-főtanácsossá neveztek ki. Az évad különösen gazdag volt új magyar színdarabokban: újabb Németh László- és Tamási Áron-drámákat mutattunk be. Májusban megrendezésre került a legmerészebb, egyben a legmodernebb Az ember tragédiája-feldolgozás. Az előadás dísztelen térben zajlott, csak egy végiglebegő szalagra felírt idézet segítette a nézőket abban, hogy felismerjék a történelmi színek változásait. Németh László A papucshős

Művészeti koncepcióm – a jövő képe Miért pályázom újra? Úgy gondolom, folytatnom kell, amit elkezdtem. Mi a mértéke annak, hogy valami az esztétikai értéken túlmenően egy-egy nép, egy-egy nemzet számára értéket jelent-e vagy sem? Ez a mérték az, hogy valaki az alkotásában a színvonal mellett milyen módon fejezi ki a nemzeti lelket. A nemzet szempontjából csak az lehet értékes, ami az ő szellemi arcát mintázza meg a halhatatlanság számára.

Egy új színház eszménye „Klasszikus–konzervatív értékeket tükröző, közvetítőeszközeiben modern, nemzeti népszínház.”Mi a tartalma, mi az eszmei magja a fenti, jelmondatszerű mottónak? A színház véleményformáló erő, ezért ragaszkodni szeretnék a hagyományokhoz, de közben újat is teremtek majd. Ars poeticám lényegi eleme a „magyar színházi nyelv” fejlesztése, a magyar kulturális megújulás, ugyanakkor a külföldi tradíciók befogadása. Az irodalmi értékek közvetítése mellett a szórakoztatást is középpontba fogom helyezni. Továbbra is célom az igazgatás mellett a friss szemléletű rendezés, a szakmai színvonal fenntartása, a kialakult szemléletmód folytatása. Fontos feladatom a Társulaton belüli pozitív kapcsolatok, a bizalom és a munkafegyelem fenntartása.

A jövő évad tervei A Kaland számozott példánya Hagyományőrzés – Jókai Mór: Földönjáró csillagok, Madách Imre: Az ember tragédiája, Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde Kortárs magyar drámák – Márai Sándor: Kaland, Bókay János: Négy asszonyt szeretek, Zilahy Lajos: A házasságszédelgő Külföldi kitekintés – Ibsen: Peer Gynt, Ibsen: Nóra, Rostand: Cyrano de Bergerac, Szophoklész: Oidipusz király A Kaland számozott példánya

Összegzés és köszönetnyilvánítás A Nemzeti Színház vezetését együttes munkával, az átöröklött művészi és szakmai színvonal megtartásával kívánom megvalósítani. Emellett néhány módosítást is végezve, a nemzeti besoroláshoz méltó irányokat is kijelölve. Ezúton köszönöm meg kollégáimnak, Társulatom tagjainak az eddigi együttműködést, illetve a pályázatom megírásához küldött bátorító szavakat!