SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Új utak a hazai aszálykezelés területén A vízügyi ágazat aszálykezelése – aszálystratégia L ÁNG I STVÁN M ŰSZAKI F ŐIGAZGATÓHELYETTES - Törzsvezető O RSZÁGOS.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Könyvtári szolgáltatások minőségirányítási szakmai szempontjai miniszteriuma/kulturaert-felelos-allamtitkarsag/hirek/ajanlas-
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Gyűjtőköri szabályzat
Doktori képzések és oklevelek a FIR-ben
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Teljesítményértékelési rendszer
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
Környezeti teljesítményértékelés
Piaci kockázat tőkekövetelménye
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Logisztikai Rendszerek Tervezése és Üzemeltetése. Tápler Csaba
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Országos kompetenciamérés MATEMATIKA.
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Előadás másolata:

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8. előadás 1

2. Önértékelési fázis 2

SZÖM I. FOLYAMAT 2.1. LÉPÉS Intézmény bemutatása 3

2.1. Az intézmény bemutatása Helyzetfelmérés – Intézmény bemutatása 5-6 oldalas leírás kulcs szerep az intézmény kulcsfontosságú jellemzőinek bemutatása, képzési struktúra intézményi környezet célrendszer partnerkapcsolatok mérési-értékelési rendszer folyó intézményi fejlesztések 4

2.1. Az intézmény bemutatása Keletkező dokumentum: „Helyzetfelmérés – Intézmény bemutatása” A dokumentum felhasználása az önértékelés során: Az Értékelő könyv készítésekor Az erősségek és fejlesztendő területek összesített listájának elkészítésekor. 5

SZÖM I. FOLYAMAT 2.2. LÉPÉS Eredmények összesítése 6

2.2. Eredmények összesítése 2.2.1. A modell értelmezése 2.2.2. Adatgyűjtés 2.2.3. Adatok bemutatása 7

2.2.1. A modell értelmezése A modell struktúrája: Kritérium Alkritérium Vizsgálati terület Indikátor 2 kötelezettség: Minden számozott területre kötelező a válaszadás 40 kulcsindikátor kötelező vizsgálata Adattípusok a kritériumokon belül és között: Vélemények és számszerű adatok 8

2.2.2. Adatgyűjtés Csak az Eredmények vizsgálata Az Eredmények teljes körű vizsgálata Az erősségek és a fejlesztendő területek feltárását támogató információk, adatok, tények azonosítása és összegyűjtése. 9

2.2.2. Adatgyűjtés AZ ADATGYŰJTÉS ALAPVETŐ KÉRDÉSEI Milyen forrásokból gyűjthetők be az adatok? Hogyan osztjuk fel az adatgyűjtés területeit? Kiket vonjunk be a munkatársak közül az adatok gyűjtésébe? 10

2.2.2. Az adatgyűjtés forrásai Intézmény belső mérési rendszerének adatai, Szervezeti nyilvántartások, Jelentések, beszámolók. Dokumentum elemzés ? Kérdőívek Partneri elégedettség felmérők Közvetlen partnerek, Közvetett partnerek. Interjúk Folyamatok, működés felelősei Intézményi vezetők, Munkaközösségi vezetők, Partneri kapcsolattartók. Más intézmények adatai, eredményei (benchmarking adatbázis).

2.2.2. Adatgyűjtő lap - Eredmények Kritérium: Alkritérium: Alkritérium felelőse: MIT ért el az intézmény a(z) ............................................................................... terén ? Eredmény/ Mutató megnevezése Jellemző paraméter Forrás Mérés kezdete és gyakorisága Felelős Határidő 1 2 12

2.2.3. Adatok bemutatása A mutatók rendszerezése az Eredmények alkritériumai szerint („Eredmény oldali adatok”): számszerű, tényadatok bemutatása az eredmények időbeli alakulása célok elérése (célok megfelelősége) összehasonlítás más intézményekkel kapcsolat a működéssel szemléletes bemutatás (grafikonok, táblázatok, rövid szöveges magyarázatok ) 13

Eredmények - Tényszerűség MAGUNKHOZ képest? MIÓTA? (trend) MENNYI? (adat) MÁSOKHOZ képest? MIÉRT? (ok) IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK MELY adatok? 14

Munkatársak éves hiányzása százalékban az összes óraszámhoz viszonyítva Cél

Eredmények - Tendencia 2 éves adat  Tendencia (ez csak változás) Kiugró eredmények Csökkenő tendencia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 Magyarázat 1 2 3 4 5 6 7 8 2001 2002 2003 2004 16

Eredmények - Célok 1. Hiányoznak vagy 2. Rossz célképzés 17

Eredmények - Összehasonlítás Hiányoznak az összehasonlító adatok. Közös felmérések, fejlesztések más intézményekkel Fenntartói mérések, ellenőrzések adatai HONNAN? Országos felmérések, listák adatai Benchmar-king adatbázis 18

Eredmények - Kiterjedtség Adatok mennyisége Túl kevés Túl sok Éppen elég Szegmentáció hiánya 19

SZÖM I. FOLYAMAT 2.3. LÉPÉS Értékelő könyv készítése 20

2.3. Értékelő könyv készítése Megállapítások kritériumonként: Erősségek meghatározása (5-8) Fejlesztendő területek meghatározása (5-8) Az összegyűjtött tények, adatok feldolgozása, elemzése: Helyzetfelmérés információinak felhasználása Eredmény oldali adatok felhasználása 21

2.3. Értékelő könyv készítése ERŐSSÉGEK, FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK Eredmény oldali adatok vizsgálata Kritériumokon belüli koherencia vizsgálata (6a-6b; 7a-7b; 9a-9b) Helyzetfelmérés vizsgálata: Célok és az eredmények/ indikátorok összevetése Mérési rendszer vizsgálata 22

Mi lehet erősség az Eredmények oldalon? javuló tendencia eléri az intézmény céljait jobbak más hasonló intézmény, vagy intézmények eredményeinél jobbak a megyei, és/vagy az országos átlagnál jobbak az intézmény más típusú képző részeinek eredményeinél 23

Mi lehet fejlesztendő az Eredmények oldalon? Nincs mérés (nincs feldolgozva) Negatív tendencia Alacsony (vagy túl magas) érték Saját céltól való eltérés (hibás célképzés) Összehasonlító adatok hiánya 24

2.3. Értékelő könyv készítése ÉRTÉKELŐ KÖNYV KITÖLTÉSE Erősségek és fejlesztendő területek meghatározása kritériumonként Az Eredmények 4 kritériumára készül Tényekkel való alátámasztás Legfeljebb 8 oldal terjedelmű A nagyobb jelentőségű erősség és fejlesztendő terület kerüljön rögzítésre (átlagosan 5-8) 25

Értékelő könyv Kritérium száma, és címe: Erősségek: Azonosítás: Erősségek indoklása: 1. 2. 3. Fejlesztendő területek: Fejlesztendő területek indoklása: Megjegyzések (elemzést segítő ötletek, megállapítások): 26

Kérdések 27

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 28