A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, 2007.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EUCIP képesítések csatlakozás a magyarországi vizsgáztatási rendszerhez Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, 2016.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Esélyek a munkaerőpiacon
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Ereky István Közjogi Kutatóközpont
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Készítette: Boros Bence
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
BME-VIK Drexler Konrád.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
BTMN.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
626.Szakképző Iskola és Kollégium Készítette: Bíró Gáborné
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában 2007.nov.4-11. Készítette:Kálmán Györgyi

Néhány jellemző Dániáról o      5,4 m lakos o      Modern jóléti állam ( az adók révén) o      A munkanélküliség alacsony :3% o      Az EU-hoz képest magas az iskolázottság o      Flexicurity modell: rugalmas+biztonságos o      A kormány törekvései között szerepel, hogy 2010-re a lakosság 85%-a, 2015-re pedig a 95%-a rendelkezzen valamilyen szakmai végzettséggel (manapság ez 80%)

A dán oktatási rendszer

A szakképzés kettős szerkezete Alapozó kurzus 10-60 hét pályaorientáció jellegű szakterületet választ elmélet és gyakorlat vegyesen Főkurzus egy szakmát tanul iskolai és elméleti blokkok a gyakorlóhellyel szerződést köt

A dán értékelési rendszer 1. tesztek, vizsgaeredmények 2. hányan fejezik be az iskolát, és mennyi idő alatt 3. mekkora a lemorzsolódás aránya, és mennyi idő után következnek be ezek (Dániában 30-50%, ezért az állam pénzt ad, ha valaki sikeresen befejezi a tanulmányait) 4. hányan mennek továbbtanulni 5.     hányan helyezkednek el

Kompetenciák értékelése Hallott már róla Nagy segítséggel elvégzi Kis segítséggel elvégzi Tudja,szakértő

Dán Értékelési Központ(EVA) 1999-ben alakult törvényi rendelkezésre Fő céljai: Fejleszteni és hangsúlyossá tenni a minőségi oktatást Minden szinten értékelni Tantárgyi és intézményi értékelést végezni

Köszönöm a figyelmet!