ÖNÉRTÉKELÉSI RENDSZER HATÁSA A SZERVEZETI KULTÚRÁRA 2018-BAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Mayer József Budapest február 27.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Konfliktusok az iskolában
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

ÖNÉRTÉKELÉSI RENDSZER HATÁSA A SZERVEZETI KULTÚRÁRA 2018-BAN Farkasné Egyed Zsuzsanna 2018. 01.16. Forrás: KÖSZOE szakmai anyaga

TANFELÜGYELETI KIJELÖLÉSE NÉLKÜL IS NOVEMBER 30-IG A DOKUMENTUMOK FELTÖLTÉSE AKTUALIZÁLNI AZ ELVÁRÁSOKAT A FELÜLETEN ÖNRÉRTÉKELÉSEK FOLYTATÁSA ÖNFEJLESZTÉSI TERVEK FELTÖLTÉSE VEZETŐ RÉSZÉRŐL FEJLESZTÉSI TERV FELTÖLTÉSE INTÉZMÉNYI INTÉZKEDÉSI TERV FELTÖLTÉSE

Szakértők jogos elvárása 1. Kézikönyv: A kitöltött jegyzőkönyvet az erre kijelölt kolléga feltölti az informatikai rendszerbe, amely azt elérhetővé teszi a vezető részére. A jegyzőkönyv eredeti példányát az intézmény iktatja és az irattárban öt évig megőrzi. Tanfelügyeleti látogatás során a szakértők kérésére az intézményvezetőnek biztosítania kell a betekintés lehetőségét a jegyzőkönyvbe.

Szakértők jogos elvárása 2. 4.3.1.3 A pedagógus önértékelésének folyamata (7) 4.3.2.3 A vezető önértékelésének folyamata /7) Az előző intézményi önértékelés vezetőre vonatkozó kérdőíves felmérésének eredményei6, amelyekbe a szakértők kérésére a tanfelügyeleti látogatás napján az intézményvezető köteles biztosítani a betekintést: Önértékelő kérdőív Szülői kérdőív Nevelőtestületi kérdőív 4.3.3.3 Az intézmény önértékelésének folyamata (8)

Szakértők jogos elvárása 3. Az előző intézményi önértékelés intézményre vonatkozó kérdőíves felmérésének eredménye7, amelyekbe a szakértők kérésére a tanfelügyeleti látogatás napján az intézményvezető köteles biztosítani a betekintést: Szülői kérdőív Nevelőtestületi kérdőív 4.3.3.3 Az intézmény önértékelésének folyamata (8)

Szakértők jogos elvárása 4. Az óvodapedagógus-ellenőrzés eredményeinek összegzése Az intézményellenőrzéskor az intézmény óvodapedagógusainak ha egy része részt vett már tanfelügyeleti ellenőrzésen, akkor a rendelkezésre álló értékeléseket a szakértők elemző módon áttekintik, különösen az alábbiakat figyelembe véve: Milyen átlagos eredménnyel zárultak az ellenőrzések az egyes területeken? Van-e olyan fejlesztésre megjelölt terület, amely valamennyi vagy a legtöbb értékelt óvodapedagógus esetében azonos? Van-e olyan erősség, amely valamennyi vagy a legtöbb értékelt óvodapedagógus esetében azonos? Az óvodapedagógusok értékelésének eredményei között van-e egyéb össze-függés, megfigyelhető(k)-e: Azonos szakmai munkaközösségben dolgozó óvodapedagógusok erősségeinek, fejleszthető területeinek azonossága, vagy az eltérő csoportban dolgozó óvodapedagógusok eredményei közötti eltérések, A módszertani felkészültség erősségeinek, fejleszthető területeinek azonossága? Van–e jelentős eltérés egyes óvodapedagógusok tanfelügyeleti és önértéke-lése között?  

Szakértők jogos elvárása 5. Amennyiben nem az intézményellenőrzést megelőzte a vezető ellenőrzése és értékelése a szakértők áttekintik a vezető értékelésének eredményét is, Önfejlesztési tervét. Amennyiben nem az intézményellenőrzés keretében kerül sor a vezető ellenőrzésére és értékelésére, a szakértők áttekintik a vezető értékelésének eredményét is. A fejlesztési terv tartalma:  a kiemelkedő terület(ek) felsorolása a fejleszthető terület(ek) a fejlesztés(ek) célja(i), indokoltsága, hivatkozás a tanfelügyelet vagy önértékelés ide vonatkozó eredményére, az elérni kívánt fejlesztési cél(oka)t, a cél(ok) teljesülését jelző mutató(k) elérni kívánt értékének meghatározása; a cél(ok) eléréséhez szükséges feladat(ok) (a feladat(ok) végrehajtásának tervezett módszerei, a feladatok végrehajtásának elvárt eredményei, a feladat(ok) ütemezése, a feladat(ok) végrehajtásába bevontak köre); a fejlesztési feladat főbb mérföldkövei, ellenőrzési pontjai.

SZERVEZETI KAPACITÁS EMBERI KAPACITÁS TÁRSADALMI KAPACITÁS TUDÁS FELHALMOZÁSA NEVELÉS HAGYOMÁNYOK ÖRÖKÍTÉSE ÖKTATÁS IRÁNYÍTÁS FENNNTARTÓI ELVÁRÁS TELEPÜLÉSI IGÉNY ISKOLÁK BEFOGADÁSI KÉSZSÉGE KÖZMŰVELŐDÉSI TÁMOGATÁS BIZALOM NYITOTTSÁG ELFOGADÁS REFLEKTIVITÁS TOVÁBBKÉPZÉS ÖNKÉPZÉS TUDÁSMEGOSZTÁS TUDATÁBAN VAN MEGÉRTI ELHISZI CSELEKSZI VEZETŐ EMBERI KAPACITÁS SZERVEZETI KAPACITÁS TÁRSADALMI KAPACITÁS

Önértékelés Jogszabályok 2011 évi CXC Köznevelési Törvény 64- 65 § és 86-87 §-a 20/2012 EMMI rendelet 145-156 § 326/2013 Kormányrendelet I. II fejezet Útmutatók Országos Tanfelügyeleti kézikönyv Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez Önértékelési kézikönyv

Önértékelési szabályzat elkészítése Dokumentum, fenntartó kérheti Értékelése része a beszámolónak és az éves munkaterveknek Tartalmát a testület határozza meg Ajánlott a kézikönyv elvárására építeni

Önértékelési csoport Állandó csoporttagok (3-5 fő) vezetői megbízás Feladatuk: az önértékelési folyamat szervezése, irányítása A szabályzatban rögzíteni kell: a csoport feladatát a csoporttagok számát a működésük módját, feltételeit, jogosítványait (Pl. informatikai felület kezelése) hatáskörüket, felelősségüket (titoktartási kötelezettség!) a megbízás idejét beszámolásuk rendjét ellenőrzésük módját

A velőtestület tagjai is bevonhatók Alkalmi csoporttagok, munkájukat az önértékelési csoport javaslatára (éves tervben rögzített) a vezető rendeli el Feladatuk: egy pedagógus önértékeléséhez az adatgyűjtés A szabályzatban rögzíteni kell: a működésük módját, feltételeit, az adatgyűjtés módszereit hatáskörüket, felelősségüket (titoktartási kötelezettség!) a megbízásuk idejét (a feladat elvégzésére szól) beszámolásuk rendjét ellenőrzésük módját A kérdőívvel megkérdezettek számát (ajánlott: reprezentatív 20-25%

Csoportszervezés a feladathoz szükséges személyek számát: pedagógus önértékelés esetén az tevékenység látogatás/megbeszéléshez 3 fő: 1 vezető, 1 azonos szervezésű csoportban dolgozó óvodapedagógus, 1 csoporttárs pedagógus vezetői önértékelés esetén 1 fő az intézményvezetés, 2 fő az önértékelési csoport tagja intézményi önértékelés esetén 1 fő az intézményvezetés, a teljes önértékelési csoport valamint a feladatok mennyiségéhez szükséges bevont pedagógus. Az adatgyűjtési feladatokat az önértékelési csoport vezetője osztja szét

Meghatározható Középtávú önértékelési terv (5 év) Határidők Szintenként a feladatok évekre bontva Határidők, felelősök Rövid távú önértékelési terv (1 év) Bevont személyek és feladataik Információátadás szabályozása

Gyakorisága Pedagógus értékelés (5 évenként) Minden évben a tantestület pedagógusainak 20%-át kell értékelni. A kiválasztás szempontjai: gyakornokok minősítésre kerülők, minősítésre jelentkezők a munkaközösségek javaslata alapján a 20%-ra való feltöltés arányos elosztása Vezető értékelése (2 és 4. évben?) Intézményvezető Vezetőtársak Intézményi (5 évenként) A feladatokat évekre bontottan kell szétosztani Az értékelésben a munkacsoport tagjai vesznek részt

Határidők Minden év 06.30-ig ismertetni kell a testülettel a következő évre vonatkozóan: az önértékelésben résztvevők névsorát, A bevont pedagógusok névsorát Az az adatokat gyűjtők a feladat végrehajtását követő 2. napig elkészítik a maguk területén az összegző értékeléseket Az értékelt pedagógus az önértékelést követő 30 napig elkészíti a saját önértékelését és 5 évre szóló önfejlesztési tervét. az önértékelési csoport 06.30-ig elkészíti az összegző értékelést

Dokumentumok tárolása Óvodapedagógusoknál: Személyi anyagban Az OH által biztosított informatikai felületen Vezető esetében: Intézménynél: Titkárságon iktatva Helyben szokásos módon (Pld.: nevelői szobában)

Önértékelés – Az adatgyűjtési folyamat Az adatgyűjtés nem az értékelendő pedagógus feladata, de az összegyűjtött tények, megállapítások alapján az óvodapedagógus maga vizsgálja a rá vonatkozó intézményi elvárások teljesülését. Tevékenységlátogatás Dokumentumok elemzése, értékelése Interjúkészítés Kérdőíves értékelés Folyamatos adatgyűjtés, nem kampányszerű vizsgálat kell!

Önértékelés tartalma Elkészülnek a saját intézményi elvárások PEDAGÓGUSRA VONATKOZÓ RÉSZE) Az értékelésre kerülő pedagógus kitölti saját magáról az önértékelő kérdőívet Meghatározzák az önértékelésbe bevonandó további partnerek körét (szülők, kollégák). A kiválasztott munkatársai kitöltik az adott pedagógusra vonatkozó értékelő kérdőívet Az önértékelési csoport meghatározott elvek szerint kiválasztja a reprezentatív mintát a szülők köréből (20-25%) A szülők megkapják és kitöltik az adott pedagógusra vonatkozó értékelő kérdőívet Dokumentumok áttekintése; (korábbi teljesítményértékelő rendszerek pedagógusról készült dokumentumainak áttekintése)

Önértékelési csoport munkája Az önértékelési csoport egyeztet arról, hogy kinél ki fog tevékenységet látogatni, Elvégzik a szükséges felkéréseket Az önértékelési csoport egyeztet az értékelt kollégával, hogy mikor, milyen tevékenységet fogja megnézni A látogatás, ajánlott megfigyelési szempontok figyelembevételével történik (kézikönyv) Kérdések, tapasztalatok összegyűjtése az interjúra Interjú a pedagógussal Interjú az értékelt pedagógus vezetőjével A pedagógus értékelésének elkészítése (erősségek, fejleszthető területek a pedagógus kompetenciák indikátorai alapján) Visszajelzés a kollégának, célkitűzések a öt évre szóló önfejlesztési tervet készítéséhez

Önértékelési folyamat vezető 1. A vezető esetében ellenőrzött dokumentumok összehangolása a központi elvárásokkal A vezető ellenőrzése és értékelése helyi gyakorlatának összevetése a tanfelügyelet keretében leírtakkal a dokumentumok összehangolása alapján A vezetővel kapcsolatban megfogalmazott helyi elvárások meghatározása; (az önértékelési szempontok és elvárások és az intézményi elvárások összehangolására) A vezető ellenőrzésére ütemterv készítése, határidők, felelősök meghatározása. A központi illetve intézményi elvárások alapján az értékelés elvégzése, a megadott eszközrendszerrel.

Önértékelési folyamat vezető 2. A vezetŐ kitölti az önértékelési kérdőívet A pedagógusok kitöltik az elégedettségi kérdőívet (Az önértékelési csoport által kiválasztott reprezentatív) szülők kitöltik az elégedettségi kérdőívet Az értékelők áttekintik a dokumentumokat, elsősorban a vezetői pályázatra, portfólióra fókuszálva, (L.: korábbi vezetőértékelés dokumentumait) Interjú készül a vezetőtársakkal, a vezetés tagjaival (a vezető jelenléte nélkül), legalább az önértékelési csoport kettő tagjának részvételével Vezetői interjú, az önértékelési csoport legalább két tagjának részvételével Az önértékelési csoport együtt megbeszéli és kitölti a vezetői önértékelő lapot Visszajelzés a vezetőnek, egyeztetés a fejlesztési területek kiválasztásáról és a fejlesztési célokról

Célok A fejleszthető és a kiemelkedő területek meghatározása. A pedagógus, a vezető és az intézmény önfejlesztési, fejlesztési terv megfogalmazása Visszajelzés a pedagógustól, vezetőtől az intézményről

Az önértékelés folyamata/intézmény Pedagógiai folyamatok Személyiség- és közösségfejlesztés Eredmények Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció Az intézmény külső kapcsolatai A pedagógiai munka feltételei A kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott ONAP-ban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Az önértékelés eszközrendszere, alkalmazott módszerek Az ellenőrzés és értékelés szakaszai, az alkalmazott módszerek és eszközök azonosak, koherensek a tanfelügyelet során alkalmazottakkal, azaz a pedagógiai infrastruktúra vizsgálata, elégedettségmérés: pedagógus, szülők, mérési eredmények áttekintése Csoportos interjú Szülőkkel Pedagógusokkal

Az intézményi önértékelés megvalósítása, eljárásrendje Dokumentumelemzés: Pedagógiai program SZMSZ Munkatervek , beszámolók Továbbképzési program Beiskolázási terv „Mérési” eredmények Pedagógus önértékelés eredményei Vezetői önértékelés eredményei

Intézményi önértékelés területei Pedagógiai folyamatok   Személyiség- és közösségfejlesztés Eredmények Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció Az intézmény külső kapcsolatai A pedagógiai munka feltételei A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott az Óvodai nevelés országos alapprogramban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

Önértékelési módszerek Információszerzés forrása Információt gyűjtő személy realitás feltétele Tevékenység Pedagógus, Módszertani tudás, általános és intézményi elvárások ismerete, egymás ismerte (hospitálás, munkaközösség) Dokumentumok Vezető, Módszertani tudás, általános és intézményi elvárások ismerete Interjú Fenntartó Az óvoda menedzselése Kérdőív Szülő Egymás pedagógiai munkájának ismerete A szülők rendszeres tájékoztatása

A kérdőívezés etikai kérdései Fontos a résztvevők jogainak védelme (beazonosíthatatlanság) Fontos a résztvevők egyetértése Nem sugallhatjuk a válaszokat A nevelési - oktatási folyamatot nem zavarhatja

Mit tehetünk a kérdések helyes értelmezése érdekében? Pedagógus és vezető esetében: elvárható a helyes értelmezés (közös szakmai nyelv) Fenntartó esetében: nagyrészt rajtunk múlik Szülők esetében: az információhiány veszély lehet ! Szülői értekezlet – kérdőív bemutatása - közös értelmezés - a kitöltés jelentőségének magyarázata

Mit tehetünk a szakmai munka megismertetése érdekében? Pedagógus, vezető Szakmai együttműködések (munkaközösség, műhelymunkák, munkacsoport), közös projektek, hospitálás, bemutató Látogatás, ellenőrzés, részvétel a szakmai programokon Fenntartó Beszámolók Programok – települési megmozdulásokon való részvétel, meghívás az óvodai rendezvényekre, bemutatókra, nyílt napokra Honlap folyamatos frissítése Más intézményekkel, civil szervezetekkel való kapcsolattartás Szakmai írások, cikkek Szülők Rendszeres tájékoztatás, nyílt kommunikáció Gyermekek értékelése (szülői értekezlet, fogadó órák) Család-óvoda együttműködések (projektek, óvoda-család programok)

A szülői kérdőívről Kérjük, gondolja végig és értékelje, hogy a felsorolt állítások közül melyik milyen mértékben igaz. A legördülő menü segítségével válassza a véleményét tükröző értéket 0 és 5 között, ahol: 5 = teljesen egyetért 4 = többségében így van 3 = általában igaz 2 = többnyire nincs így 1 = egyáltalán nem ért egyet 0 = nincs információja. A „0” megjelölést a kérdőív átlagába nem számítjuk bel

Pedagógus kérdőívezés önértékeléshez Érintett óvodapedagógus kérdőív : Melléklet száma: 1. Kérdések száma: 41+ hitélet Kérdőívet kitöltő személy száma:1 Munkatársak kérdőív: Melléklet száma: 2 Kérdések száma:9 Kérdőívet kitöltő személyek száma: minimum 2 (a pedagógus és a vezető ugyanannyi főt jelölhet meg) Szülők kérdőívezése: Melléklet száma: 3 Kérdések száma: 9 Kérdőívet kitöltő személyek száma: Nem meghatározott Csak akkor, ha a szülői szervezet igényli, és írásban kezdeményezik.

Vezetői kérdőívezés önértékeléshez Érintett vezetői kérdőív : Melléklet száma: 4. Kérdések száma: 40 Kérdőívet kitöltő személyek száma:1 Nevelőtestületi kérdőív: Melléklet száma: 5 Kérdések száma:30 Kérdőívet kitöltő személyek száma: Teljes nevelőtestület Szülők kérdőívezése: Melléklet száma: 6 Kérdések száma: 16 Nem meghatározott Csak akkor, ha a szülői szervezet igényli, és írásban kezdeményezik.

A papír alapú kérdőívek alkalmazásának módja Szükség esetén a kérdőíves felmérés kiegészíthető papíralapú felméréssel, de ebben az esetben az adott válaszok gyakoriságát rögzíteni kell az informatikai rendszerben (amely azt elérhetővé teszi később a tanfelügyelő szakértők számára). Feladatok ebben az esetben: Szülők tájékoztatása Kérdőívek mennyiségének meghatározása Kérdőívek nyomtatása Kérdőívgyűjtő láda kihelyezése Tájékoztató kihelyezése (cél, határidő) Adatok rögzítése

Pedagógusról kapott információk Időben tájékoztatja a szülőket a feladatokról, elvárásokról (személyes kommunikáció, faliújság, e-mail, Facebook) A gyermekem alkotásait, szabad munkáit rendszeresen összegyűjti, értékeli a fejlődést, és számukra is elérhetővé teszi. (fogadó óra) A szülőkkel való párbeszédét a kölcsönös megbecsülés, együttműködésre való törekvés, más véleményének tiszteletben tartása jellemzi. (erőszakmentes kommunikáció, konfliktuskezelés) Értékelése, visszajelzései rendszeresek, aktuálisak. (féléves értékelés, fogadó óra, személyes kommunikáció) Fogadóórán informatív és gyermekem fejlődése szempontjából hasznos tanácsokat ad. (fogadó órára való alapos felkészülés, gyermekismeret, szakmai tudás) Szülői kérdésre időben és pontosan reagál. (személyes kommunikáció, szülői értekezlet, fogadó óra) Segítségért fordulhatok hozzá nevelési problémákkal. (bizalom, hitelesség, szakmai tudás) Felismeri a gyermekek problémáit, tanulási nehézségeit és képes segítséget nyújtani. (szakmai tudás, szakmai együttműködés, felzárkóztatás hiányzás esetén)

KÉRDŐÍV ELŐNYE Információkat kaphat a pedagógus, a vezető arról, A kérdőív legnagyobb előnye, hogy használatával egyidejűleg viszonylag nagyszámú csoport véleménye rövid idő alatt megismerhető vizsgálható. Információkat kaphat a pedagógus, a vezető arról, hogyan látják őket mások, kapcsolatáról a szülőkkel, mennyire elégedettek szakmai munkájukkal, mennyire elégedettek emberi kapcsolatteremtésükkel partnerek feltételezett igényeiről partnerek elégedettségéről, az intézmény értékrendjének megítéléséről, azzal való azonosulásról, segítségével megállapíthatók a kiemelkedő és a fejleszthető területek.

A válaszok A szülői kérdőív állításai (is) sokrétű információt nyújthatnak az óvodapedagógus munkájáról, személyéről, kapcsolatáról a szülőkkel, valamint segítségével megállapíthatók a kiemelkedő és a fejleszthető területek. A válaszok fontos visszajelzések, amelyeket elemeznünk és visszacsatolnunk kell.