AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport találkozása
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szociális kompetencia
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Projektmunka Földrajzolok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Jó gyakorlatok összegzése
Miért is szeretjük az óvodánkat?
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Iskolai szociális segítő
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI Az egészséges életmód, rekreáció (életmódkultúra) alapozása Mozgásos (speciális, sokmozgásos) tevékenységek megismertetése, megszerettetése Pozitív személyiségjegyek alakítása, szokás és normarendszer megalapozása - érzelmi-, erkölcsi nevelés hatékonyságának növelése. Környezeti- és művészeti értékek, szépségek felfedeztetése, ápolása. Természet- és környezetvédelem, környezettudatos magatartás kialakítása. A különbözőség tolerálása, elfogadtatása - inkluzív pedagógiai szemlélet erősítése. Az óvoda-iskola közötti átmenet könnyítése.

A FÜRKÉSZ ÓVODA NEVELÉSI GYAKORLATÁNAK SPECIÁLIS ALAPELVEI Sikerorientált, környezetére nyitott, érdeklődő, természetszerető, magabiztos, jól kommunikáló gyerekek nevelése. Komplex cselekvés útján, felfedező jellegű játékos programok által a természet- és a környezetvédelem fontosságának megismertetése. Ökológiai szemléletmód alakítása, mely lehetővé teszi, hogy környezetükben jól tájékozódó, azt védő, a szépre fogékony, lakhelyükhöz kötődő gyermekeket neveljünk.

FELADATAINK A természethez való pozitív viszony kialakítása, társas együttélésre, valódi tanulási kedvre nevelés. A cselekvéses tanulás lehetőségének biztosítása, a helyszíni tapasztalatszerzés feltételeinek megteremtése.

AZ ÓVODA – MINT NEVELÉSI SZÍNTÉR Belső környezet kialakítása: természetsarkok, akvárium, terrárium, díszmadarak; Gazdasági udvar: törpekecskék, nyulak, baromfik; Udvar: díszfák- és cserjék, sziklakert, kerti tó; Konyhakert: veteményes, gyümölcsfák, gyógy-és fűszernövények; Komposztáló; Szelektív hulladékgyűjtők;

harmonikus kapcsolat kialakítása. A környezettel való harmonikus kapcsolat kialakítása.

SZIKLAKERTI NÖVÉNYEK ÜLTETÉSE

TAVASZI MUNKÁK „HÁZUNK” TÁJÁN

GYÓGYNÖVÉNYES KERT

Háziállatok az óvodában Cél Olyan ökológiai szemléletmód megalapozása, mely rávilágít a „természetben mindenre szükség van, …nincsenek hasznos és káros élőlények” – elv elfogadására.

Háziállatok az óvodában

Felelős cselekvésre nevelés, melyben a legfontosabb elv az élet védelme, tisztelete;

Az állatokkal való együttélés feltételeinek megismerése; Kapcsolatteremtés - a helyes magatartás kialakítása ember-állat kapcsolataiban;

Megtanulják a türelmet, az empátiát és a toleranciát, valamint megtapasztalhatják a hűséget, a ragaszkodást, az elfogadást és a feltétlen szeretetet;

Erősíti a gyermekek közötti kapcsolatokat, az együttérzést, fejleszti az empátiás készségüket, fokozza az együttműködési képességüket;