Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában 2018.09.22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában 2018.09.22."— Előadás másolata:

1 Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában

2

3 Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Az iskola földrajzi elhelyezkedése Bel-Budán, de - a Budai-hegység lábánál - a Dunaparton

4

5

6

7 Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Út a környezettudatos iskoláig 1950-ben létesült, mint vegyipari technikum 1990-től a gyors társadalmi-gazdasági változások és belső innováció következtében jelentős megújulás: 1990/91-től gimnáziumi képzés 1995/96-tól környezetvédelmi szakképzés

8 Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
2001/02-től felnőttoktatás 2006/07-től kötelező beiskolázású szakiskolai osztályok 2007/08-tól felzárkóztató oktatás 2008/09-től a szakképzés a Térségi Integrált Szakképző Központ keretei között

9 Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola
Jelenleg: 44 osztályban 1400 tanuló nevelése-oktatása folyik

10 Iskolánk, mint környezettudatos iskola
A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola mikro-, és makrokörnyezetében is érvényesül

11 Mikrokörnyezet Tanítási órákon, gyakorlatokon
Az IMIP szerint tanmeneteket kell készíteni. A tanmenetekben jelezni kell, hogy az adott tanítási egységben a „zöld” szemlélet hogyan kap szerepet Az óralátogatások-óraelemzések egyik fő szempontja, hogy mennyiben jelentek meg a környezeti nevelési szempontok a tanítási órán

12 Mikrokörnyezet Rendhagyó tanítási órák szervezése
Projectnapok munkaterv szerint

13 Mikrokörnyezet Az érettségi tételek között, valamennyi tantárgyból szerepelnie kell „zöld” tételnek Az órák kezdetét és végét védett madarak füttye jelzi

14 Mikrokörnyezet A tanórán kívüli tevékenységekben
- Környezeti nevelési kortárs-segítő csoport működtetése Szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém-italosdoboz, műanyagflakon, száraz-elem, háztartási olaj, fényforrás) Komposztáló

15

16

17

18

19

20 Mikrokörnyezet Madáretetők az iskolaudvaron Kerékpártároló

21

22

23 Mikrokörnyezet Fényforrások szelektív gyűjtése

24

25

26 Mikrokörnyezet Háztartási olaj gyűjtése

27

28 Mikrokörnyezet Részvétel a Globe-programban -

29 Mikrokörnyezet A BISEL-program bázisiskolája vagyunk

30 Mikrokörnyezet UNESCO Társult Mintaiskola

31 Mikrokörnyezet KÖVET „Zöld iroda” programja

32

33 Kirándulási terv készítése Megemlékezés a Jeles Napokról
Zöld hirdető működtetése

34

35 Mikrokörnyezet Egészséges élelmiszerek az iskolai büfében
Bioital-automata a folyosón

36

37 Mikrokörnyezet Az iskolai környezeti nevelési tevékenységet környezeti nevelési munkaközösség felügyeli. Tagjai: a munkaközösség-vezetők A munkaközösség-vezető az iskolavezetés tagja.

38 Mikrokörnyezet Az iskolai Diákönkormányzatban dolgozik környezetvédelmi referens. Ő a DÖK vezetésének is tagja.

39 Mikrokörnyezet A munkatársak felvételénél a környezeti neveléssel szembeni attitűd kiemelt döntési szempont. A munkatársak évenkénti értékelésénél a környezeti nevelés terén végzett munka kiemelt minősítési szempont

40 Mikrokörnyezet Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra való fokozott odafigyelés Az irodai munkához, a levelezéshez újra-papírt használunk A gyakorlatok jegyzőkönyvezése elektronikusan történik A takarítók környezetbarát takarítószereket használnak

41 Mezokörnyezet Önkéntes munka állatmenhelyeken
Zöld civilszervezetek támogatása

42

43

44

45 Mezokörnyezet Folyamatos graffity-mentesítés
A kidobásra ítélt szobanövények befogadása Környezeti nevelési versenyek szervezése általános iskolások számára Környezeti nevelési versenyek szervezése a társiskolák tanulói részére Véradónap szervezése

46

47

48 Makrokörnyezet Programok szervezése a Föld napján (Nagyköveti látogatás) Részvétel a környezetvédelmi tananyagok digitalizálásában Közreműködés továbbképzések szervezésében Média-megjelenések. (Környezetvédelem, NG. online)

49 Elérhetőség: www. than.hu

50 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában 2018.09.22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések