AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI Az egészséges életmód, rekreáció (életmódkultúra) alapozása Mozgásos (speciális, sokmozgásos) tevékenységek megismertetése, megszerettetése Pozitív személyiségjegyek alakítása, szokás és normarendszer megalapozása - érzelmi-, erkölcsi nevelés hatékonyságának növelése. Környezeti- és művészeti értékek, szépségek felfedeztetése, ápolása. Természet- és környezetvédelem, környezettudatos magatartás kialakítása. A különbözőség tolerálása, elfogadtatása - inkluzív pedagógiai szemlélet erősítése. Az óvoda-iskola közötti átmenet könnyítése.
A FÜRKÉSZ ÓVODA NEVELÉSI GYAKORLATÁNAK SPECIÁLIS ALAPELVEI Sikerorientált, környezetére nyitott, érdeklődő, természetszerető, magabiztos, jól kommunikáló gyerekek nevelése. Komplex cselekvés útján, felfedező jellegű játékos programok által a természet- és a környezetvédelem fontosságának megismertetése. Ökológiai szemléletmód alakítása, mely lehetővé teszi, hogy környezetükben jól tájékozódó, azt védő, a szépre fogékony, lakhelyükhöz kötődő gyermekeket neveljünk.
FELADATAINK A természethez való pozitív viszony kialakítása, társas együttélésre, valódi tanulási kedvre nevelés. A cselekvéses tanulás lehetőségének biztosítása, a helyszíni tapasztalatszerzés feltételeinek megteremtése.
AZ ÓVODA – MINT NEVELÉSI SZÍNTÉR Belső környezet kialakítása: természetsarkok, akvárium, terrárium, díszmadarak; Gazdasági udvar: törpekecskék, nyulak, baromfik; Udvar: díszfák- és cserjék, sziklakert, kerti tó; Konyhakert: veteményes, gyümölcsfák, gyógy-és fűszernövények; Komposztáló; Szelektív hulladékgyűjtők;
harmonikus kapcsolat kialakítása. A környezettel való harmonikus kapcsolat kialakítása.
SZIKLAKERTI NÖVÉNYEK ÜLTETÉSE
TAVASZI MUNKÁK „HÁZUNK” TÁJÁN
GYÓGYNÖVÉNYES KERT
Háziállatok az óvodában Cél Olyan ökológiai szemléletmód megalapozása, mely rávilágít a „természetben mindenre szükség van, …nincsenek hasznos és káros élőlények” – elv elfogadására.
Háziállatok az óvodában
Felelős cselekvésre nevelés, melyben a legfontosabb elv az élet védelme, tisztelete;
Az állatokkal való együttélés feltételeinek megismerése; Kapcsolatteremtés - a helyes magatartás kialakítása ember-állat kapcsolataiban;
Megtanulják a türelmet, az empátiát és a toleranciát, valamint megtapasztalhatják a hűséget, a ragaszkodást, az elfogadást és a feltétlen szeretetet;
Erősíti a gyermekek közötti kapcsolatokat, az együttérzést, fejleszti az empátiás készségüket, fokozza az együttműködési képességüket;