Adminisztráció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
Minimumelvárások, protokollok és sztenderdek a házi segítségnyújtásban
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
JOGSZABÁLYI ANOMÁLIÁK A TÁMOGATOTT LAKHATÁS TEKINTETÉBEN
Jó gyakorlatok a norvég foglalkozási rehabilitációban Kihívások és válaszok konferencia Szombathely Støren- Váczy Blanka szociálpolitikus.
Szabó István - Egyensúlyunkért Alapítvány
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves,
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
TŰZ ÉS MUNKAVÉDELMI MEGBÍZOTTAK ÉVI TOVÁBBKÉPZÉSE A Debreceni Egyetem GF Munkabiztonsági Önálló Osztály (MBO) Szervezésében.
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
A számviteli információs rendszer Jellemzők Modellje
Módszertani ellenőrzés 2010
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Munkahelyi egészség és biztonság
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Debrecen, június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Az igénybevevői nyilvántartás
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Minimumelvárások, protokollok és sztenderdek az idősek klubjában
Szociális alapszolgáltatásokat érintő jogszabályváltozások 2011.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Dr.Gazsi Adrienn november 6.
Fogyatékosok gondozása
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Jogszabály módosítások Budapest
Álláskeresőként történő nyilvántartás
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Az adatvédelem szabályozása
Családtámogató ellátások
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
TÁMOP / Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ A szociális szolgáltatásokat igénybevevők jogvédelme.
Foglalkozási rehabilitáció a társadalmi integráció szolgálatában „Új utak és kihívások a foglalkozási rehabilitációban” Székesfehérvár január 29.
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
TÁMOP / Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ Alapelvek, beszámolási kötelezettségek a jogvédelmi munkában.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai „Eszköztár és kapcsolati háló” Szakmai konferencia Rehabilitációs és Szociális Igazgatóság.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Úton az elektronikus levéltár felé
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Szociális regiszter publikus felület használata
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Főnyilvántartó könyv 1. minta.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

Adminisztráció

GONDOZÁSI NAPLÓ

--- gondozási naplót** vezet. A házigondozó napi gondozási tevékenységéről külön jogszabályban* meghatározottak szerint: --- gondozási naplót** vezet. Kivétel: jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetén nem kell gondozási naplót vezetni és egyéni gondozási tervet készíteni. *29/1993. (II. 17.) Korm. rendelet a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról **1. sz. melléklet a 29/1993. (II.17.) Korm. rendelethez

Gondozási naplót kell vezetni: a házi gondozás során a lakáson az ellátottal kapcsolatos fontosabb eseményekről, az időpont megjelölésével, fel kell tüntetni a gondozott nevét, a lakáson kívüli tevékenységeket.

Gondozási napló a házi segítségnyújtásban, illetve támogató szolgáltatásban részesülőkről

Ellátott otthonában végzett gondozási tevékenység leírása Sor-szám Dá-tum Név Ellátott otthonában végzett gondozási tevékenység leírása Gondozás-ra fordított idő óra/perctől óra/percig Ellátott aláírása Ellátott érdekében végzett egyéb tevékenység leírása Egyéb tevékeny-ségre fordított idő

Havi zárás: Ellátottak száma a hó folyamán:…………………… Gondozási látogatások száma:……………………… Gondozásra fordított idő félórára kerekítve:……… Gondozó aláírása Szolgálat vezetőjének aláírása

FORGALMI NAPLÓ

A családsegítés: szolgáltatásait az 1/2000. (I. 7. ) SzCsM rendelet 7 A családsegítés: szolgáltatásait az 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 7. számú melléklet szerinti esetnaplóban és forgalmi naplóban dokumentálja. E dokumentációt a családsegítő szolgálat vezetője legalább negyedévenként ellenőrzi.

Esetnapló

Esetnaplót kell minden olyan esetben vezetni: amikor a szakmai tevékenység az első interjú kapcsán tett intézkedéssel nem zárható le.

Az esetnapló fedőlapjának a következő adatokat kell tartalmaznia: 1. Nyilvántartásba vétel kelte, száma (a forgalmi napló adata alapján): 2. A kliens neve, születési éve, egyéni azonosító száma (a forgalmi napló adatai alapján): 2.1. Gazdasági aktivitása: itt kell megjelölni, ha a kliens aktív kereső a munkahelyét vagy inaktív kereső (ebből nyugdíjas), illetve munkanélküli státuszát. 2.2. Iskolai végzettsége: a legmagasabb iskolai végzettség alapján kell nyilvántartani. 2.3. Családi állapota: meg kell jelölni, hogy a kliens házastársi/élettársi kapcsolatban gyermek nélküli vagy gyermeket nevelő családban él, illetve egyedülálló.

2.4. Lakóhelye: a kliens állandó bejelentett lakása. 2.5. Tényleges tartózkodási helye, ott-tartózkodás minősége: értelemszerűen töltendő ki. 2.6. Gyermekeinek száma, neve, életkora: 2.7. Gondozásba vételének kelte: a tényleges gondozásba vétel, amely megegyezik a forgalmi napló kitöltésének időpontjával. 2.8. A gondozás megszűnésének kelte: megegyezik a gondozási naplóba tett utolsó bejegyzéssel, vagy az az időpont, amikor a szociális munkás és a kliens a segítő kapcsolatot a megállapodásban foglaltak teljesítésével egyidejűleg vagy más okból lezárják. 3. Esetfelelős neve: akit az intézmény vezetője kijelölt.

Belső tartalom 1. A probléma definíciója: az a kiinduló probléma, amit a kliens és szociális munkás közösen meghatározott, és amelyen dolgozni fog. A később felmerülő problémákat a gondozási folyamat során kell megjeleníteni. 2. Cselekvési terv: a kliens és szociális munkás közösen kialakított megoldási terve a kiinduló problémát illetően. A később felmerülő problémákra készült cselekvési tervet a gondozási folyamat során kell megjelentetni. 3. Megállapodás: írásos dokumentum az elvégzendő munkára vonatkozóan a szociális munkás és kliens aláírásával. 4. Intézkedések: minden, a klienssel kapcsolatos szakmai tevékenység rögzítése.

Forgalmi napló

1. Dátum: a tárgynapi dátum. 2. Sorszám: a tárgyév január 1-jétől 1-gyel kezdődő sorszámozás a tárgyév december 31-éig. 3. Ügyfélre vonatkozó adatok: Egyéni azonosító: az országos számítógépes program egyéni azonosító száma. Személyi adatok: születési év, gazdasági aktivitásra, családi állapotra és iskolai végzettségre vonatkozó adatok. 4. Új ügyfél: az intézményben még nem regisztrált kliens. 5. Régi: az a kliens, akit már korábban regisztráltak, de gondozásba vételre nem került sor, valamint a családsegítő szolgálat által már gondozásba vett és ellátott kliens. 6. Küldő szerv: ha a kliens maga kezdeményezte a kapcsolatfelvételt, őt kell megjelölni, egyéb esetben a problémát jelző magánszemélyt, vagy egyéb intézményt és a hatósági kezdeményezéseket kell itt jelölni.

7. Elsődleges (hozott) probléma típusa: a statisztikai adatszolgáltatással megegyező problématípusonként kell regisztrálni. 7.1. Életvitel 7.2 Családi, kapcsolati (7.2.1 családon belüli bántalmazás) 7.3. Lelki-mentális 7.4. Gyermeknevelési 7.5. Anyagi 7.6. Foglalkoztatással kapcsolatos 7.7. Egészségkárosodás következménye 7.8. Ügyintézéshez segítségkérés 7.9. Információkérés 7.10. Egyéb, éspedig:

8. Eset leírása (felkínált probléma): az intézményt felkereső ügyfél problémafeltárásának dokumentálása, melyből ki kell derülnie az aktuális probléma jellegének. 9. Esetkezelés jellege: az esetmunka válfajainak megjelölésére szolgál a forgalmi napló fejlécében megadott részletezés alapján. A forgalmi naplóban kell vezetni a szolgálatot felkereső ügyfél és a szociális munkás által külső helyszínen felkeresett kliens ellátását is. A védelembe vételt, illetve utógondozást nyilvántartó sort csak az egy forgalmi naplóval rendelkező családsegítést és gyermekjóléti feladatokat is ellátó intézményeknél kell szerepeltetni. Gondozásba vétel: az egyénnel, családdal vagy azok érdekében végzett komplex szakmai tevékenység, amely az első interjú kapcsán tett intézkedéssel nem zárható le. Családlátogatás: a család tényleges tartózkodási helyén végzett szakmai tevékenység.

10. Juttatás: itt kell megjelölni a kliens számára nyújtott anyagi és természetbeni támogatásokat, valamint a szolgálat által nyújtott egyéb szolgáltatások igénybevételét, használatát. 11. Esetfelelős: akinél a kliens gondozásban van. 12. Ügyeletes: aki a saját, illetve más munkatárs által gondozott klienssel aznap valamilyen esetkezelés jellegű tevékenységet végez.

ESEMÉNYNAPLÓ, LÁTOGATÁSI NAPLÓ

Nappali ellátásban részesülők látogatási és eseménynaplója 1/2000. (I.7.) SZCSM rendelet 10. sz. melléklete

Biztosított szolgáltatások Szabadidős programokban való részvétel (Sorszámozott és hitelesített) Dátum:………..év…………………………hónap……………..nap Sor-szám Ellátottak neve Biztosított szolgáltatások Étkezés Ügyintézés Mentális tanácsadás Szabadidős programokban való részvétel Egyéb

Gondozási terv

Gondozási tervet kell készíteni: a) a szakosított intézményi ellátásban részesülő személyre vonatkozóan, b) az átmeneti elhelyezést biztosító intézményi ellátásban részesülő személyre vonatkozóan abban az esetben, ha az ellátást legalább hat hónap időtartamra veszi igénybe, c) az alapszolgáltatásban részesülő személyre vonatkozóan akkor, ha azt az 1/2000. SzCsM rendelet kötelezővé teszi.

Gondozási terv jellemzői: egyénre szabottan határozza meg az ellátásban részesülő állapotának megfelelő: gondozási, ápolási, fejlesztési feladatokat és azok megvalósításának módszereit. A gondozási tervet az ellátás igénybevételét követően 1 hónapon belül kell elkészíteni.

Gondozási terv típusai a) egyéni gondozási terv, b) egyéni rehabilitációs program, c) egyéni fejlesztési terv.

Egyéni gondozási terv: ápolást, gondozást nyújtó intézményben elhelyezett, nappali intézményi ellátásban részesülő személy ellátásához kapcsolódó, meghatározott feladatok ellátásának biztosítása. a fogyatékos személyek otthona kivételével

Egyéni fejlesztési terv fogyatékos személyek rehabilitációs intézményében, fogyatékos személyek otthonában, lakóotthonban elhelyezett személy részére az egyénre szabott bánásmód leírását, az önellátási képesség fejlesztését tartalmazó dokumentáció. Az egyéni fejlesztési terv az ellátott személyről készített (gyógy)pedagógiai, egészségi és mentális állapotra vonatkozó jellemzés alapján készül.

Egyéni rehabilitációs program fogyatékos személyek rehabilitációs intézménye kivételével - a rehabilitációs intézményben elhelyezett személy számára nyújtott: életvezetési, pszichés, mentális, szociális, a foglalkoztatáshoz való segítségnyújtást tartalmazó dokumentáció.

Egyéni rehabilitációs program tartalmazza: segítségnyújtás formáit, a rehabilitáció egyes elemeinek meghatározását a segítő folyamatban, rehabilitációval elérendő rövid és hosszú távú célok meghatározását, a várható eredmények elérésének módját, időtartamát, ütemezését, hiányzó, vagy korlátozottan meglévő személyes funkciók helyreállítása, pótlása érdekében teendő intézkedéseket, konfliktushelyzetek kezelésének, megoldásának módjait, szükség esetén az intézményen kívüli élet, vagy a védett környezetben történő életkörülmények kialakításának módjait, az ellátást igénybe vevőnek a társadalomba, a korábbi közösségébe történő visszailleszkedése érdekében szükséges, koordinált intézkedéseket. A rehabilitációs program eredményeit a programot kidolgozó munkacsoport félévente értékeli, szükség esetén módosítja a programot, meghatározza a további feladatokat.

Foglalkoztatási terv

Milyen tevékenységet végez szívesen szabadidejében? Mi az, amivel szívesen foglalkozna, de jelenleg nincs lehetősége? Hogyan tölti szívesen a szabadidejét?  inkább egyedül  inkább másokkal  mindkettő Szívesen venné-e, ha felolvasnának önnek?  egyénileg  közösségben Milyen jellegű műveket hallgatna?  vers  novella  kisregény, regény folytatásban  egyéb

Milyen videofilmek vetítését igényelné? Kérjük nevezzen meg néhányat! Ismer-e olyan társasjátékot, amelyeket Ön is szívesen játszana? Részt venne-e közös tornában? Igényelné-e közös séták megszervezését? Alkalmanként igényelné-e közös sütés-főzés megszervezését?

Kézimunka-körben tevékenykedne-e? Szívesen közreműködne a dalkörben? Kézimunka-körben tevékenykedne-e? Érdekli-e a rajzolás, festés és más kreatív tevékenységek?  nem érdekli  alkalmanként (irányítás mellett) igen, önállóan, saját szórakoztatásra is Rádiót hallgat-e?  nem  alkalmanként  rendszeresen Rádióhallgatási, TV nézési szokásai: szelektálás nélkül mindent meghallgat/megnéz  tájékozódik, a műsorok közül választ  általában a szórakoztató műsorokat kedveli a prózai műsorokat kedveli  a híreket rendszeresen figyeli  többféle műsor is érdekli

SZABÁLYZATOK

I. Az intézmény működésével összefüggő szabályzatok 1. iratkezelési szabályzat 2. érdek-képviseleti fórum működésének szabályzata

II. Gazdasági szabályzatok 1. számviteli szabályzat 2. pénzkezelési szabályzat 3. anyaggazdálkodási, leltár és selejtezési szabályzat 4. vagyonvédelmi szabályzat

III. Műszaki ellátási szabályzatok 1. munkavédelmi szabályzat 2. tűzvédelmi szabályzat 3. gépjármű használati szabályzat

Szervezeti és működési szabályzat tartalmazza: az intézmény szervezeti felépítésének leírását, a szervezeti ábrát, több személyes gondoskodási forma egy szervezeti keretben történő megszervezése esetén a szervezeti formát, a belső szervezeti tagozódást, a szervezeti egységek megnevezését és feladatkörét, a szervezeti egységek szakmai együttműködésének, az esetleges helyettesítéseknek a rendjét, az intézmény irányítási és működési rendjével kapcsolatos kérdéseket, ideértve a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét, amennyiben a szociális szolgáltató, intézmény költségvetési szerv, a költségvetési szervekre külön jogszabályban előírt tartalmi elemeket.

Anyaggazdálkodási, leltározási és selejtezési szabályzat Kiterjed: az intézmény tulajdonába kerülő anyagokra, technikai eszközökre, melyekről évente a Számviteli törvény szerint leltárt kell készíteni.

Leltár Tartalmazza: tételesen, ellenőrizhető módon a mérleg fordulónapján meglévő eszközöket, forrásokat mennyiségben és értékben. Ki kell terjedni az intézmény tulajdonát képező, vagy kezelésébe adott eszközök és aktívák, valamint ezek forrásai (passzívák) állományának megállapítására. Vizsgálata: a leltározást mennyiségi felvétellel, illetve egyeztetéssel kell elvégezni. Előkészítése: --nyilvántartó kartonokat naprakészen le kell zárni. --tételes felvételhez az anyagokat rendszerezni kell, hogy számba vehetők legyenek.

Leltározási jegyzőkönyv tartalmazza: • leltározási hely megnevezését, • leltározás időpontját, • leltározás módját, leltározás tárgyának megnevezését és darabszámát, felelős személyek aláírását (leltárfelelős).

Selejtezés felesleges, vagy elhasználódott vagyontárgyait az intézmény köteles feltárni és selejtezésükről intézkedni. A selejtezést a gazdasági bizottság vezetője végzi.

A vagyontárgyak selejtezhetővé válnak • fizikai elhasználódás miatt • elavulás, korszerűtlenné válás miatt • helyreállítás aránytalan költségterhe miatt. Készletek selejtezhetővé válnak: • felhasználás, értékesítés nem történt a megelőző 3 évben, • raktározás során sérült, megrongálódott, rendeltetésének megfelelően nem használható,

A selejtezési eljárásról készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell: • a selejtezés helyét, idejét, • a kiselejtezett tárgyak tételes és összegszerű felsorolását, nyilvántartási adatait, • a kiselejtezett eszköz további kezelésére vonatkozó előírásokat, • felelős személyek aláírását (intézményvezető, gazdasági - selejtezési - bizottság vezetője).

A kiselejtezett eszközök megsemmisítése esetén jegyzőkönyvet kell felvenni, mely tartalmazza: vagyontárgy azonosító adatai selejtezés helye, ideje, résztvevői megsemmisítés módja felelős személyek aláírása.

Iratkezelési szabályzat tartalmazza: BEVEZETŐ 1. Az iratkezelés rendszere 2. Az ügyiratkezelés fogalma ÜGYIRATKEZELÉS NYILVÁNTARTÁSA 1. A beérkező iratok, küldemények átvétele 2. A küldemények felbontása - postabontás, szignálás, érkeztetés 3. Az iratok iktatása, továbbszignálás, az átmenő iratok kezelése (ügyintézés) BELSŐ-KÜLSŐ IRATTOVÁBBÍTÁS 1. A belső továbbítás rendszere 2. A továbbítás eszközei 3. Az iratok kiküldése külső szervek részére - kimenő posta

IV. AZ IRATKEZELÉS FELÜGYELETE, ÁLTALÁNOS IRATKEZELÉSI FELADATOK, FOGALMAK 1. Az iratkezelés felügyelete 2. Általános iratkezelési feladatok 3. Az iratok elkészítése 4. A Társaság hivatalos bélyegzői és alkalmazásuk V. IRATTÁROZÁS, IRATSELEJTEZÉS, IRATELLENŐRZÉS ÉS ELSZÁMOLTATÁS 1. Az irattári tételszám alkalmazása. Irattározás (kézi irattározás) a szervezeti egységeknél 2. Iratellenőrzés, iratelszámoltatás VI. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Intézményi nyilvántartás

Nyilvántartás az alap-, nappali ellátás igénybevételéről 6/2003-as ESZCSM rendelet 10. sz. melléklet

Az ellátást igénybevevő neve: lakóhelye: anyja neve: születési helye, ideje: A szolgáltatás igénybevételének kezdete: A szolgáltatás típusa: Újabb szolgáltatás igénybevétele: Az igénybevétel megszűnése (ellátásonként): Dátum: PH. ………………………… intézményvezető