Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÖZBESZERZÉSI ELLENŐRZÉSI RENDSZER ALAKULÁSA A LEGAKTUÁLISABB EURÓPAI UNIÓS BIZOTTSÁGI AUDITTAPASZTALATOK ALAPJÁN DR. SIMON ANNAMÁRIA.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
A év értékelése és a év újdonságai
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
WORKSHOP A duális képzésekről Budapest, május 24.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Jakab Péter ügyvezető igazgató MKB Bank ZRt. Bankbiztonság
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
középfokú felvételi eljárás
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
BTMN.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Hallgatói ösztöndíjak
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Szakmai gyakorlat tájékoztató
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Szabálytalanságkezelés
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

2017.12. 05. Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit A szakindításról 2017.12. 05. Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit 1

A mai nap témái A szaklétesítés, szakindítás folyamata Szakindítási szabályzat Részletek - MAB szakindítási űrlapok Kérdések 1

Szaklétesítés 1 - Egyetemen kívüli szereplők EMMI OH MAB szakmai/gazdasági kamarák, ágazati miniszter, munkaadói szervezetek, MRK, FTT PTE 1

Szaklétesítés KKK, indoklás KT szándék-nyilatkozat, OKB, GFB EMMI miniszter Szakmai vélemények MAB Szenátus OH Képesítési Jegyzék, KKK módosítás szakindítás 1

Szakindítás 1. – Egyetemen belüli szereplők Tanár-képző Központ GFB OKB Rektori Tanács Szenátus Kari Tanács kari bizott-ság Dékán/dékáni tanács Szak- felelős intézet/tanszék 1

Szakindítás 2. Karon belüli kezdemé-nyezés Szenátus OH MAB OH (FIR) Regisztrált szak Karon belüli kezdemé-nyezés Szándéknyilatkozat benyújtása az OKB-hoz, GFB-hez OKB, GFB támogatása MAB szakindítási dokumentáció kidolgozása Szenátusi előterjesztés (KT, OKB, GFB, TK) Szenátus OH MAB OH (FIR) Szakindítás (felvi, NEPTUN) 1

A szaklétesítés és a szakindítás rendje, valamint az oktatási együttműködések és a szakok belső minőségellenőrzésének alapvető szabályai a Pécsi Tudományegyetemen Teljesen új szabályzat Szakétesítés, szakindítás szabályai Oktatási együttműködések, tantárgy-konszolidáció Szakok belső minőségellenőrzése 1

Új eljárási rend – régi szereplők Kétkörös: szándéknyilatkozat + akkreditációs dokumentum Foksz, BA, MA, O (ami a 139/2015-ben szerepel) SZT Közös képzés Szereplők Dékán, szakfelelős, akkreditációs felelős Szenátus, OKB, GFB, TK, KT 1

Szakindítás 3. – idegen nyelvű képzések Idegen nyelven indítandó képzéseknél benyújtandó: oktatók nyelvi kompetenciája, tantervi háló, magyar tantervtől való esetleges eltérés indoklása, idegen nyelvű szakirodalom, nyelvi infrastruktúra (TO-ügyfélszolgálat, szabályzatok, stb.) 1

Szakindítás 4. – Közös képzések Már a képzéstervezés folyamatában az OIG és JIF együttműködését kérni! magyar – magyar közös képzések magyar – külföldi közös képzések Joint degree (mindig szaklétesítés!) Dual/double vagy multiple degree Oktatási együttműködésen alapuló közös képzések 1

Szakindítás 5. – a nem graduális képzések 1. Szakirányú továbbképzések esetén Oktatói web – ügyintézés - kérvények https://h.neptun.pte.hu/oktato/ 2. Pedagógus továbbképzések http://pedakkred.oh.gov.hu/PedAkkred/ (3. Felnőttképzések https://felnottkepzesiengedely.munka.hu/ ) 1

Oktatási együttműködések, tantárgykonszolidáció Oktatási együttműködések (kompetencia alapon) blanketta- szerződések elérhetőek Az OKB kapott felhatalmazást: együttműködési kötelezettség megállapítására az oktatási együttműködések adatbázis tartalmának meghatározására a licence díj mértékére, alkalmazásának eseteire a tantárgy-konszolidáció végrehajtásához szükséges szabályok megállapítására 1

Szakok minőségellenőrzése Önellenőrzés – cél: szakindításkori követelményeknek való megfelelés Szakfelelős végzi, a dékán számol be az OKB-nak és a Szenátusnak 3 évente (új szakok esetében: indítás +1+3 év) (először a 2019/20-as tanévben) vagy soron kívül OKB – szempontrendszert készít Nem-megfelelőség esetén intézkedési terv készítése Az intézkedési terv végre nem hajtása és/vagy nem megfelelősége esetén – a szak hirdethetőségének felfüggesztése (Szenátus, OKB javaslatra) 1

MAB-űrlapok Ismeretkör, ismeretkör-felelős/tantárgyfelelős Mobilitási ablak (Vhr-ben, a szakindítás feltétele: a képzés során külföldi részképzés céljából a tantervbe épített, nemzetközi hallgatói mobilitásra felhasználható időszak) Képzés jellege (KKK: kiemelten elméletorientált, elméletorientált, kiegyensúlyozott, gyakorlatorientált, kiemelten gyakorlatorientált) Művészeti díj – tudományos fokozat megfeleltetése (pl. 26/2016. (IX.9.) EMMI rendelet – az EMMI miniszter által adományozható kitüntetésekről) 1

1

Köszönöm a figyelmet! vaszari.judit@pte.hu 1