Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Advertisements

A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Grafológia. Tű Valéria 7.b Homola Melinda 6.a Jánoska Dorina 5.a.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Segíteni vagy megmenteni
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
A szaktanácsadásról.
Konfliktusok az iskolában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A szakképzési rendszer modellje
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
A beteggé válás folyamata
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Munkagazdaságtani feladatok
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Munkagazdaságtani feladatok
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
U8 – U10 célok a szezonra.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Iskolai szociális segítő
Baranya Megyei Önkormányzat
Színházi élet - Németh Antal
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Előadás másolata:

Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára Így élhetsz jól diabétesszel dr. Molnár István

Kihívás: a diabétesz folyamatos ön-menedzselése. de a tudni és tenni között óriás szakadék van. Legtöbben tudjuk, hogyan változtassuk viselkedésünket (lásd betegtájékoztatók). Forrás: http://m.cdn.blog.hu/ Így szinte mindenki belevágott étkezésével és/vagy fizikai aktivitásával kapcsolatos „reformokba”. Pár nap/hét múlva azonban … dr. Molnár István

Tréningünk fő célkitűzése A részvevők életminőségének és munkavégző képességének megőrzése, A betegség lefolyásának optimalizálása. A veszélyeztetettek védése. Magyarországon becsülhetően 800ezer ember él diabétesszel, és ugyanennyi veszélyeztetett dr. Molnár István

Eszközök a részvevők számára A tények elfogadása Értékeink szerinti elkötelezett cselekvés. Felelősség-vállalás nélküli szorongás helyett szorongás nélküli felelősségvállalást. dr. Molnár István

Reális lehetőséget/eszközöket adunk viselkedésük alakítására Betegségük önálló és folyamatos menedzselésének fő területei: Pontos gyógyszerelés, Diéta, Fizikai aktivitás, Glükóz-szint rendszeres mérése – naplózása és Stressz-enyhített életmód. dr. Molnár István

Tartós hatást célzunk meg A tréning intenzív¤, 2 alkalommal 3 – 3 óra, optimális csoportlétszám 8 – 10 fő. Csoport-hatás kihasználása, Sok megbeszélés, gyakorlat, saját élmény, Csakis tudományos alapokon, Egyenrangúságon alapul, megerősítő hatású, A napi önmenedzselő rutint segítjük elő. ¤Viszont modulokból áll dr. Molnár István

A tréning sarkalatos pontjai I. Elfogadás Szükségessége, tanulhatósága. Technikai segédeszköz: relaxációs/szenzitizáló légzés. Célok helyett – értékek. Egészséggel kapcsolatos , egyéni élet-értékek azonosítása. Forrás: http://tudasbazis. sulinet.hu/ dr. Molnár István

A tréning sarkalatos pontjai II. Gondolatom nem én vagyok: sakktábla-metafora. Tudatos étkezés. Szövődményekről Magabiztos (nem agresszív és nem manipulatív) kommunikáció(ja betegségemnek). Szív, erek, szem, vesék, lábak, neuropátia és lényegében bármi más. dr. Molnár István

A tréning sarkalatos pontjai III. Értékből cél. Célból napi tevékenység. Mi gátol célomban? Külső és belső (gondolati) akadályaink. A busz utasai. Forrás: http://rosspsychology.com Naplózzunk! Glükóz értékeket Céljaink akadályait + mit tettem ellene. dr. Molnár István

A tréning sarkalatos pontjai IV. Az ön-menedzselés két fő pontja: Diéta, Fizikai aktivitás. Akarat (aktuális cél) és hajlandóság (betegséggel kapcsolatos érték). A cél teljesül, míg az érték állandó. Önmagunk feltétlen szeretete és elfogadása. Ez már gyakorlati útravaló. Továbbiak: pontos gyógyszerelés, jó (belső) kommunikáció és stressz-mentesítés dr. Molnár István

Köszönöm szíves figyelmüket dr. Molnár István