A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. második foglalkozás.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Regős Gábor Könyvelőirodák Országos Szövetségének elnöke Hagyományos számlázás sajátosságai integrált környezetben KÖNYVELŐIRODÁK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Dr. Kovács László Főtitkár
JSA/LMRA – Veszélyazonosítás a munkavégzés előtt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Áramlástani alapok évfolyam
Nemzeti parkok szerepe az ökológiai szemlélet megismertetésében és formálásában
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Levegőszennyezés matematikai modellezése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
1993-as közoktatási törvény
KEHOP kódszámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt Szakmai bemutatása Dr. Domokos Endre Veszprém, április 25.
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Környezeti teljesítményértékelés
Projektmunka Földrajzolok
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Vállalatgazdaságtan (BAI0030L; GZB2320L) 2017/18 tanév I. félév
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Környezeti Kontrolling
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
MIT KELL TUDNI A NUKLEÁRISENERGIA ALKALMAZÁSÁRÓL AZ ÚJ OKJ-BEN
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Megfigyelés és kísérlet
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Hagyományos megjelenítés
Szabálytalanságkezelés
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása

Általános jellemzés A földrajzi kísérletekkel a természetben végbemenő jelenségeket és folyamatokat mesterséges környezetben végezzük el és figyeljük meg. A kísérletezés során a tényezők változtatásával dinamikusan szemléltethetők a különböző kölcsönhatások. A földrajzi kísérletek túlnyomó többsége modellkísérlet. A természeti kísérletek ritkák.

A földrajzi kísérletek alkalmazása Demonstrációs kísérletek. A tanító végzi el. Pl. törvénymegállapító kísérletekkel a tanulók induktív úton haladva jutnak el az általánosításig. Bizonyító kísérletek. A tanító közli a természeti folyamat törvényszerűségeit, majd kísérletekkel igazolják. Pl. a síksági folyó kanyarogva folyik, különböző részein eltérő munkát végez > terepasztal

A földrajzi kísérletek alkalmazása Tanulói kísérletek. A tanulók végzik el egyénileg, párosan vagy csoportosan. Az irányítás és az értékelés a tanító feladata. Gondos előkészítést igényel. Be kell tartani a kísérletek algoritmusát.

A kísérletek előkészítése Törekedni kell arra, hogy a legegyszerűbb anyagokat és eszközöket használjuk, amelyekkel a jelenségeket jól be lehet mutatni. A kísérletet úgy kell megtervezni, hogy a tanulók jól lássák a jelenségeket. A kísérletek a jelenségek lényegére irányuljanak. Legyenek bennük természet- és környezetvédelmi szempontok is. A tanító előre végezze el a kísérleteket és állítsa be a pontos paramétereket!

A kísérletek végrehajtása A kísérlet céljának meghatározása. Problémafelvetés > tanító. Válaszok > tanulók. Összefüggések megállapítása. Az eszközök bemutatása használata. A balesetveszély megbeszélése. Megfigyelési szempontok megadása. A kísérletezés közben a tanulók figyelmét a fontos jelenségekre kell irányítani.

A kísérletek végrehajtása A tanulók mondják el látottakat. A tanító irányítsa a figyelmüket a lényegre. A látottak, hallottak alapján állapítsanak meg általánosításokat és törvényszerűségeket. A kísérlet rögzítése rajzban és írásban. A megismert törvényszerűségeket a valóságos folyamatokhoz kell kapcsolni. A tanulók munkájának az értékelése.

Jellemző földrajzi kísérletek az alsó tagozatban A szél keletkezése. A szél munkája, a homokmozgás. A folyó felszínalakító tevékenysége. Eróziós folyamatok. Vulkánosság. A Föld forgása és keringése a Nap körül. Csapadékképződés.