Tűzoltó legyek vagy katona. Ejtőernyős vagy gyilkos

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A társadalmi felelősségvállalás jelentősége, érvényre juttatása Huber Helga szakértő Tel:
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Mayer József Budapest február 27.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Kockázat és megbízhatóság
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A beteggé válás folyamata
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Család és iskola Nevelés.
Isten hozott! A család mint nevelő, és a hit továbbadója.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Munkanélküliség.
Compliance és Corporate Governance
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A személyiség mint komponensrendszer
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az iskolai szervezet és fejlesztése
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A SIKERTELENSÉG NÉHÁNY OKA
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Tűzoltó legyek vagy katona. Ejtőernyős vagy gyilkos Tűzoltó legyek vagy katona? Ejtőernyős vagy gyilkos? Mi a közös és mi a különbség személyiséglélektani szempontból? Dr. Mayer Krisztina Magyar Edzők Társasága „Kockázatvállalás és siker a sportban” Konferenciája Budapest, 2016. nov. 16.

Az ingerkereső személyek folytonosan új, összetett, változatos, arousal emelő élményeket keresnek. Több ingerre van szükségük ahhoz, hogy jól érezzék magukat és, hogy optimálisan tudjanak teljesíteni.

Rezíliencia: az egyén sikeres alkalmazkodása veszélyeztetett életkörülmények ellenére.

Stabil, elsődleges tárgykapcsolat Érzelmileg támogató nevelői légkör Családi minták a konstruktív coping stratégiákra Felelősség vállalás a családon belül Én-hatékonyság Pozitív énkép

Egyénfüggő, hogy egy teljesítményhelyzetben a sikerorientáció vagy a kudarckerülés a hangsúlyos.

A sikerorientált személyek kitartóak, biztosak a képességeikben A sikerorientált személyek kitartóak, biztosak a képességeikben. A kudarcra fokozott erőfeszítéssel reagálnak. A kudarckerülő személyek kudarc esetén hamar feladják a küzdelmet és a sikerről sem hiszik el, hogy saját maguknak köszönhetik.

Cloninger személyiségmodellje egységes biopszichoszociális elméletbe próbálja integrálni a normál személyiségváltozókat, a pszichiátriai zavarokat, a neurobiológiai mechanizmusokat és a tanuláselméletet.Két fő oldalról közelíti meg a személyiség fogalmát, ezek: a temperamentum és karakter.

A temperamentum az emocionális ingerekre adott automatikus válaszokban megnyilvánuló különbségeket jelenti, ezek túlnyomórészt öröklöttek, vagyis viszonylag függetlenek a környezettől. A karakter az önmagunkra, másokra és a világra vonatkozó fogalmak halmazát jelenti. Tehát amíg a temperamentum az alapvető érzelmi válaszmintázatokat, szokásokat és a hangulatot határozza meg, addig a karakter a szándékot, az attitűdökét és a célokat befolyásolja. A temperamentum tehát a születéskor meghatározott prediszpozíciókat jelenti, a karakter pedig azt mutatja, amit a személy szándékosan megvalósít önmagából.

Vizsgálati személyek (592) Proszociális kockázatkeresők (170) Antiszociális kockázatkeresők (194) Extrém sportolók (71) Kontrollcsoport (97+60)

Rövidített Szenzoros élménykereső Skála (BSSS-8) (Hoyle et al, 2004) Vizsgálati eszközök: Rövidített Szenzoros élménykereső Skála (BSSS-8) (Hoyle et al, 2004) Rezíleincia kérdőív (RS-15) (Neill és Dias, 2001) Teljesítménymotiváció kérdőív (AMS-R) (Lang és Fries, 2006) Temperamentum és Karakter Kérdőív (TCI) (Rózsa, 2005)

Szenzoros élménykeresés eredményei

Rezíliencia eredményei

A teljesítménymotiváció eredményei

TCI eredményei

Az extrém sportolók sajátosságai: Jellemző az új ingerekre, jutalmakra adott intenzív válaszok Impulzívak, szívesen explorálnak Ingerlékenyek, féktelenek, extravagánsak (magas Újdonságkeresés) Jellemzi őket az élmények ismétlődése keltette nyugtalanság (magas Unalomfogékonyság) Optimisták, gondtalanok, mentesek a gátlásoktól, magabiztosak, kedvelik a társaságot

Nem félnek a veszélytől, energikusak, szókimondók (alacsony Ártalomkerülés) Kezdeményezőek, a célok megvalósításához szükséges szervezőkészség és leleményesség (magas Önirányítottság) Jellemzi őket a veszélykeresés, a versenyszellem, extraverzió Vonzódnak a kockázatos sporttevékenységekhez (magas TAS) Preferálják a bulikat, a hazardírozást (magas Dis)

A proszociális kockázatvállalók sajátosságai: Magabiztosak, nem félnek a veszélytől, optimisták, tele vannak energiával, kedvelik a társaságot (alacsony Ártalomkerülés) Érzékenység, együttérzés,melegszívűség, segítőkészség, Vágynak mások elismerésére (magas Jutalomfüggőség)

Kezdeményezőkészség, leleményesség, önelfogadás, késleltetés (magas Önirányítottság) Toleránsak, empatikusak, segítőkészek és könyörületesek (magas Együttműködés) Jellemzi őket a hősiesség, meggyőző rámenősség, hiszékenység és tapadósság (magas Jutalomfüggőség és alacsony Ártalomkerülés) Jó hangulat, kedvesség, magabiztoság (alacsony Ártalomkerülés és alacsony Újdonságkeresés)

Nyíltság, közvetlenség, hagyománytisztelet és autokratikusság (alacsony Újdonságkeresés és magas Jutalomfüggőség) Konzervatívak, konzisztensek, figyelnek a részletekre (rendezett karaktertípus) Nagyfokú unalomtűrés (alacsony BS) Magas rezíliencia szint

Az antiszociális kockázatvállalók sajátosságai: Szociálisan elkülönültek, érzelmileg hidegek, gyakorlatiasak Felfüggesztik a nem jutalmazó aktivitásaikat és kapcsolataikat (alacsony Jutalomfüggőség) Nem jellemzi őket a felelősségtudat, az eredményesség és az önelfogadás Kevésbé képesek a késleltetésre, önkontrollra, a szabályok betartására (alacsony Önirányítottság)

Szociálisan intoleránsak, nem empatikusak Ellenségeskedőek, bosszúállóak és gyülölködők (alacsony Együttműködés) Jellemző rájuk a spiritualitás, az énhatárok kitágulása (magas Transzcendencia) Vonzódnak az alkoholhoz és bulikhoz (magas Dis) és nem vonzódnak a kockázatos sporttevékenységekhez (alacsony TAS) Az állandó egyformaság nem okoz nyugtalanságot (alacsony BS) A nehézségekkel terhelt élethelyzetekhez nehezen alkalmazkodnak (alacsony rezíliencia szint) Kudarckerülő teljesítménymotivációs attitűd

Köszönöm a figyelmet!