Tesztfejlesztési módszertani kutatások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Elítéltek alap- és funkcionális írásbeliséghez kapcsolódó képességeinek felmérése, fejlesztése a sikeres reszocializáció és munkaerőpiaci érvényesülés.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Hétköznapi élet a XI-XIII. században.  A lovagi életmód  A 11. sz. alakul ki,   volt erős központi hatalom Európában  Arisztokrácia feladata volt.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A Matematikai szorongás hasonlóságelemzési modellje
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
1Transzplantációs Alapítvány
Variálható Sport Létra 3D Cseresznyés Ferenc – Kertész Tamás
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
ELŐNYÖK – megbízható működés
Természeti erőforrások
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Magyarország: logisztikai központ
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az autentikus szövegek szerepe a szaktárgyi órákon
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
A létminimum-számítás megújítása
Appok, kütyük, biztosítások...
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Bemutatkozik az iskolapszichológus
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Vállalkozóvá válás elősegítése a generációk közötti tudásátadással
Olvasási szokások, olvasási nehézségek
NEMZETKÖZI STAND UP COMEDY KUTATÁS
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Diagnosztizált Nobel díjasok
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Lorem ipsum.
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
Előadás másolata:

Tesztfejlesztési módszertani kutatások Bernáth lászló 2017.02.07.

Milyen teszteket használnak az iskolapszichológusok? És más, a diákok életébe beleszóló szakemberek (pl. minek alapján diagnosztizálnak valakinél diszkalkuliát)? Iskolai klíma és személyiség viszonya

Tesztfejlesztés, adaptálás Tanulási stílus Matematikai szorongás Tanítási stílus Téri képességek Iskolai klíma és személyiség viszonya

Tanulási stílus A skála neve tételszám Cronbach α teszt-reteszt Auditív-aktív 4 0,85 0,84 Auditív-befogadó 0,78 0,70 Vizuális-ábra 8 0,76 0,72 Vizuális-szöveg 9 Mozgás 6 0,87 Csend 0,88 0,92 Társas Értelmes tanulás 10 0,79 0,80 Intuitív

Matematikai szorongás A matematikai szorongás a matematikai teljesítmény között negatív kapcsolat van (Hembree,1990) Ez pedig azért elgondolkodtató, mert a 2012-es PISA felmérés alapján (OECD, 2013), az OECD országok 15 éves diákjainak több mint 30%-a számolt be matematikai szorongásról.

Matematikai szorongás „…a számolási nehézség nagyobb hátrányt jelent az egyén életében, mint az írás-olvasás hiánya: hiszen kevesebbet keresnek, kevesebbet költenek, könnyebben megbetegednek, hamarabb kerülnek összetűzésbe a törvénnyel és több segítségre van szükségük az iskolában.” (Butterworth, Varma és Laurillard, 2011, 1049. old.).

Matematikai szorongás MAS-UK (U.K. Scale for Matematics Anxiety; Hunt, Clark-Carter és Sheffield, 2011) A skála neve Cronbach α teszt- reteszt A teljes teszt 0,89 0,88 Matematikai szorongás mindennapos/ társas helyzetekben 0,82 0,86 Matematikai műveletekkel kapcsolatos szorongás 0,83 Matematika obszervációs szorongás 0,81

Matematikai szorongás AMAS (Abbreviated Math Anxiety Scale; Hopko et al., 2003) 9 tételt tartalmaz, melyek 2 skálán mérnek: matematikai tanulási szorongás és matematikai feladat szorongás

Tanítási stílus Téri képességek Iskolai klíma és személyiség viszonya

Köszönjük a figyelmet!