Előzetes piaci konzultáció 2017. augusztus 29. ESZ Zrt. Fogaskerekű utca 4-6
Az eljárás előkészítése Kbt. 28. § (4) A közbeszerzési eljárás megindítása előtt az ajánlatkérő független szakértőkkel, hatóságokkal, illetve piaci résztvevőkkel előzetes piaci konzultációkat folytathat a közbeszerzési eljárás előkészítése, valamint a gazdasági szereplők - tervezett beszerzésre és annak követelményeire vonatkozó - tájékoztatása érdekében. Az ajánlatkérő köteles minden szükséges intézkedést - különösen a releváns információk közlését a közbeszerzési dokumentumokban, valamint a megfelelő ajánlattételi határidő meghatározását - megtenni a verseny tisztaságára, a gazdasági szereplők esélyegyenlőségére és egyenlő elbánására vonatkozó alapelvek érvényesülése érdekében.
Összeférhetetlenség Kbt. 25. § (7) A (3) bekezdés alkalmazásában nem eredményezi a verseny tisztaságának sérelmét és nem összeférhetetlen az olyan személy (szervezet) részvétele az eljárásban, a) akitől, illetve amelytől az ajánlatkérő az adott közbeszerzéssel kapcsolatos helyzet-, piacfelmérés, illetve a közbeszerzés becsült értékének felmérése érdekében a közbeszerzés megkezdése időpontjának megjelölése nélkül, kizárólag a felmérés érdekében szükséges adatokat közölve kért tájékoztatást, b) aki, illetve amely az ajánlatkérő által folytatott előzetes piaci konzultációban [28. § (4) bekezdés] vett részt, c) akitől, illetve amelytől az ajánlatkérő a támogatásra irányuló igény (pályázat) benyújtásához szükséges árajánlatot kapott, feltéve, hogy az a), b) vagy a c) pont alkalmazása kapcsán az ajánlatkérő nem közölt vele a közbeszerzési eljárás során az összes ajánlattevő vagy részvételre jelentkező részére rendelkezésre bocsátott adatok körét meghaladó információt.
human anti-D human prothrombin komplex 2018. január 15-ig van érvényes szerződés; „Összeér” május, június. Nyílt eljárás; 105. § (1) a) (egy ajánlattevő) 105. § (2) a) (több ajánlattevő); Rangsor kerül meghatározásra; Rangsortól való eltérés objektív szempontok mentén; Mennyiségek: kötelezően megajánlandó teljes mennyiség; szállítási kötelezettség; lehívási kötelezettség; Keretmegállapodás hatálya = teljesítési időszak (nincs hosszabbítás)
0,9% NaCl infúzió 2017. november 30-ig van érvényes szerződés; „Összeér” május, június; Nyílt eljárás; 105. § (2) a) (több ajánlattevő); Rangsor kerül meghatározásra; Rangsortól való eltérés objektív szempontok mentén; Mennyiségek: kötelezően megajánlandó teljes mennyiség; szállítási kötelezettség; lehívási kötelezettség; Keretmegállapodás hatálya = teljesítési időszak (nincs hosszabbítás);
Alapvető lehetőségek, kötelezettségek Az ÁEEK két (2) objektív szempontot határoz meg, amelyek az alábbiak: Minden rész vonatkozásában a legkedvezőbb ár; Terápiás szakmai gyakorlat, amelynek tartalma az adott részek esetében eltérő lehet. Amennyiben Intézmény az adott résznél meghatározott „terápiás szakmai gyakorlat”, szempontjait alkalmazva rendelne meg a rangsorban első helyen szereplőtől eltérő készítményt, ezt csak a közforgalmú, fiók- és kézigyógyszertárak, továbbá intézeti gyógyszertárak működési, szolgálati és nyilvántartási rendjéről szóló 41/2007. (IX. 19) EüM rendelet 35. §. szerint felállított gyógyszerterápiás bizottság (a továbbiakban „Bizottság”) egyetértésével teheti. Az Intézmény Bizottság egyetértésével jogosult az adott hatóanyagnál megadott alkalmazási feltételek alkalmazásával előre kalkulálni a várható felhasználási arányt a nyertes készítmények vonatkozásában, és ezt lejelenteni az ÁEEK részére. Intézmény ugyanakkor mindenkor a rangsortól való tényleges eltérést dokumentálni köteles, és ezt ajánlatkérő, mint központi beszerző szervezet részére Korm. rendelet 3. §. (7) alapján lejelenteni, figyelembe véve az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseit a személyes adatok, illetve különleges adatok vonatkozásában.
Központosított közbeszerzés Kbt. 31. § (5) A központosított közbeszerzési eljárásokban - az e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott kivételekkel - a központi beszerző szerv és a gazdasági szereplők között minden írásbeli kommunikáció - ideértve a részvételi jelentkezések és ajánlatok benyújtását is - elektronikus úton történik. Hatályos 2017. február 1.
Az alkalmassági követelmények 65. §(5) A (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelő ténylegesen szükséges mértékű előírásnak a referenciák körében azt kell tekinteni, ha az ajánlatkérő az adott közbeszerzés - a 19. § (3) bekezdésének alkalmazása nélkül számított - értékének legfeljebb 75%-át elérő összegű, mennyiségi meghatározás esetén az adott közbeszerzés legfeljebb 75%-át elérő mennyiségű vagy mértékű, és tárgyát tekintve az adott közbeszerzéssel műszakilag egyenértékű korábbi szállítás, építési beruházás, illetve szolgáltatás igazolását követeli meg. Az ajánlattevőktől megkövetelt árbevételi adatokra vonatkozó minimumkövetelményt az ajánlatkérőnek úgy kell meghatároznia, hogy - az éves teljes árbevétel vizsgálata esetén - az a gazdasági szereplő, amely rendelkezik az ajánlatkérő által vizsgált üzleti évben vagy években összesen az adott közbeszerzés - a 19. § (3) bekezdésének alkalmazása nélkül számított - értékét elérő teljes árbevétellel, vagy - a beszerzés tárgya szerinti árbevétel vizsgálata esetén - az adott közbeszerzés - a 19. § (3) bekezdésének alkalmazása nélkül számított - értékének 75%-át elérő összegű, a beszerzés tárgya szerinti árbevétellel, nem minősülhet alkalmatlannak.
321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról 22. § (3a) Az ajánlatkérő a (2) és (3) bekezdésben foglaltak szerint a referenciaigazolásban csak abban az indokolt esetben követelheti meg az ellenszolgáltatás összegének feltüntetését, ha a korábbi teljesítéshez kapcsolódóan nem írható elő olyan mennyiségi meghatározás, amelyre a Kbt. 65. § (5) bekezdésében foglalt százalékos viszonyítás az ajánlatkérői előírás arányosságának megítélésére alkalmazható. Hatályos 2017. június 1.