Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Tanárképző Központ Eger február 9.. Ki a gyakornok? 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Schmidt Istvánné Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Egri Pedagógiai Oktatási Központ
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára

Változások Törvényi változások OFI Oktatási Hivatal feladatai 48/2012-es EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról 20/2012-es EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről 326/2013 Kormányrendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról OFI KLIKK Ped. intézetek Educatio NKft Oktatási Hivatal feladatai POK-ok létrehozása

Intézményrendszer fejlesztése 2015. április 1-jétől az Oktatási Hivatalba került pedagógiai-szakmai szolgáltatások ellátása Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztály Pedagógiai Oktatási Központok (POK) Szaktanácsadók Köznevelési intézmények Köznevelési intézmény fenntartók

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszerének változásai Oktatási Hivatal közreműködik pedagógiai-szakmai szolgáltatások országos szakmai irányításában biztosítja és megszervezi a szakmai szolgáltatásokat vezeti a szakmai névjegyzéket és ellátja az ezzel kapcsolatos hatósági feladatokat

Cél: A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerszintű biztosítása egységes elvek éves munkatervek éves, féléves intézményi igényfelmérésre átlátható szervezés foglalkoztatás igazodása a helyi és az országos elvárásokhoz, igényekhez tanulói eredményesség növelése

Oktatási Hivatal POK KPSZTI A pedagógiai oktatási központok (OH-POK) – a Hivatal önálló szervezeti egységei, amelyek ellátják a Hivatal pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal kapcsolatos helyi feladatait (állami intézményekben) hatósági feladatokat is ellátnak

Pedagógiai-szakmai szolgáltatások pedagógiai értékelés szaktanácsadás, tantárgygondozás a pedagógiai tájékoztatás tanügy-igazgatási szolgáltatás a pedagógusok képzésének továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése a tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása tanulótájékoztató, -tanácsadó szolgálat” lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése

Szaktanácsadás nevelési és tantárgy-pedagógiai módszerek, eszközök, eljárások megismertetése, terjesztése pedagógiai dokumentumok elemzése, készítése, alkalmazásának segítése pedagógiai módszerek és pedagógiai fejlesztő tevékenység segítése nevelési eszközök, tankönyvek, taneszközök, nevelési-oktatási programok kiválasztásának segítés egyéni szakmai tanácsadás köznevelés rendszerszintű fejlesztéseinek támogatása

Szaktanácsadói feladatok Egyéni fejlesztő célú szaktanácsadás Intézményi szintű feladatok Tájékoztatók Dokumentumok elemzése Mérés-értékelés Fejlesztési terv készítése Munkaközösségek munkájának segítése Tankönyvbemutatók Bemutatóórák / -foglalkozások Önértékelés Szakmai – módszertani tanácsok

Szaktanácsadói feladatok Pedagógiai intézeti feladatok Versenyek szervezése Szakmai napok szervezése, aktív részvétel Előadás tartása, műhelyfoglalkozás vezetése Programszervezés pedagógusok számára Tantárgygondozói feladatok Igényfelmérés Mérés-értékelési feladatok Nemzetiségi intézmények támogatása Jó gyakorlatok gyűjtése

Szaktanácsadói feladatok Saját intézményben végzett feladatok Önértékelés – tartalmi kérdések Dokumentumelemzés, -készítés Mentori feladatok Munkaközösség támogatása Versenyszervezés, -lebonyolítás Részvétel képzéseken, továbbképzéseken OH-nak végzett feladatok POK megbízások teljesítése – előzetes egyeztetés

Nem szaktanácsadói feladatok Szerződés alapján végzett munkák érettségiztetés, érettségi ügyelet érettségi elnöki feladatok érettségi dolgozatok javítása versenyszervezés, -lebonyolítás Beosztással járó feladatok tanulmányi kirándulás tanulók felkészítése, kísérése korrepetálás ünnepély szervezése Egyetemi tanulmányok

Szaktanácsadók munkaideje legfeljebb heti 18 óra neveléssel-oktatással / 25 óra neveléssel lekötött munkaidő 1 szaktanácsadói nap legfeljebb 25 tanítási napon pedagógiai-szakmai szolgáltatások körébe tartozó feladatok ellátása

Feladatok beosztása intézményi igényfelmérés (4 alkalom) kapcsolattartás, támogató tevékenység, munkaközösségek segítése, bemutatóórák, stb. (10 alkalom) KPSZTI-től kapott feladatok (4 alkalom) saját intézményben végzett tevékenység (6 alkalom) szaktanácsadói feladatokra felkészítő továbbképzéseken közreműködés előadóként POK-tól, OH-tól kapott feladat kapott feladat

A 25 alkalmon túli feladatok + részvétel képzéseken, továbbképzéseken, műhelynapokon, OH-s rendezvényeken törvények, dokumentumok tanulmányozása felkészülés online kapcsolattartás

Igazolások Egyéni látogatás dokumentációja Teljesítési igazolás (eredeti) – megbízótól (intézmény, pedagógiai intézet, saját intézmény, OH, POK) + jelenléti ív (pedagógusok) vagy produktum Jó gyakorlatok - Iskolatáska Tanúsítvány másolata Jelenléti ív másolata (aláírással, pecséttel) Orvosi igazolás (eredeti)

Tervezett műhelynapok Tanfelügyelet, minősítés Önértékelés Kommunikáció Mérés-értékelés Kiemelt figyelmet igénylő tanulók segítése Lemorzsolódással fenyegetett tanulók támogatása Jó gyakorlatok

Szervezési feladatok Féléves terv – egyeztetés után Jelezni: Saját feladatvállalás Intézményi igények (intézmény neve, település, OM azonosító) saját feladatvégzés KPSZTI-től várt segítség

Eredményes munkát kívánok!