Honlapok Az óra célja: bepillantást nyerni az online tartalmak, internetes tevékenységek, online reklámok működésének gazdasági hátterébe.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO
Advertisements

A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dorottya Szabo IRTA Europe/Azsia Elnöke Lánctartozás! Hörcsög az ördögi körben. Generation NINJA.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
avagy a háromszög technika
Internet tudományos használata
A székesfehérvári fiatalok helyzete
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Kőszegi Forrás- Kőszeg
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Térkép készítése adataiból
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Az Internet megismerése
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
TESZTSOR.HU REGISZTRÁCIÓ, VÁSÁRLÁS ÉS TESZTKITÖLTÉS ELKEZDÉSE
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
Biztonságos Internet Nap február 7.

videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Prezi Készítette: Zsoldos Norbert Felkészítő tanár: Sarnyai Zoltán
Digitális reklám Mit, kinek, hogyan? A célcsoport
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Számítógépes vírusok.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Programjaink fizikából a es tanévben
Szerzője Konzulens neve
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A tudáspiacok.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Miért veszélyes a gyógyszerhamisítás?
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Honlapok Az óra célja: bepillantást nyerni az online tartalmak, internetes tevékenységek, online reklámok működésének gazdasági hátterébe.

Bevezetés Lehet-e a YouTube pénzforrás? YouTube-ot 2005 februárjában alkotta meg három barát, mindegyikük informatikus, mégpedig azért, hogy videofilmeket adhassanak közre online módon. 2006 novemberében az oldalt a Google vásárolta meg 1,65 milliárd dollárért (kb. 360 milliárd Ft) Az eladáskor a YouTube-on még nem voltak bannerek vagy felugró reklámablakok. A YouTube a világ legnépszerűbb/leglátogatottabb videómegosztó portálja. Ezáltal jó lehetőségeket kínál a reklámozni kívánok számára. Hogyan jelennek meg a reklámok a Youtube-on?

Bevezetés Hogyan lehet a YouTube pénzforrás? Egyes kutatások szerint 2008-ban 80 704 000 ember látogatott el havonta a YouTube oldalára. Közülük átalagosan mindenki havonta 54 percet töltött el az oldal filmjeinek megtekintésével. Ha a YouTube egy ország lenne, a harmadik legnépesebb lenne a világon! Tudatosítsuk a tanulókban, miért értékes felület a YouTube! A dián látható számok és hasonlatok önmagukért beszélnek, tükrözik a YouTube hatalmas látogatottságát.

Reklámok a YouTube-on Hány reklámot láttok? Számolják össze a diákok, hány reklámot találnak a fenti képeken? (OldSpice, Citibank, Vatera, Google Hirdetések, Duna Tv II). Keressék meg a két videót a Youtube-on, és nézzék meg, a lejátszáskor milyen reklámokat láthatnak. Beszéljük meg, hogy a reklámok nem csak a videókon, de a honlapon oldalt is, illetve magukban a videók tartalmában is megjelenhetnek!

Reklámhelyek eladása A hirdetők olyan helyen helyezik el reklámjaikat, ahová az emberek gyakran ellátogatnak, azaz a YouTube jó hely a hirdetésekhez. Gondot okoznak itt a reklámok? Inkább reklámok nélkül néznéd a YouTube-ot? Mi a hirdetések előnye? Egyes oldalakon miért nincsenek hirdetések? Miután a Google megvette a YouTube-ot, bevezették a bannerhirdetéseket, és a népszerű videók elején is hirdetéseket helyeztek el. A diákok válaszoljanak a kérdésekre: Okoz-e problémát a reklámok megjelenítése? Szívesebben néznéd-e a hirdetések nélküli YouTube-ot? Milyen előnye lehet annak, ha vannak hirdetések a Youtube-on? (előny: a Google pénzt fektet be a YouTube fejlesztésébe.) Miért nincsenek hirdetések más jelentős weboldalakon? Lehetséges okok: ha az oldalt kevesen látogatják, a reklámozók nem fizetnek azért, hogy itt hirdessenek. További ok lehet: túl bonyolult, például az MTVA a saját műsorait hirdeti, a www.lego.com maga egy nagy reklám stb.

Reklámok más honlapokon A diákok egyénileg válaszoljanak a következő kérdésekre, majd közösen beszéljék meg a válaszokat: Milyen típusú reklámok láthatók a két képen? Melyik honlapról származhatnak a fenti reklámok? Mit reklámoznak? Ki lehet a reklámok megrendelője és a célközönsége? Hogyan működik egy nyereményjáték típusú reklám? Keressenek további példát nyereményjátékra! A reklámok forrása: www.egyszervolt.hu Milyen típusú reklámok láthatók a két képen? Melyik honlapról származhatnak a fenti reklámok? Mit reklámoznak? Ki lehet a reklámok megrendelője és a célközönsége? Hogyan működik egy nyereményjáték típusú reklám?!

Google reklámok: AdWords Hogyan működik? A diákok keressenek választ önállóan a következő két kérdésre: Keressétek meg a neten, hogyan működik a Google AdWords? Miért lehet jó ez a hirdetőknek és a felhasználóknak? Miért lehet jó ez a fajta reklám a hirdetőknek és a felhasználóknak?

Az információk eladása A hirdetési felületek eladása az egyik pénzkereseti lehetőség. Egy másik lehetőség a felhasználók/látogatók adatainak eladása. Gondoljátok át: milyen adatokat szerezhetnek meg ezek a weboldalak Rólad vagy bárki másról? Közülük melyeket lehet eladni más társaságoknak? A közösségi oldalak, mint a Facebook, a Gmail, a YouTube vagy az Iwiw számos értékesíthető információval rendelkezik. Minden alkalommal, amikor ezeken az oldalakon letöltünk valamit, vagy engedélyezzük a hozzáférést egy alkalmazásnak, egyben engedélyt adunk az információk értékesítésére is. Sajnos gyakran nem egyértelmű, mely információkat gyűjtik és hogyan értékesítik azokat. Emlékeztessük a diákokat arra, mit tanultunk a korábbi leckékben a weboldalak információgyűjtési tevékenységéről! (Milyen adatokat gyűjtenek, hogyan gyűjtik a személyes adatokat?) Milyen adatokkat szerezhetnek meg ezek a weboldalak Rólad vagy bárki másról? (Személyes adatok, vásárlási szokások, érdeklődési kör, stb.)

A közösségi oldalak reklámjai és alkalmazásai A tanulók közösen beszéljék meg, milyen típusú alkalmazásokat találtak? Milyen információkat gyűjthetnek ezek az alkalmazások? Kik lehetnek érdekeltek az információk megvételében?

Termékek, áruk, szolgáltatások eladása Az interneten több olyan oldal is létezik, amelyek „piactérként” a vevőket és eladókat segítik egymásra találni. Válaszoljanak a diákok a kérdésre: Mik lehetnek az ilyen internetes piacterek előnyei és hátrányai? Mik lehetnek az ilyen internetes piacterek előnyei és hátrányai?

Az alkalmazások bemutatása és megvitatása Mit gondoltok, - a vállalkozások gyűjthetik és eladhatják az adataitokat anélkül, hogy ti engedélyeznétek? - helyes az, hogy részt veszünk egy internetes tevékenységben, de nem tudjunk, hogyan használják fel a rólunk szóló információkat? Közös munka a kérdések alapján

1. feladat: Alkalmazások tervezése (csoportos) Találjatok ki olyan internetes alkalmazást egy közösségi oldalra, amelyet sok ember szeretne használni. Ha ezt az alkalmazást megosztanád, akkor az lenne jó, ha mindez valamilyen tevékenységre ösztönözné barátaidat. Milyen információkat igényelne a tervezett alkalmazás, milyen információkat értékesítenél? Vajon a cégeket mi érdekelhetné? A diákok csoportmunkában találjanak ki egy olyan internetes alkalmazásötletet, amelyet szerintük egy közösségi oldalon sok ember szeretne használni. Azt akarjuk, hogy az alkalmazásunkat megosszák a barátokkal, ezért jó lenne, ha az alkalmazás a barátokat valamilyen aktivitásra venné rá. Ötletek: Kedvenc recept, Használt játék cserebere, Közös hobbi kereső, Szabadidős programajánló stb. Keressenek választ a következő kérdésekre: Milyen információkat igényelne a tervezett alkalmazás, milyen információkat értékesítenél? Vajon a cégeket mi érdekelhetné?

2. feladat: saját blog írása (egyéni) Tartalmat a saját blogba – miről írjunk? Gyűjts össze olyan témákat, amelyekről szívesen írnál! Néhány lehetséges ötlet: Nyári élmények Kedvenc filmjeim Szeretem a kutyusokat Mit olvastam mostanában? Kedvenc csapataim … Milyen tartalmak nem kerülhetnek a blogba? személyes adatok, nem odaillő képek, nem szabadon felhasználható tartalmak …. A tanulók döntsék el, miről szeretnének írni, milyen tartalmakat érdemes a blogba felvenni, és ezeket célszerű előzetesen rögzíteni. Azt is beszéljék meg/írják le közösen, milyen tartalmak nem kerülhetnek a blogba (személyes adatok, nem odaillő képek, nem szabadon felhasználható tartalmak stb.)!