Póker.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A év értékelése és a év újdonságai
Internet tudományos használata
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Káros Szenvedélyek Dohányzás.
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Az „első lépés” TÁMOP
Valószínűségi kísérletek
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Becslés gyakorlat november 3.
Az amőba játék algoritmusa
Diszkusszió – Bíró Anikó
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
HÉL (Hasonló értelmű licit)
SZÁMVITEL.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Környezetgazdaságtan 1
Hipotézisvizsgálat.
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
V. Optimális portfóliók
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Így elemezd ki a verseny- és pályatársaid Facebook
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Készítette: Boros Bence
Munkagazdaságtani feladatok
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Statisztika Érettségi feladatok
Szerzője Konzulens neve
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Binomiális fák elmélete
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Munkagazdaságtani feladatok
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Táblázatkezelés 4. Képletek használata.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Miről álmodik a rezidens?
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Póker

A póker az egyik legnépszerűbb kártyajáték a világon A póker az egyik legnépszerűbb kártyajáték a világon. Ennek a kártyajátéknak az eredete a német pochenből eredeztethető. A póker kialakulása után valószínűleg az angol bragg-gal és a francia reneszánsz primero játékaival keveredhetett még mire kialakult a mai formája és alapszabályai. Az Amerikai polgárháború alatt fejlődött ki az alap változatból a húzós póker és a stud póker egy-egy változata. Az amerikai változások eredményeképp több, ma már alig ismert változata is kialakult a pókernek, de ekkor fejlődött ki, a ma oly nagy népszerűségnek örvendő közösségi póker alap változata is. A játék idővel Amerikából eljutott Ázsiába és Európába is, ez főleg az amerikai katonák segítségével történhetett meg.

A póker, mint stratégiai játék Sokan úgy gondolják, hogy a póker csupán szerencsejáték. De a póker többről szól, mint a szerencse. A játék során ki lehet számolni a kezünkben lévő lapok esélyét, meg lehet figyelni az ellenfelek viselkedését és az asztalon lévő lapokat és az ellenfél játékát összevetve, meg lehet becsülni kezünk erősségét.

Erre itt egy jó példa: 10 ember ül az asztalnál, mindenkinél 10 Erre itt egy jó példa: 10 ember ül az asztalnál, mindenkinél 10.000 zseton van. Húsz óra játék után az egyik embernek 50.000 zsetonja van, és van olyan is, aki már többször is újravásárolta magát (elfogyott a 10.000 zsetonja és vásárolt még 10.000-et, hogy tovább tudjon játszani). Ebből arra lehet következtetni, hogy akinek 50.000 zsetonja van, jobb játékos, mint akinek már többször elfogyott a pénze. Ilyenkor már nem csak azért van több az egyiknek, mert nagyobb a szerencséje. A nagy számok törvénye alapján a tíz embernek húsz óra alatt megközelítőleg ugyanannyiszor volt a legjobb keze az asztalnál (tegyük fel, hogy húsz óra alatt 1200 menetet játszottak, akkor elvileg mindenkinek körülbelül120-szor kellett volna győzni). De valamiért az egyik többször győzött, mint a másik. Ezt nem lehet arra fogni, hogy "a szerencse ma az ő oldalán van", mert minél többet játszik valaki, a "szerencsés sorozatok" és a "pechsorozatok" száma kiegyenlítődik.

Póker matematika Preflopnak nevezik azt az időszakot, ami flop, azaz a középre kirakott három nyílt lap és az osztás között telik el. A preflop táblázat azt mutatja meg, hogy mekkora esélyünk van a nyerésre a kapott, kezünkben lévő két kártyával. A Holdem játékban különösen fontos az indulási stratégia, azaz hogy érdemes-e a kapott két lappal elkezdeni pókerezni. A táblázat ténylegesen nem segít a nyerési esély pontos kiszámításában adott számú ellenfél esetén, de az arányok becslésében segítséget nyújt. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy kevés az időnk a matematikai műveletekre, számolásokra. Mindössze az outok (megmutatja az esélyét, hogy milyen gyakran jön turnben vagy riverben egy várt lap) vagy a biztos nyerést jelentő lap érkezési esélyének számítására van időnk optimális esetben. A számítás tehát csak annyit árul el, mennyi eséllyel javul a meglévő lapunk.

A matematika pókerben való hasznosítása tehát több korlátba ütközik A matematika pókerben való hasznosítása tehát több korlátba ütközik. A biztos valószínűség kiszámítása jelenlegi tudásunk szerint szinte lehetetlen, csak egyszerű műveletek elvégzésére van lehetőségünk. A komolyabb matematikai műveletek alkalmazása a póker játék során azért is nehézkes, mert a matematikai képletek, algoritmusok nem „számolnak” az ellenfelek irracionális vagy váratlan döntéseivel. Az értékelési folyamat nagyon bonyolult, és a mostani törvényszerűségek szerint nem lehet egzakt algoritmusokkal leírni. A pókerben tehát nincs is pontos valószínűség, mert az ellenfelek is irracionális vagy intuitív döntéseket hoznak gyakran, amiket racionális eszközökkel nehéz megfogni. A pókerben tehát inkább a játékrutin és az outok tippelése segíthet.