A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek többsége érti, hogy az üzleti kapcsolatépítés fontos a sikere szempontjából - csak éppen a kívánt eredmények eléréséhez szükséges lépésről lépésre szóló útmutatónak nincs a birtokában. Szinte senki sem használ olyan átfogó módszertant, amellyel a vállalkozását a gyakorlatban építi a tudatos üzleti kapcsolat- építésnek köszönhetően. A 29% A Megoldás két, minden vállalkozót és értékesítőt naponta foglalkoztató és egymással ütköző kérdésre ad választ: Hogyan tudok odafigyelni a már meglévő ügyfélkörömre, miközben új üzleteket keresek az üzleti kapcsolatépítéssel? Kinek tulajdonítsak nagyobb figyelmet: a meglévő ügyfeleimnek vagy az újaknak? 1
E-heti motivációs üzenet 2
Az első lépcsőfok – Ismerjenek meg! Először ne az értékesítésre koncentrálj, hanem arra, hogy megismerjenek! Az 1 perces bemutatkozás alatt se csak az ügyfélszerzésre figyelj – arra a BNI-ben évente van 50 alkalom - hanem valóban bemutatni akard magad! TIPP1: Készülj otthon a bemutatkozásra. Írd le, tanuld meg, próbáld el! TIPP2: Soha ne gyere el db névjegy-kártya nélkül a heti üzleti találkozóra! TIPP3: A találkozó kötött része után ne siess el! 3
A második lépcsőfok – Légy szimpatikus! Másodszor, fontos, hogy Téged szimpatikusnak találjanak! Hiszen az értékesítés során nem tudunk mindenkinek értékesíteni, bár nagyon jó lenne. Figyelj – Hallgass – Kérdezz! Add önmagad! Először mindig az értékesítőt veszi meg a vevő és csak azután az általa képviselt terméket vagy szolgáltatást! 4
A harmadik lépcsőfok – Bízzanak benned! Harmadszor, és ez a legfontosabb, a vevőjelöltödnek BÍZNIA kell benned, hogy Neked adja a figyelmét, idejét és leginkább a pénzét. A klasszikus marketing technikák és eszközök segítségével, a harmadik lépést igyekszünk előkészíteni. Pl. Az AIDA- modell: Attention (figyelem felkeltés), Interest (érdeklődés kialakulása), Desire (vágy keltése), Action (vásárlás/ az „akció”). Saját tapasztalatok alapján állítjuk, hogy a tartós vevőkapcsolatok kialakítása és fenntartása szempontjából a legsikeresebb és a legkevésbé frusztráló módszer a beajánlás alapján történő bizalomépítés. Kulcsszó: business marketing, ajánlat marketing, small business marketing, kapcsolatépítés, kapcsolat marketing. 5
Köszönöm a figyelmet! Kérdések? Száraz Attila