Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÁMVITEL MSC 2012/2013 SZIGORLATI TÉTELEK Pénzügyi számviteli elemzések.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
1 RÁTAI BALÁZS A konverziós rendelet értelmezése Budapest, május 9.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógus szerep és változásai
Gyűjtőköri szabályzat
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Környezetgazdaságtan 1
Konfliktusok az iskolában
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az egyén társadalmi integrációja
KRÉTA-ESL Bemutató.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Nemzeti Közszolgálati Egyetem
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Stratégiai gondolkodás
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

Befolyásolásra törő kommunikáció

Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési formája között szoros összefüggés van. Megjelenési formái: kényszerítés és kínálat, tömegkommunikáció, meggyőzés. Befolyásolás

A személyközi kommunikációban benne van a hatáskeltés. A nevelésben, oktatásban a következő kommunikációs fajták legfőbb célja a befolyásolás: parancs és utasítás, pl. „Oldd meg a feladatot!” „Kísérd el a beteget!” alku, pl. „Ha kiselőadással készülsz, javíthatsz az osztályzaton!” vita, pl. egy vitaindító kiselőadás után a tanulók összevethetik tapasztalataikat. elfogadás, pl. munka- és balesetvédelmi szabályok elfogadása és betartása. A befolyásolás sikerét meghatározza az, hogy a partner üzeneteit megfelelően értelmezik-e (dekódolják). Kényszerítés és kínálat

A tömegközlés és a személyközi kommunikáció egymással összefügg. Ma már az elektronikus tömegközlési eszközök által emberek millióihoz jut el az információ. Az információ a nevelés, a pedagógiai kommunikáció szempontjából egyre fontosabb tényezővé válik. Az információ, mint új érték jelent meg a világon. Az információk alapján gyakran döntés elé kerülnek az emberek. Ehhez azonban meg kell érteni az adott információt. Új befolyásolási alaphelyzet, a tömegkommunikáció

A kommunikáció folyamata 12 pontban foglaltható össze: 1.„Elérjen a kommunikáció. 2.Odafigyeljek rá. 3.Kedveljem meg, keltsen érdeklődést. 4.Értsem meg, hogy mi az. 5.Ismerjem meg a mikéntjét. 6.Fogadjam el (attitűdváltozás). 7.Véssem az emlékezetembe és /vagy értsek egyet vele. 8.Információ-keresés és visszaszerzés. 9.Döntés a visszakeresett információ alapján. 10.A döntésnek megfelelő magatartás. 11.A kívánt tettek megerősítése. 12.Megszilárdulás”. A meggyőző befolyásolás

Formái: kijelentés, leírás, elemzés, értékelés. A befolyásolási technikák hatásai: A túlságosan nyilvánvaló befolyásolási szándék ellenállást válthat ki Felfokozott ellenállást, dühöt vált ki az érintettekből az eltitkolt befolyási szándék felismerése, a manipuláció. Legcélravezetőbb, ha nem rejtegeti az előadó a befolyásolási szándékát. Befolyásolási technikák

Nyomon követi, és irányítja a befogadóban létrejövő pszichés folyamatokat,optimális az ismétlési arány. Optimális a variációs arány: a kondicionáláshoz szükséges állandóság és a kifáradás elkerüléséhez, a figyelem éberen tartásához szükséges változatosság aránya ideális. Időzítés, ütemezés megfelelő. Néhány emberből álló kisebbség is képes befolyásolni a csoportot. A megfelelő befolyásolási technikák jellemzői

A meggyőzés akkor eredményes, ha a partnerek visszajelzéseit nyomon tudjuk követni. Ennek egyik legfontosabb eszköze a nyelvi kifejeződés. A meggyőzés folyamatában a visszacsatolások átgondolt rendszerére van szükség, annak optimális sűrűségét több tényező is befolyásolja: a téma nehézsége, bonyolultsága, újszerűsége, a partner adott témában korábban (esetlegesen) megszerzett tájékozottsága, a partner képességének fejlettsége, az egyetértés, vagy az ellenállás mértéke, a meggyőző és a meggyőzendő partner közötti kapcsolat, a meggyőzési helyzet. A meggyőzés

1.„Húzni” az ő tempójában. 2.A részvétel jobb, mint a passzivitás ⇨ a kérdezés technikái. 3.A meggyőzés nem manipuláció! 4.Ne minősítsük a személyt, magatartása okát derítsük fel! 5.Először értsük meg a másikat, aztán akarjuk megértetni magunkat! A befolyásolás 5 alapelve

1.A kölcsönösség elve. 2.A következetesség elve. 3.A társadalmi bizonyíték elve. 4.A vonzalom elve. 5.A tekintély elve. 6.A hiány elve. A befolyásolás taktikája

Köszönöm a figyelmet!