Klein Anita Andragógia szak CXWVP2. * A digitális kultúra jellemzője az interaktivitás, az összekapcsolódási lehetőség, összetettség, a szó és az írásbeliség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Advertisements

Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Térinformatika a Soproni Vízmű Rt. - nél Bódis Gábor Varga Ákos Sopron és Környéke Víz- és Csatornamű Rt.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
TÖMÖRÍTÉS. Fogalma A tömörítés egy olyan eljárás, amelynek segítségével egy fájlból egy kisebb fájl állítható elő. A tömörítési arány függ a fájl típusától,
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Hypertonia Készítette: Keilbach Józsefné, FMISZI Bicske Felhasznált irodalom: Ember I.(szerk.)Népegészségügyi orvostan 140 és/vagy 90 Hgmm-t elérő és az.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Internet tudományos használata
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Megyei átlagos talaj pH-érték Osteoporosis % (primer-secunder) Csontritkulás és a környezet-elsavanyodás összefüggése (Osteoporosis Centrumok adatai,
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
1Transzplantációs Alapítvány
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Az Internet megismerése
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
A magyar társadalom a népszámlálás tükrében
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A gyermekszegénység alakulása – 2007 kutatási eredmények ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Család és iskola Nevelés.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Érettségi élő idegen nyelv
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Viccesen kreatív és teljesen interaktív!
KRÉTA-ESL Bemutató.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
Iskolai szociális segítő
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Algoritmusok.
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Klein Anita Andragógia szak CXWVP2

* A digitális kultúra jellemzője az interaktivitás, az összekapcsolódási lehetőség, összetettség, a szó és az írásbeliség összeolvadása, a sebesség, a megfoghatatlanság, a konvergencia, a megjósolhatatlanság, a multitasking, az állandóság és mulandóság szembenállása, a másolhatóság. Az új modellek valóban megváltoztatják a világot.

* Brit szakértők azt javasolták, hogy az online játékfüggőséget hivatalosan is nyilvánítsák pszichikai betegségnek. Majd minden hatodik 15 éves német fiatal naponta több mint 4,5 órát játszik a számítógépes játékokkal, a kilencedik osztályos diákok 3 százaléka pedig függőnek nevezhető.

A szakemberek egy felmérés során 2010 áprilisa és 2011októbere között összesen iskolást kérdeztek meg szokásaikról diák esetében kíváncsiak voltak az internethasználati és játékokkal kapcsolatos hozzáállásukra is. A vizsgálat célja olyan új módszerek kidolgozása volt, amelyek segítségével a jövőben jobban diagnosztizálható a játékfüggőség. Eddig a függőket depressziósnak minősítették, mert a betegbiztosító csak így fizette ki a kezelések költségeit.

* Depresszió * A világtól, szülőktől, családtól való elszigetelődés * Készségzavarok * Személyiségváltozás * Csökkentet érzelmi szint * Monoton életvitel * Látászavar * Agresszivitás * Zárkózottság * Ingerültség

* A számítógépes játékok elsősorban a fiúk figyelmét keltik fel, a lányoknál csak az érdeklődési lista hatodik helyén szerepelnek. A fiatalok naponta 213 percig néznek televíziót, videót vagy DVD-t és 103 percet chatelnek. A tinédzser fiúk 75 százalékának van internethozzáférése, 70 százalékuknak van saját számítógépe, 45,9 százalékuknak fix és 50 százalékuknak hordozható játékkonzolja. A legnépszerűbb játék a Counterstrike (27 százalék), a második a FIFA- sorozat

* 1978 : Roy Trubshaw és Richard Bartle MUD1, (ez a virtuális világ őse) * 1996 : Meridian 59 - az MMO játékok őstípusa, * 1997 : Ultima Online, az első igazi netes megoldás * 1998 : Everquest, az első tömeges játék * 2005 : World of Warcraft, Asheron's Call, Star Wars Galaxies, Matrix Online, stb. - világszerte több millió játékossal. * Az MMO-világ rekordadatai napjainkban: * -több ezer avatár (virtuális polgár) egy térben, * -a WoW-ban 8 millió résztvevő

* Már az egészen kicsi gyermekek is képesek órákat tölteni a számítógép előtt ülve, akár játszva, akár az internetet böngészve. Ez utóbbi akár hasznos is lehet, ám csakis szülői felügyelet mellett. A játékokkal azonban sokkal óvatosabban kell bánni már, hiszen több felmérés is igazolja, hogy a virtuális valóság könnyen magába szippanthatja a felhasználókat.

 napi 6-8 óra  Legnépszerűbb : WoW  A valóságtól való eltávolodás  másik élet

 már a kezdetektől több törődés, figyelem  közös programok  fokozatos „elszoktatás”  esetleg nem tudatromboló, agresszivitást keltő, hanem készségfejlesztő, értelmes, pozitív játékok bemutatása a gyermeknek amit KÖZÖSEN játszik valakivel