Kalocsa Iskolánk városa
Székesegyház
Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Alapfokú iskolai végzettségre épülő szakmák: Szerkezetlakatos Géplakatos Gépi forgácsoló Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés szerelő Asztalos Kőműves Szobafestő, mázoló és tapétázó Pék-cukrász
Alapfokú iskolai végzettségre épülő szakmák: Édesipari termékgyártó Szabó Karosszéria-lakatos Porcelánfestő Villanyszerelő Fodrász
Középiskolai végzettségre épülő szakmák: Gépipari-számítástechnikai technikus Ruhaipari technikus Műszaki számítástechnikai technikus Autószerelő Számítástechnikai programozó
FELNŐTTEK Szakközépiskolája Nappali tagozat Levelező tagozat Levelező tagozat
Eszterga-műhely
CNC
Asztalos-műhely
Varroda
Porcelánfestő-műhely
2007/2008-s tanév év elei kompetencia mérés eredményei
Összesítés 9E9F 10D (10C) 10E (10D) Kommunikáció – A 34,5%30,3%50,8%50,7% Kommunikáció – B 36,0%43,4%62,8%57,9% Szabálykövetés 42,6%45,2%59,6%58,4% Problémamegoldás 23,0%26,5%31,2%29,6%
Mérésben részt vettek 9E (24 fő) 9F (10 fő) 10D (28 fő) 10E (23 fő) Kommunikáció – A 22 fő10 fő27 fő23 fő Kommunikáció – B 24 fő10 fő26 fő23 fő Szabálykövetés 24 fő10 fő25 fő22 fő Problémamegoldás 24 fő10 fő25 fő22 fő
Százalékos arányban 9E (24 fő) 9F (10 fő) 10D (28 fő) 10E (23 fő) Kommunikáció – A 91%100%96%100% Kommunikáció – B 100% 92%100% Szabálykövetés 100% 89%95% Problémamegoldás 100% 89%95%
Visszajelzések Szülő – tanuló részéről: Problémák: 1. Kevés visszajelzés érkezik a szülők részéről. 2. A tanulói motiváltság csekély. 3. Nincs szoros kapcsolat az iskola- pedagógus-szülő között
Visszajelzések A szülők, illetve tanulók nem értettek egyet az értékeléssel, mondván, hogy „ez nem tükrözi a tényleges képességét.” Nem tudásbeli, hanem inkább abban a helyzetben adódó képességbeli problémáik voltak. A tanulók zöme beletörődött az elért eredményekbe
Visszajelzések Pedagógusok részéről: Megpróbáljuk minél differenciáltabban kezelni a felvetődött problémákat Áttekinthetőbbé válik a mérés-értékelés folyamata Látjuk, tapasztaljuk a felmerült hibákat Helyes döntéseket tudunk hozni Vigyázni kell az alaptalan visszajelzésre, mert félrevezető lehet
FEJLESZTÉSEK Tantestület tájékoztatása a mérés eredményeiről, feladatokról Munkaközösség vezetőivel való megbeszélés Hasonló, kompetencia alapú feladatok bevitele az órákra Rengeteg példát kell hozni a minden- napi életből
FEJLESZTÉSEK Feladatlapok készítéséről tájékoztató, bemutató tartása Nagyobb hangsúlyt kell fektetni az elhanyagolt tananyagra TANBOX-ok használatát szorgalmazni kell CD használata, bővítése Rendszeres tanulói felmérés
FEJLESZTÉSEK Helyes időpont megválasztása Az eredmény azonos legyen a célkitűzésben megállapított kritériumokkal Meg kell erősíteni a tanulót a mérés fontosságában
VÉGE Készítette: Bolvári László